Alonsovi se stýská po bitvách o mistrovský titul

Robert RoBertino Pavelka, 28. prosince 2016, 12:05 Google+

Španělský pilot se mohl stát šampionem už pětkrát, ale proměnil pouze první dva pokusy na Renaultu v letech 2005 a 2006. Další tři pokusy v letech 2007, 2010 a 2012, kdy nastupoval k poslednímu závodu jako adept na korunu krále F1 nevyužil.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 31.12. 16:54) Napište svůj názor
Fernando Alonso by ještě rád prožil boj o titul

Fernando Alonso by ještě rád prožil boj o titul | foto: McLaren

Sdílejte článek

Bez ohledu na možnosti v oněch třech sezónách Fernando Alonso přiznává, že mu boj o mistrovský titul hodně chybí. V roce 2013 sice byl druhý, ale s masivním odstupem na tehdy neporazitelného Vettela, o rok později už dobyl jen dvě umístění na stupních vítězů a nyní už se dvě sezóny snaží přivést zpět na vrchol McLaren.

"Měl jsem štěstí, že jsem ten pocit pětkrát zažil. Trénujete, sedíte na simulátoru, chodíte do továrny, závodíte, hovoříte s médii, děláte co je potřeba, abyste byli konkurenceschopní a v neděli závodili o titul. Za poslední čtyři roky mi tohle opravdu moc chybí. Ale na druhou stranu se cítím šťastný, že jsem mohl prožít ten tlak a emoce, že jsem z pěti možností dvě zúročil, protože existuje hodně mých kolegů, kteří měli obrovský talent, ale nikdy se do boje o titul nezapojili.

Dostali se do F1, ale nikdy neměli šanci se postavit na stupně vítězů, absolvovat tiskovou konferenci pro tři nejlepší, nikdy nezažili pocit startu z pole-position nebo se jim nepodařilo vyhrát Grand Prix, a to byli velmi, velmi talentovaní. Takže jsem šťastný a ten pocit mi teď hodně chybí," zpovídá se Alonso.

img-responsive

Boj o titul se Schumacherem považuje Alonso za nejtěžší | foto: Lotus F1 Team

Za vůbec nejtěžší boje o titul považuje Alonso ten ze sezóny 2006, kdy proti němu bojoval Michael Schumacher. Byl to také duel mezi značkou Renault a pneumatikami Michelin versus Ferrari a Bridgestone. 

"Pokud ten rok pneumatiky Bridgestone fungovaly dobře, Schumacher na nich většinou vyhrál závod. Když měl výhodu Michelin, pořád bylo nutné počítat s tím, že je ve hře. Během víkendu jsem myslel na to, jak vybojovat mnohem více bodů než on, byl pořád třetí, čtvrtý, druhý, takže pořád měl trochu navíc. Ze všech pilotů, se kterými jsem bojoval, byl jediný, kdo tohle dokázal," vzpomíná Alonso na Schumachera.

Současná situace ho pochopitelně trápí a pro někoho, kdo byl v uplynulých letech zvyklý na úspěchy je to dvojnásob těžké. Plynou z toho situace, kdy dokáže frustrace proniknout na povrch, i když by se to nemělo stávat a profesionál by se s takovými případy měl umět vyrovnat.

"McLaren je druhý nejlepší tým v historii, ale když bojujeme o Q1, tak to není docela normální. Všichni v týmu cítíme tlak, očekávání, že ještě nejsme schopni být výš. Všechny nás to frustruje. Pak tu je osobní zklamání, že nejsem schopen bojovat o stupně vítězů, o vítězství a někdy ani o pozice, protože po deseti kolech nastanou určité problémy, takže je třeba něco udělat s motorem, baterií a tak podobně.

Nato třeba přijede někdo se Sauberem a předjede mě, všichni jásají, jaký to byl fantastický manévr, ale my máme o 100 koňských sil méně. To neznamená, že jsem zapomněl řídit, ale jsou situace, které jsou mimo naší kontrolu," dodává Alonso.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Alonsovi se stýská po bitvách o mistrovský titul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 31.12.2016 16:54 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by podle něj mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

Kimi Räikkönen během své poslední sezóny za Ferrari

"Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Piloti běmeh předsezónních testů v Barceloně

"Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

Kdy se dočkáme prvního letošního závodu?

Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Abú Zabí

Stanou se Verstappen s Ricciardem rivalové?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

  2. Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

  3. "FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  4. "Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

  5. Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

  6. Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud