Proč Brawn odmítl nabídku na vytváření pravidel F1?

Robert RoBertino Pavelka, 20. října 2016, 20:10 Google+

Ross Brawn je postavou, která má v historii F1 své nezastupitelné místo. Muž, který jenom namátkou prošel týmy F.O.R.C.E. Haas, Benetton, Ferrari či Mercedes a vlastnil stáj Brawn GP, se mohl do dění v F1 zapojit i jinak.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.10. 12:19) Napište svůj názor
Brawn v dobách Mercedesu

Brawn v dobách Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Jak tento jedenašedesátiletý Brit tvrdí ve své chystané knize Total Competition: Lessons in Strategy from Formula 1, která už za dva týdny poputuje na pulty knihkupectví, opustil na konci sezóny Mercedes kvůli nedostatku důvěry v hierarchii týmu (článek zde). Byl také často zmiňován v zákulisí F1 jako možný nástupce Bernie Ecclestonea, ale z jeho strany nebyl zájem. Ale to nebyla jediná eventualita.

"Byl jsem vyzván, abych se zapojil opět do dění ve Formuli 1 a pomohl uspořádat nové předpisy a s nimi i budoucnost F1. Jenže to je také pokyn, abych vstoupil do politiky F1, protože ta je všudypřítomná. Kdyby mi někdo řekl: »Chceš se vrátit a věnovat se inženýrské práci?«, tak by tu jisté pokušení bylo. Ale spolupráce s politickými silami F1 je asi oblast, o kterou nejméně stojím, takže to pro mě je nejméně atraktivní oblast. Taková, s níž jsem v F1 nejméně spokojen," vysvětluje Brawn.

Pro příští sezónu mají vozy F1 doznat zásadních změn v oblasti předních a zadních spoilerů plus větších pneumatik, což je má učinit rychlejšími. Brawn prohlásil, že se šéfové F1 až příliš zaměřili na okamžité řešení tohoto problému, místo aby se věnovali dlouhodobějšímu plánu.

"To, co F1 značně trápí, je krátkodobý horizont myšlení. Dostal jsem určitou nabídku, abych svými názory přispěl k možnému vývoji Formule 1. Řekl jsem jim, co si myslím, mé vyhlídky a oni prohlásili: »Ale to by trvalo další tři roky. My ten problém potřebujeme řešit teď!« Na to jsem odpověděl: »Teď není žádné řešení. Setrvačnost F1 je taková, že tu budete tři roky sedět a nehnete se kupředu. Chcete rychlé řešení, přitom takové v této oblasti neexistuje. Ale za tři roky se k tomu dopracujete.« Tohle jsem jim řekl před dvěma lety," rozkrývá zajímavé informace Brawn.

img-responsive

Brawn v éře Hondy | foto: Honda Racing F1

Brawn označuje situaci kolem motorů, kde byly po zavedení hybridních šestiválců dlouho poté diskutovány aspekty předpisů včetně cen a vyrovnávání výkonnosti, jako příklad neefektivní změny pravidel.

"Je zajímavé mít motor jako součást technické výzvy, to už tu dlouho nebylo. Ale džin mající podobu nedostatečných omezení, zejména těch funkčních, byl vypuštěn z lahve a již se rozplynul. Teď jsem pochopil, že motory nebudou mít žádné omezení týkající se vývoje, takže kdo ví, kde a jak to všechno skončí," klade si otázku Brawn.

Vytisknout

Diskuze: Proč Brawn odmítl nabídku na vytváření pravidel F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.10.2016 12:19 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean před svým týmovým kolegou Estebanem Gutiérrezem

Ten čas ale letí. Víte, kdo v USA oslaví 100. start?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud