Další příspěvek do tématu "sabotáž Hamiltona". Tentokrát se jí chopil Paddy Lowe

Robert RoBertino Pavelka, 7. října 2016, 19:00 Google+

Pokud nějakou událost provázejí konspirační teorie, většinou to dopadá tak, že čím více se snažíte popřít jejich existenci a poukázat na jejich nesmyslnost, tím více bují a nabírají na síle. Hamiltonův případ z Malajsie budiž toho důkazem.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 17.01. 03:58) Napište svůj názor
Kolem selhání Hamiltonova motoru se nadále vedou debaty

Kolem selhání Hamiltonova motoru se nadále vedou debaty | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Znovu můžeme zopakovat, že někdy slova vytržená z kontextu mohou začít žít vlastní život. Ať Hamilton myslel výrokem "někdo nechce, abych vyhrál" cokoliv (a skutečně může být brán jako prostý povzdech, že mu štěstí nepřeje), spekulace o sabotáži týkající se jeho vozu nabrala na intenzitě. Přesto, že Lewis později vysvětlil, že oním "někým" nemínil rozhodně tým, ale vyšší moc.

Technický ředitel Paddy Lowe v rámci Grand Prix Japonska zdůraznil, že tým Mercedes v tomto případě nebyl nikdy a nikým ze sabotáže obviněn. 

"Nemohu souhlasit s tím, že by pilot naznačil, že se jedná o sabotáž. Jsme si jisti tím, že jeho výroky byly naprosto jasné, takže tato varianta absolutně nepřichází v úvahu. Každý, kdo má špetku inteligence, díky níž situaci dokáže analyzovat by si měl uvědomit, že je prakticky nemožné připravit v tomto případě selhání tak, aby nastalo v určité bodě závodu... pokud bychom tohle dokázali, vyhráli bychom úplně všechno a měli každý závod v každé chvíli pod kontrolou. V toto roce jsme měli i další poruchy, které jsou velmi nepříjemné. Pokud bychom byli tak geniální a uměli si takovou sabotáž naplánovat, neměli bychom vůbec žádné technické problémy," uvedl Paddy Lowe.

"Naši inženýři pracují na hranici výkonnosti a věco se občas nepovedou. Vše je neuvěřitelně složité, nejde schválně naaranžovat, aby se něco na určitém autě přihodilo... Je to podobné, jako když nám lidé říkají, že dáváme přednost jednomu pilotovi před druhým, nebo že jeden pilot má lepší vybavení než ten druhý. Každý inteligentní člověk ví, že takhle to nefunguje," obhajuje Lowe přístup Mercedesu.

img-responsive

Každý, kdo má špetku rozumu pochopí, že něco takového není možné...tvrdí Lowe | foto: Mercedes AMG F1 Team

Technický ředitel týmu trvá na tom, že porucha Hamiltonova motoru nevykazuje podobnost s jakoukoli jinou potíží, která letos obhájce titulu potkala. Lowe připouští, že Brit má letos jednoduše méně štěstí než Rosberg.

"Je tu jedna věc, kterou byste měli mít na paměti: jsme racionální lidé, zvláště v inženýrské oblasti, ale také víme, že je možné hodit hracími kostkami dvě šestky třikrát v řadě. Statisticky je to možné, přesto jsme vnitřně přesvědčeni, že pravděpodobnost je prakticky nulová. To je tak trochu i Lewisův scénář. Máme osm pohonných jednotek a s jednou výjimkou se všechny problémy týkají jen Lewisových: Nikdo z nás není s to pochopit, proč se věci vyvíjejí právě takhle. Ale to je právě onen případ hracích kostek. Stalo se to. Chápeme to tak, že jde o smutnou náhodu, že se poruchy týkají pouze Lewisova auta. Jsme z toho doslova otrávení a přáli bychom si, aby se mu štěstí nevyhýbalo. Pochopitelně jak Lewis, tak i my si po podobném případě pořád klademe otázku »Jak je možné, že se to znova stalo právě jemu«?" uzavírá Lowe.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Další příspěvek do tématu "sabotáž Hamiltona". Tentokrát se jí chopil Paddy Lowe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 17.01.2017 03:58 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kupříkladu tuto kombinaci v barvách Mercedesu zřejmě jen tak neuvidíme

Max Verstappen a Mercedes? Toto Wolff na něj prý nemá ani telefon...

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jak to tedy s tím Vettelem nakonec zkoulíme? Arrivabene chce čas do příštího roku

Může se stát, že Vettel opustí Maranello? Dejme slovo Arrivabenemu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  2. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  3. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

  4. GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

  5. Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

  6. Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud