Kolem Estebana Ocona asi bude ještě docela živo. Francouz je zapůjčen týmu Manor, jinak je smluvně vázán u Mercedesu. Což by v budoucnu mohlo znamenat, že se posadí do vozu mistrovského týmu. Jenže je tu ještě šéf Renault Sport Cyril Abiteboul, který by moc rád viděl Ocona v barvách francouzské stáje - a to už příští rok.
"Byli bychom rádi, aby všem bylo jasné, že i když Esteban pilotuje Manor se svolením Mercedesu, neztrácíme o něj eminentní zájem. Mezi několika ostatními je i on kandidát na sedačku v Renaultu pro příští rok. Nerad bych v tuto chvíli vytvářel nějaké spekulace, ale vše je stále otevřené. Máme jasné mantinely o tom, co zveřejnit, ale rádi bychom co nejdříve učinili rozhodnutí a představili naše plány," vysvětluje Abiteboul, možná s lehkou narážkou na nedávný případ Pierre Gaslyho (čtěte zde).
Žádný tým pochopitelně nemá zájem, aby si vychovával nové chráněnece, kteří by pak přešli ke konkurenci. Abiteboul však tvrdí, že vedení Renaultu nevidí zásadní problém s využitím "aktivit" Mercedsu, třebaže jen dočasně.
"Z hlediska dvojice Renault a Daimler to vlastně není problém - Daimler je mateřskou společností širší skupiny Mercedes, jsou velmi silní partneři v oblasti silničních vozů. Takže lze brát jako pozitivum, že sdílíme aktiva. A pilot je aktivum, i když ne přímo materiálem. Takže to není problém, s jiným týmem by to asi bylo obtížnější, ale s Daimler by to mohl velice dobře přijmout. Upřímně, my se hodláme zaměřit pouze na závodění," vysvětluje Abiteboul.
Šéf Renault Sport ovšem přiznal, že angažování pilota konkurenční stáje asi nebude dlouhodobým řešením.
"Jednou z důležitých věcí je, že ačkoliv jsem tu hovořil o dobrých vztazích mezi společnostmi Renault a Daimler, bude v určitém okamžiku nutné se zaměřit na náš vlastní zájem a investovat do vlastních pilotů. Může, ale také nemusí to být už v příštím roce, také k tomu třeba dojde až v letech 2018 či 2019, ale musí to být piloti Renaultu. To je také výzva pro Renault Sport Academy, aby vychovávala naše vlastní piloty," dodává Abiteboul.