Automobilky nechtějí kompletní změnu pravidel pro pohonné jednotky

Robert RoBertino Pavelka, 11. prosince 2015, 17:00 Google+

Pokud už se mají ve Formuli 1 měnit pravidla pro výrobu motorů, měly by se co nejvíce držet těch současných specifikací. Jinak se spirála nákladů nezastaví a poroste do neúměrné výše. Navíc není vyloučeno, že se dočkáme dalšího dominantního agregátu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.12. 20:07) Napište svůj názor
Partička Mercedesu v dobré náladě (Lowe, Rosberg, Wolff a Cowell)

Partička Mercedesu v dobré náladě (Lowe, Rosberg, Wolff a Cowell) | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Takový je názor automobilek Mercedes a Renault, respektive jejich technických šéfů. Podle jejich výkladu by byla aplikace zcela nových předpisů týkajících se motorů příliš nákladná. Nelíbí se jim myšlenka, aby pro sezónu 2017 či 2018 přišli se zcela novým, globálním řešením, které by bylo levnější, výkonnější a hlasitější.

"Pokud se mají ušetřit prostředky, musíte vycházet z turba 1,6 litru V6. Jakýkoli nový design bude jen požírat peníze bez ohledu na to, o jak jednoduchou koncepci motoru půjde," tvrdí Andy Cowell (Mercedes). Muž na adekvátním postu u Renaultu, Rémi Taffin, souhlasí: "Nejlevnější variantou v současné době je zachovat co nejvíce ze stávající konstrukce."

Francouz rovněž odmítl tvrzení, že by nemělo být problémem vyrobit dostupný a jednoduchý agregát s výkonem 1000 koňských sil. "Pokud má mít takový výkon, tak to určitě nebude jednoduchý motor. Takový prostě nenajdete v regále nějakého supermarketu. Výkonu tisíce koňských sil dosáhneme pouze tehdy, když zvýšíme průtok paliva a zvedneme limit otáček." Na to reaguje Cowell, že opravdu nejde o triviální záležitost: "Všechno se daleko víc ohřeje, takže bude nutné vyvinout lepší a spolehlivější chlazení. A to stojí peníze."

Technický šéf Mercedesu zastává názor, že zahodit současná pravidla a začít zcela znovu přináší značné nebezpečí, že se opět najde jeden výrazně dominující pohonný systém. "Kdybychom mohli stavět na současných pravidlech, tak by rozdíly mezi motory mohly v roce 2018 činit snad tři desetiny. Každý nový koncept ale zahrnuje riziko, že někdo přijde s revolučním nápadem. A ten může znamenat rozdíl nikoli v desetinách, ale celých vteřinách," varuje Cowell.

Vytisknout

Diskuze: Automobilky nechtějí kompletní změnu pravidel pro pohonné jednotky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.12.2015 20:07 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul Hembery hodlá od základu změnit F1

Je příčinou neúčasti Michelinu v F1 strategická chyba?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud