Znovu můžeme zopakovat, že někdy slova vytržená z kontextu mohou začít žít vlastní život. Ať Hamilton myslel výrokem "někdo nechce, abych vyhrál" cokoliv (a skutečně může být brán jako prostý povzdech, že mu štěstí nepřeje), spekulace o sabotáži týkající se jeho vozu nabrala na intenzitě. Přesto, že Lewis později vysvětlil, že oním "někým" nemínil rozhodně tým, ale vyšší moc.
Technický ředitel Paddy Lowe v rámci Grand Prix Japonska zdůraznil, že tým Mercedes v tomto případě nebyl nikdy a nikým ze sabotáže obviněn.
"Nemohu souhlasit s tím, že by pilot naznačil, že se jedná o sabotáž. Jsme si jisti tím, že jeho výroky byly naprosto jasné, takže tato varianta absolutně nepřichází v úvahu. Každý, kdo má špetku inteligence, díky níž situaci dokáže analyzovat by si měl uvědomit, že je prakticky nemožné připravit v tomto případě selhání tak, aby nastalo v určité bodě závodu... pokud bychom tohle dokázali, vyhráli bychom úplně všechno a měli každý závod v každé chvíli pod kontrolou. V toto roce jsme měli i další poruchy, které jsou velmi nepříjemné. Pokud bychom byli tak geniální a uměli si takovou sabotáž naplánovat, neměli bychom vůbec žádné technické problémy," uvedl Paddy Lowe.
"Naši inženýři pracují na hranici výkonnosti a věco se občas nepovedou. Vše je neuvěřitelně složité, nejde schválně naaranžovat, aby se něco na určitém autě přihodilo... Je to podobné, jako když nám lidé říkají, že dáváme přednost jednomu pilotovi před druhým, nebo že jeden pilot má lepší vybavení než ten druhý. Každý inteligentní člověk ví, že takhle to nefunguje," obhajuje Lowe přístup Mercedesu.
Technický ředitel týmu trvá na tom, že porucha Hamiltonova motoru nevykazuje podobnost s jakoukoli jinou potíží, která letos obhájce titulu potkala. Lowe připouští, že Brit má letos jednoduše méně štěstí než Rosberg.
"Je tu jedna věc, kterou byste měli mít na paměti: jsme racionální lidé, zvláště v inženýrské oblasti, ale také víme, že je možné hodit hracími kostkami dvě šestky třikrát v řadě. Statisticky je to možné, přesto jsme vnitřně přesvědčeni, že pravděpodobnost je prakticky nulová. To je tak trochu i Lewisův scénář. Máme osm pohonných jednotek a s jednou výjimkou se všechny problémy týkají jen Lewisových: Nikdo z nás není s to pochopit, proč se věci vyvíjejí právě takhle. Ale to je právě onen případ hracích kostek. Stalo se to. Chápeme to tak, že jde o smutnou náhodu, že se poruchy týkají pouze Lewisova auta. Jsme z toho doslova otrávení a přáli bychom si, aby se mu štěstí nevyhýbalo. Pochopitelně jak Lewis, tak i my si po podobném případě pořád klademe otázku »Jak je možné, že se to znova stalo právě jemu«?" uzavírá Lowe.