Takový je názor automobilek Mercedes a Renault, respektive jejich technických šéfů. Podle jejich výkladu by byla aplikace zcela nových předpisů týkajících se motorů příliš nákladná. Nelíbí se jim myšlenka, aby pro sezónu 2017 či 2018 přišli se zcela novým, globálním řešením, které by bylo levnější, výkonnější a hlasitější.
"Pokud se mají ušetřit prostředky, musíte vycházet z turba 1,6 litru V6. Jakýkoli nový design bude jen požírat peníze bez ohledu na to, o jak jednoduchou koncepci motoru půjde," tvrdí Andy Cowell (Mercedes). Muž na adekvátním postu u Renaultu, Rémi Taffin, souhlasí: "Nejlevnější variantou v současné době je zachovat co nejvíce ze stávající konstrukce."
Francouz rovněž odmítl tvrzení, že by nemělo být problémem vyrobit dostupný a jednoduchý agregát s výkonem 1000 koňských sil. "Pokud má mít takový výkon, tak to určitě nebude jednoduchý motor. Takový prostě nenajdete v regále nějakého supermarketu. Výkonu tisíce koňských sil dosáhneme pouze tehdy, když zvýšíme průtok paliva a zvedneme limit otáček." Na to reaguje Cowell, že opravdu nejde o triviální záležitost: "Všechno se daleko víc ohřeje, takže bude nutné vyvinout lepší a spolehlivější chlazení. A to stojí peníze."
Technický šéf Mercedesu zastává názor, že zahodit současná pravidla a začít zcela znovu přináší značné nebezpečí, že se opět najde jeden výrazně dominující pohonný systém. "Kdybychom mohli stavět na současných pravidlech, tak by rozdíly mezi motory mohly v roce 2018 činit snad tři desetiny. Každý nový koncept ale zahrnuje riziko, že někdo přijde s revolučním nápadem. A ten může znamenat rozdíl nikoli v desetinách, ale celých vteřinách," varuje Cowell.