Bez ohledu na možnosti v oněch třech sezónách Fernando Alonso přiznává, že mu boj o mistrovský titul hodně chybí. V roce 2013 sice byl druhý, ale s masivním odstupem na tehdy neporazitelného Vettela, o rok později už dobyl jen dvě umístění na stupních vítězů a nyní už se dvě sezóny snaží přivést zpět na vrchol McLaren.
"Měl jsem štěstí, že jsem ten pocit pětkrát zažil. Trénujete, sedíte na simulátoru, chodíte do továrny, závodíte, hovoříte s médii, děláte co je potřeba, abyste byli konkurenceschopní a v neděli závodili o titul. Za poslední čtyři roky mi tohle opravdu moc chybí. Ale na druhou stranu se cítím šťastný, že jsem mohl prožít ten tlak a emoce, že jsem z pěti možností dvě zúročil, protože existuje hodně mých kolegů, kteří měli obrovský talent, ale nikdy se do boje o titul nezapojili.
Dostali se do F1, ale nikdy neměli šanci se postavit na stupně vítězů, absolvovat tiskovou konferenci pro tři nejlepší, nikdy nezažili pocit startu z pole-position nebo se jim nepodařilo vyhrát Grand Prix, a to byli velmi, velmi talentovaní. Takže jsem šťastný a ten pocit mi teď hodně chybí," zpovídá se Alonso.
Za vůbec nejtěžší boje o titul považuje Alonso ten ze sezóny 2006, kdy proti němu bojoval Michael Schumacher. Byl to také duel mezi značkou Renault a pneumatikami Michelin versus Ferrari a Bridgestone.
"Pokud ten rok pneumatiky Bridgestone fungovaly dobře, Schumacher na nich většinou vyhrál závod. Když měl výhodu Michelin, pořád bylo nutné počítat s tím, že je ve hře. Během víkendu jsem myslel na to, jak vybojovat mnohem více bodů než on, byl pořád třetí, čtvrtý, druhý, takže pořád měl trochu navíc. Ze všech pilotů, se kterými jsem bojoval, byl jediný, kdo tohle dokázal," vzpomíná Alonso na Schumachera.
Současná situace ho pochopitelně trápí a pro někoho, kdo byl v uplynulých letech zvyklý na úspěchy je to dvojnásob těžké. Plynou z toho situace, kdy dokáže frustrace proniknout na povrch, i když by se to nemělo stávat a profesionál by se s takovými případy měl umět vyrovnat.
"McLaren je druhý nejlepší tým v historii, ale když bojujeme o Q1, tak to není docela normální. Všichni v týmu cítíme tlak, očekávání, že ještě nejsme schopni být výš. Všechny nás to frustruje. Pak tu je osobní zklamání, že nejsem schopen bojovat o stupně vítězů, o vítězství a někdy ani o pozice, protože po deseti kolech nastanou určité problémy, takže je třeba něco udělat s motorem, baterií a tak podobně.
Nato třeba přijede někdo se Sauberem a předjede mě, všichni jásají, jaký to byl fantastický manévr, ale my máme o 100 koňských sil méně. To neznamená, že jsem zapomněl řídit, ale jsou situace, které jsou mimo naší kontrolu," dodává Alonso.