Dán se o své kvalifikační nehodě později rozhovořil. Do bariéry za zatáčkou 7 narazil v prvním kole po výjezdu z boxů, takže naštěstí nejel plnou rychlostí. Nehodu označil za "divnou", jeho vůz byl natolik poškozen, že Renault bude nucen pro něj do závodu nasadit nové šasi.
Magnussen vyslovil podezření, že na vině incidentu byly patrně dostatečně nezahřáté pneumatiky, nicméně připustil, že hlavní odpovědnost za nehodu nese on. "Jel jsem po výjezdu z boxů, bylo to podivné. Nasadili jsme sadu, na níž už jsem jel a která nebyla v ohřívacích dečkách. Nebyl čas ji zahřát, nasadili jsme ji, ale bylo dost kluzká. To je zvláštní, protože předtím byla v pořádku. Ale dost možná, že teplota trati poklesla a pneumatiky měly horší přilnavost. Vyjížděl jsem ze zatáčky, najel na hrbolek a pořádně to prásklo. Pak jsem narazil do zdi," popisuje dánský pilot incident ve třetím tréninku, který byl po jeho havárii předčasně ukončen.
Velmi omezený rozsah
Podle Magnussena se na celé záležitosti podepsal také fakt, že ultra-měkké pneumatiky je opravdu hodně složité zahřát na provozní podmínku. "Rozsah je opravdu velmi úzký. Nejsou jako super-měkká směs, kterou nasadíte a bude fungovat. Také měkké pneu fungují," líčí své dojmy Kevin.
"Pneumatiky lze snadno přehřát, ale u ultra-měkkých je provozní okno opravdu velmi omezené. Tím jsem si jist. Jsem pilot, řídím vůz - potřebuji se držet dál od svodidel. To je moje povinnost. Ale tohle mě opravdu hodně zaskočilo," vrací se Dán ještě jednou k nehodě.
Je také otázkou, zda jeho náraz do zdi nebyl částečně způsobem i proměnlivými podmínkami na trati. Z televizního přenosu a kapek na objektivech kamer bylo zřejmé, že se na trať snáší drobný deštík, ovšem je otázkou, zda to bylo po celé trati, nebo jenom v určitých úsecích. V druhém případě by to k nehodě mohlo přispět.
Nic není ztraceno
Magnussen bude muset, podobně jako Verstappen v Monacu, odstartovat z boxové uličky, ale on sám se domnívá, že to není o moc horší situace, než kdyby měl do závodu vyrazit z místa, které by mu patřilo podle dosaženého času. Je připraven udělat opravdu všechno, aby v závodě zachránil co se dá.
"Podniknu vše. Není to tak zlé. Mohl jsem se kvalifikovat na nějakém patnáctém nebo šestnáctém místě, takže na tom nejsem o moc hůře. Navíc máme v případě deště svobodnou volbu. Takže vždy existuje nějaké pozitivum," dodává Magnussen.