Vettel viní z neúspěchu v Monaku sám sebe

Robert RoBertino Pavelka, 31. května 2016, 15:20 Google+

Držel v Monaku vlajku Ferrari vztyčenou, ale kriticky zhodnotil své účinkování v ulicích Monte Carla, které dopadlo jinak, než očekával. Především považuje za chybu ze své strany, že se nedokázal vypořádat s hustým provozem na monacké trati

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.06. 16:58) Napište svůj názor
Sebastian Vettel kritizuje sám sebe, nedokázal předjet soupeře ve fázi, kdy to bylo nutné

Sebastian Vettel kritizuje sám sebe, nedokázal předjet soupeře ve fázi, kdy to bylo nutné | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari vsadilo na agresivní strategii a povolalo Vettela k přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek prakticky ihned poté, co se ideální stopa na okruhu začala vysoušet. Jenže Vettel se vrátil za williams Felipe Massy, který absolvoval delší stint na pneumatikách do mokra, protože Rob Smedley zvolil odlišnou taktiku ve snaze se vzdálit od Pascala Wehrleina.

Vettel byl jasně rychlejší než Brazilec, ale protože se před něj nedokázal dostat, ztratil poměrně dost času, než se dostal opět do kontaktu se skupinou vedenou Rosbergem, která ovšem stále jela na pneumatikách do mokra, na nichž odstartovala do závodu.

img-responsive

Chvíle za Massou byly pro závod rozhodující, tvrdí Vettel | foto: Williams F1 Team

"Zvolili jsme správné řešení. Kdyby Williams zajel do boxů ve zhruba stejné době, vypadalo by to docela odlišně. Vsadil jsem na to, že najdu způsob, jak ho předjet. Dostihl jsem opět Rosbergovu skupinu na mokrých pneumatikách, a když potom zajížděli do boxů, měl jsem možnost zaútočit na vedoucí piloty, protože jeli rovněž na modře označených pneumatikách a my už byli na »intermediates«. Jenže se tak nestalo, promarnili jsme tuto příležitost a já si to vyčítám, protože tým odvedl skvělou práci, abychom se dostali před Rosbergův mercedes," popisuje závodní situaci Vettel.

"Nemohu být úplně spokojený, protože i když se v Monaku špatně předjíždí, měl jsem si najít cestu, jak se před Felipeho dostat. Ale to jsou jenom »kdyby, možná a snad«. Na to se nehraje, proto jsem skončil čtvrtý," dodává Vettel.

Čtyřnásobný mistr světa poté naháněl Sergia Péreze a snad ještě nějakou chvíli hýčkal naději, že pokud by se před něj dostal, mohl by promluvit do boje o vítězství, zvláště pokud by Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo museli ještě jednou do boxů, jenže k tomu nedošlo.

img-responsive

Také Pérez se stal pro Vettela nepřekonatelnou překážkou | foto: Sahara Force India

"Nebylo vůbec jisté, jestli ti dva v čele vydrží až do cíle na ultraměkké resp. superměkké směsi. Ale jakmile to bylo jasné, pokoušel jsem se dostihnout natěsno Péreze a přitom jsem málem jednou havaroval, ale musel jsem to zkusit. Byl jsem zhruba o vteřinu rychlejší, ale nedokázal jsem se dostat před něj. To je Monako," konstatoval Vettel.

Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene souhlasí s Vettelm, že strategie týmu byla správná, i když se ji nepodařilo přetavit k většímu úspěchu.

"Šli jsme správnou cestou, ať se to někomu líbí nebo ne. Když jsme v takové pozici, musíme se pokusit o agresivnější strategii. Sebastian už řekl, že Massa vlastně o naší snaze rozhodl. Bez jeho přítomnosti bychom byli v jiné pozici vůči Pérezovi, ale jak už tu bylo řečeno, nehledáme žádné výmluvy. Právě v Monaku, pokud se rozhodnete pro takovou taktiku, se něco podobného může stát," hodnotí Arrivabene.

Vytisknout

Diskuze: Vettel viní z neúspěchu v Monaku sám sebe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.06.2016 16:58 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jak se zdá, v Monze se diváci nadále budou těšit z italské Grand Prix

Monza si konečně potřásla rukou s Ecclestonem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud