Jedná se o údaje za rok 2015, které se opět pohybují v červených číslech, ale jak naznačují, dochází k určitému vzestupu. Podle dostupných údajů představovala ztráta Force Indie 8,9 milionů dolarů (v přepočtu 235 mil. Kč) což je však značně méně než v sezóně 2014, kdy schodek dosáhl hodnoty 21,9 milionů $. Bilanci podpořily především lepší příjmy, jejichž výše představuje sumu 92,7 milionů dolarů, což je o 6,3 milionů $ více než předloni.
Do této statistiky se uspokojivě promítly větší příjmy od sponzorů, což je především zásluha mexických mecenášů spojených se Sergio Pérezem. Na další významný příjem si Force India musí počkat, protože FOM vyplácí sumy za umístění v Poháru konstruktérů až v následující sezóně. A jak známo, rok 2015 byl pro tento tým nejúspěšnější, když dobyl pátého místa.
Navzdory tomu, že provoz týmu F1 je ztrátovou záležitostí se podle účetní zprávy neuvažuje o ukončení jeho činnosti. "Nadále jsme odkázáni na podporu mateřské společnosti Orange India Holding Sarl a jejich akcionářů. Vedení je přesvědčeno, že tato společnost bude nadále poskytovat dostatečné finanční prostředky, aby dostála svým závazkům v době splatnosti na dobu 12 měsíců ode dne podpisu účetních výkazů," praví se ve zprávě. Splatnost proběhla 3. března 2016.
Dluhy se musí platit
Jak už jsme uvedli, čelí majitel týmu Vijay Mallya v rodné Indii nemalým potížím, kvůli kterým vláda požádala o jeho vydání z Velké Británie. Nejsou to ale jediné dluhy, které Force Indii tíží. Daří se je však částečně likvidovat - půjčka od Swiss Bank Edmond de Rothschild ve výši 5,6 milionů $ byla splacena loni, další úvěr od Mexika America Movil představující částku 681 240 dolarů je splatná letos.
Tým však po personální stránce posiluje, což by měl být důkaz o lepšící se situaci. Od roku 2014, kdy měla Force India 376 zaměstnanců, se nepropouštělo, naopak přibylo šest dalších lidí. Jak uvedl náměstek šéfa týmu Bob Fernley, čísla poukazují na fakt, že tyto údaje z uplynulých let naznačují vynakládání značných finančních prostředků na budování týmu.
"Jako tým jsme v minulých sedmi letech hodně investovali do technických kapacit. Když ho Vijay Mallya kupoval, nacházel se minimálně deset let v oblasti nedostatečných investic. Náš program se nikdy nezastavil, ale v současné době můžeme přísun investic mírně zpomalit a pokročit do fáze vyváženého programu, abychom zůstali konkurenceschopní a zároveň toho dosáhli s vyrovnaným rozpočtem," vysvětluje Fernley.
"Tento proces jsme začali loni, protože jsme se na konci roku 2014 definitivně přesunuli do aerodynamického tunelu Toyoty a v následující sezóně sklízeli technické benefity. Je pro nás velmi pozitivní, že jsme zvládli využít naše schopnosti a nyní se můžeme plně soustředit z obchodního i výdajového hlediska na udržení týmu v F1," dodává Fernley.