Automobilky nechtějí kompletní změnu pravidel pro pohonné jednotky

Robert RoBertino Pavelka, 11. prosince 2015, 17:00 Google+

Pokud už se mají ve Formuli 1 měnit pravidla pro výrobu motorů, měly by se co nejvíce držet těch současných specifikací. Jinak se spirála nákladů nezastaví a poroste do neúměrné výše. Navíc není vyloučeno, že se dočkáme dalšího dominantního agregátu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.12. 20:07) Napište svůj názor
Partička Mercedesu v dobré náladě (Lowe, Rosberg, Wolff a Cowell)

Partička Mercedesu v dobré náladě (Lowe, Rosberg, Wolff a Cowell) | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Takový je názor automobilek Mercedes a Renault, respektive jejich technických šéfů. Podle jejich výkladu by byla aplikace zcela nových předpisů týkajících se motorů příliš nákladná. Nelíbí se jim myšlenka, aby pro sezónu 2017 či 2018 přišli se zcela novým, globálním řešením, které by bylo levnější, výkonnější a hlasitější.

"Pokud se mají ušetřit prostředky, musíte vycházet z turba 1,6 litru V6. Jakýkoli nový design bude jen požírat peníze bez ohledu na to, o jak jednoduchou koncepci motoru půjde," tvrdí Andy Cowell (Mercedes). Muž na adekvátním postu u Renaultu, Rémi Taffin, souhlasí: "Nejlevnější variantou v současné době je zachovat co nejvíce ze stávající konstrukce."

Francouz rovněž odmítl tvrzení, že by nemělo být problémem vyrobit dostupný a jednoduchý agregát s výkonem 1000 koňských sil. "Pokud má mít takový výkon, tak to určitě nebude jednoduchý motor. Takový prostě nenajdete v regále nějakého supermarketu. Výkonu tisíce koňských sil dosáhneme pouze tehdy, když zvýšíme průtok paliva a zvedneme limit otáček." Na to reaguje Cowell, že opravdu nejde o triviální záležitost: "Všechno se daleko víc ohřeje, takže bude nutné vyvinout lepší a spolehlivější chlazení. A to stojí peníze."

Technický šéf Mercedesu zastává názor, že zahodit současná pravidla a začít zcela znovu přináší značné nebezpečí, že se opět najde jeden výrazně dominující pohonný systém. "Kdybychom mohli stavět na současných pravidlech, tak by rozdíly mezi motory mohly v roce 2018 činit snad tři desetiny. Každý nový koncept ale zahrnuje riziko, že někdo přijde s revolučním nápadem. A ten může znamenat rozdíl nikoli v desetinách, ale celých vteřinách," varuje Cowell.

Vytisknout

Diskuze: Automobilky nechtějí kompletní změnu pravidel pro pohonné jednotky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.12.2015 20:07 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul Hembery hodlá od základu změnit F1

Je příčinou neúčasti Michelinu v F1 strategická chyba?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud