DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera

Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 100, poslední 04.09.2020 21:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepino60 (Hlasovalo 10 lidí) 01.09.2020 10:54
Tak Horner je známý uplakánek. Z určitého pohledu… »
» dannak (Hlasovalo 10 lidí) 01.09.2020 12:30
Nejspíš nejde o to, že byl nelegální, ale že ho… »
» dannak (Hlasovalo 9 lidí) 01.09.2020 12:20
Ferrari take neprokazali, ze motor je nelegalni.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Já bych řekl že vše vystihuje skutečnost že je zde tajná dohoda. Můžeme jen spekulovat na čem se FIA s Ferrari dohodla...stejně tak můžeme jen spekulovat o co přesně šlo.
    Ale tím že vznikla tajná dohoda je podle mě jasný že prohřešek proti pravidlům tam byl...a protože na tajnou dohodu přistoupila i FIA...něco špatně je tam i z její strany.

    Já bych si tipnul že je to tak že Ferrari se proti pravidlům provinilo, FIA ho klidně mohla diskvalifikovat a tvrdě potrestat...ale vezmeme-li v potaz letošní rok ve znamení podpisu nové komerční smlouvy...FIA se musela zachovat politicky a diplomaticky...protože Ferrari je pilířem F1 a ta by jeho případným odchodem ztratila na atraktivitě...což není ani v zájmu promotéra, ani FIA.

    A tak máme tajnou dohodu...Ferrari muselo přiznat vinu...ale jen před FIA...a FIA vlastně nepotrestala Ferrari...v zájmu F1.

    A to kolem je jen omáčka...nesmíme zapomínat že F1 je v první řadě byznys a politika...a až někde hodně vzadu se krčí sport a spravedlnost.

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Osobně si myslím že tu technologii která obcházela měření průtokoměru na tom palivovém systému našli a měli již celkem dobré informace co hledat. Problém je zda existence takového systému je vůbec dostačující a v tom byl asi spor. FIA pak mohla rázně říci tak toto ne a udělat z toho exemplární případ že takové praktiky nebude tolerovat, nebo se mohla snažit udělat to co se stalo. Vytřískat pro sebe co se dá a zabezpečit že to dál již nebude možné. Je logické že pro konkurenty dané vyřešení má tu hořkou pachuť a pro mě taky. Dohoda by byla kontroverzní i tak ale minimálně stanovisko FIA a trest by měl být vždy veřejný.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        FIA samozřejmě věděla co hledat úplně přesně. Ten bonz který se k FIA dostal byl určitě dostatečně detailní. Jenže oficiální protest nikdo nepodal a tak měla FIA dostatečný prostor potrestat Ferrari tak, aby k nápravě došlo, Ferrari potrestané bylo a FIA ani Liberty nepřišlo k úhoně.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.131.XXX
    K tomuhle je moc pěkná analýza Jonathana Nobleho. A na konci píše něco co beru jako nejpravděpodobnější scénář motorové kauzy Ferrari a následné dohody s FIA.
    FIA se prostě nepodařilo nade vší pochybnost prokázat že Ferrari v roce 2019 porušilo předpisy se svojí pohonnou jednotkou. Na druhou stranu, Ferrari pravděpodobně nebylo schopno FIA nade vší pochybnost dokázat, že to bylo vždy plně v souladu s předpisy. Tím vznikla patová situace, řešitelná jen dvêma způsoby. Buď to předložit soudu, nebo se dohodnout. A jak vidno, na soud si FIA nevěřila 03

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Mno, soud by ničemu nepomohl. Potřebovali aby Ferrari podepsalo CONCORDE a ne řešit soudy a finanční nejistoty. FIA a majitel F1 to přesně takhle chtěl.....
      Ono myslím že bohatě stačí ten slabej motor..........a letošní ostuda. Až je to na škodu....pro nás diváky.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      37.188.168.XXX
      Kdyby to tak bylo, tak by Ferrari nemělo důvod cokoli měnit...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.131.XXX
        Druhý palivový senzor je ten důvod. Jinak by asi fakt nic neměnili

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          37.188.168.XXX
          Nedávala by smysl tajná dohoda... Druhý senzor by přeci odhalil podvod...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            neodhalil, ten tam přidali už loni po mexiku a ferrari nemělo problém projít čímkoliv si FIA usmyslela...

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              37.188.168.XXX
              Takže celá tahle argumentace je slepá větev... Tj jako u blbejch... 20

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Mansell_fan

            Mansell_fan

            37.188.131.XXX
            Tajná dohoda nám nedává smysl, protože nevíme co obsahuje. Ale FIA a Ferrari asi smysl dává. Už jsem to tu psal, jedna z hypotéz je že Ferrari teď FIA pomáhá práskat motory soupeřů a systémy které jsou v nich na hraně nebo už za hranou. Hlavně s ERSem údajně podvádějí všichni už pár sezón

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              37.188.168.XXX
              Nerozumíš tomu co chci říct... Je nesmysl argumentovat ve stylu Ferrari neudělalo nic špatně, dohoda vznikla kvůli dohadům, Ferrari se podvolilo i když nic neměli...

              FIA musela mít na Ferrari dost na to, aby je donutila motor přepracovat a přistoupit na takovou dohodu...

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                tak to je otázkou, protože ferrari se samo napráskalo v rámci té dohody, tzn, že přiznali co dělali. Bez jejich spolupráce by FIA neměla vůbec nic. To je ten největší rozdíl oproti např. dříve zmiňované flexibilní aerodynamice red bullu, ten nikdy nepřiznal, že navrhl monopost především tak, aby se jim to hýbalo dle jejich potřeb a měřením FIA prošli, takže jejich vůz byl legální, pouze se pohybovali v šedé zoně. Ferrari samo FIA ukázalo kde dokázali ty pravidla ohnout a potom je otázkou zda to byl podvod či nikoliv, když motor všemi kontrolami FIA prošel bez problémů, ale dokud se nezveřejní daná dohoda, tak nikdo nebude vědět nic jistě

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  217.77.169.XXX
                  Tohle je ryzí naivita... Byl bych rád, kdyby každý než něco napíše, si položil jednoduchou otázku "Proč ?"... Proč Ferrari spolupracovalo ?

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    třeba proto, že dostali nabídku na tu dohodu? Nebo proto, že po přidání druhého snímače nemohli využít to co dělali na 100%? Těch možných odpovědí je spousta. Fakt je, že ferrari spolupracovalo a FIA ukázali co dělali, jinak jim FIA nebyla schopna nic prokázat

                    + 0 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      85.162.8.XXX
                      18 18 18 18

                      Dali jim nabídku se propadnout do středu pole... Ok to se nedá odmítnout, uznávám... Fakt to dává smysl... 01 01 01 01

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama