Když se Nico objevil ve veřejné zóně Abú Zabí Yas Mall, přivítal ho hlučný ryk tří stovek fanoušků, až měl člověk dojem, že kolem neprochází pilot F1, nýbrž Axl W. Rose nebo jiná rocková star. Není divu, že převládaly dívky i dámy, protože kterou by nelákal chlapecký jev, plachý úsměv a tudíž i dojem vzbuzující mateřsky ochranitelské pudy.
Podívejme se nyní na poněkud odlišnou stránku než tu závodní, která i v Abú Zabí vyvrcholila vítězstvím německého pilota v už třetím závodě v řadě, neboť piloti nemají jen své povinnosti v kokpitu a paddocku. Tentokrát si promluvíme o zavazadlech. Opravdu jste se nepřehlédli.
Americký výrobce luxusního cestovního vybavení Tumi se rozhodl investovat své marketingové prostředky do F1. Proto nalezneme jeho logo na vozech Mercedes a na závodních kombinézách. A Nico Rosberg logicky vystupuje jako jeden z "vyslanců značky" a propaguje kufr, který označuje pracovnice oddělení PR firmy Tumi jako Global Citizen (globální občan).
Je celkem pochopitelné, že většina dotazů směřujících k německému pilotovi a synovi mistra světa 1982 Keke Rosberga musí třicetiletému rodákovi z Wiesbadenu připadat jako kolovrátková melodie. Proto může zdánlivě jednoduchá otázka, proč si právě jeho vybrali u Tumi jako "globálního občana", působit jako nečekaně osvěžující.
"Je to hodně příhodné, protože vlastně pořád cestujeme. Bez kufru nedám ani ránu a teď mám ten nejlepší na světě. Nikdy se nerozbije, všechno je na svém místě. V mém životě musím šetřit energií, jak to jenom jde, a být maximálně efektivní. Podřizuji se plně tomu, co sport ohledně energie vyžaduje, proto volba správné cestovní soupravy hraje svou roli," vysvětluje Rosberg. Na otázku, kolik toho ročně nalétá, jenom krčí rameny a volí termín non-stop. S ohledem na tento fakt je Tumi opravdu dobrou sponzorskou volbou.
"Cílovou skupinou jsou obchodníci, a velkou částí fanouškovské obce F1 jsou právě obchodníci, a pak také ženy. Cestují po světě za prací a také přijdou na závody. Takže to propojení skvěle funguje. Navíc to přináší užitek i nám. Jsem vděčný za sponzorské peníze, jako v případě Tumi - vlastně mi přispívají na můj plat," chlapecky se culí Rosberg.
Náročná sezóna končí a pilot na chvíli může vypadnout z neustálého závodního kolotoče, vypnout, odpočinout si - nebo je to jinak a nic takového neexistuje? "Podle mě opravdu ne. Vzhledem k tomu, že i v jediném dni volna jsem myslel na závodění - konkrétně na další Grand Prix - vlastně nevím o žádné pauze. Ani v zimě, kdy se nezávodí, nemám klid, musím se připravit na další sezónu, dbát na správnou stravu, nesmím ztloustnout, takže příliš prostoru na odpočinek nezůstává," vysvětluje Nico.
Škodolibého fanouška napadne, jak se vůbec mohl v takovém kalupu a neustálém vytížení stát Rosberg šťastným otcem dcery Alaïy. Nico tuto skutečnost nehodlá nijak komentovat, ale že to nebude problém ani do budoucna dokládá jeho přání, aby Alaïa nezůstala jedináčkem. Třebaže Niki Lauda v roce 1979 po narození syna prohlásil, že s každým dítětem pilotu v čase na jedno kolo nějaká ta desetinka chybí. Ovšem na otázku, zda se zamyslel nad eventualitou, že jednou podobně jako jeho otec Keke bude svého potomka podporovat v motoristickém sportu, říká Nico důrazné NE. S dodatkem, že prostě není ten typ.
Společnost Tumi byla založena v roce 1975 Charlie Cliffordem, bývalým příslušníkem mírových sil v jihoamerickém Peru. Po pěti letech se změnil výrobní program, od kožených tašek ke klasickým "tvrdým" zavazadlům. Po dalších zhruba deseti letech začali u Tumi produkovat zavazadla na kolečkách. V současné době se firma etabluje v oblasti cestování, zavazadel a doplňků (přívěsky na klíče, různá pouzdra, peněženky, deštníky a brýle). "Náš věhlas roste díky kvalitě, trvanlivosti a funkčnosti, naše zavazadla vás budou provázet po celém světě, aniž by vás nechaly na holičkách - jsou ideálním společníkem na cesty," podotýká generální ředitel Tumi pan Jerome Griffith.