Newey: Zákaz dvojitých difuzorů předjíždění nepomůže!

Petr Hlawiczka, 15. ledna 2010, 15:45 Google+

Návrhář Red Bullu a jeden z nejlepších lidí zabývajících se aerodynamikou v historii F1 vůbec - Adrian Newey - tvrdí, že zákaz dvojitých difuzorů, o jehož zavedení se uvažuje od roku 2011, předjíždění moc nepomůže.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.01. 17:16) Napište svůj názor
Newey, Adrian

Newey, Adrian | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

"Nemyslím si, že by dvojité difuzory ovlivnily předjíždění. Poskytují nám více přítlaku a zrychlily vozy přibližně o vteřinu - to však nezměnilo nic na tom, zda vůz předjede či nikoliv. To, co ovlivňuje předjíždění, je víření vzduchu za monopostem - a to se nezměnilo," vysvětluje Newey.

"Pravidla pro rok 2009 jsme podrobily rozsáhlému výzkumu v rámci Pracovní skupiny pro předjíždění. Je otázkou, zda zabrala či ne, podle mě se však jednalo o správný postup. Nyní se vracíme k oněm postupným úpravám - zakazujeme dvojité difuzory či přídavné aerodynamické elementy na voze. Pro mě je velmi frustrující to, že se to předem dostatečně nepromýšlí. Chce to jasný cíl a řádný výzkum."

REd Bull RB5
Neweyho dílo - Red Bull RB5

"Zákaz tankování během závodů je toho dalším příkladem. Možná to bude pro závodění dobré, ale nepromyslelo se to pořádně. Někdo si myslel, že můžeme ušetřit 100 000 liber (necelých 3 mil. Kč) na nákladech za přepravu tankovacích zařízení po světě - pokud to však zničí podívanou a závodění se stane nudnějším, výsledkem čehož lidé začnou vypínat své televizory, pak to nebude dobře ušetřených 100 000 liber," vyslovuje své znepokojení světoznámý konstruktér.

Vytisknout

Diskuze: Newey: Zákaz dvojitých difuzorů předjíždění nepomůže!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.01.2010 17:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Newey, Adrian

Newey: Dohodu s Mercedesem nám znemožnili McLaren s Brawnem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  2. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  3. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  4. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  5. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  6. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud