DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Pepino60
(Hlasovalo 10 lidí)
01.09.2020 10:54
Tak Horner je známý uplakánek. Z určitého pohledu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Pepino60
10:54 01.09.2020 217.197.155.XXXTak Horner je známý uplakánek. Z určitého pohledu má sice pravdu, ale myslím, že RedBull jezrovna jeden z těch co mají nejméně co kecat, protože když vyjířděl Vettel jeden titul za druhým nebyli taky moc podle pravidel a o Mercedsu bych raději pomlčel. tam je to i dnes tak nějak zahrané do autu. Prostě co bylo bylo Ferrari za to dnes platí krutou daň a jede se dál. Osobně si myslím, že pokud by tým vedl stále Ari a ne Matlafous, tak nic z toho by se nestalo.-
-
dannak
12:20 01.09.2020 89.177.48.XXXFerrari take neprokazali, ze motor je nelegalni. Byly pochybnosti, ze neco neni v poradku, to ano. Ale zaver, ze motor je nelegalni z toho nebyl. A pokud kontrolni organ neshledal, ze by byl nelegalni, tak se musi holt povazovat za legalni, byt evidentne v sede zone, ktera je letos zavrena.-
-
jumpman
12:39 01.09.2020 178.255.168.XXXFIA sama nic nenašla, dohoda vznikla až na základě "přiznání" ferrari. Kdyby se red bull také "přiznal" že používal flexibilní aerodynamiku přes její zákaz, taky by to asi bylo o něčem jiném, že a ne že by měli 4 tituly... A tam to viděl celý svět a horner se smál všem do obličeje, protože jejich auto prošlo měřením která vyžadovala pravidla a tím pádem bylo jejich auto legální. Stejně je to s motorem ferrari, vyhověli všem požadavkům daných pravidly a tím pádem byl jejich motor legální a pokud by se nepřiznali k tomu, kde dokázali pravidla obejít, tak to používají doteď-
Situs
12:51 01.09.2020 88.102.38.XXXŽádné přiznání jsem neviděl, za to jsem viděl jak jim FIA zabavila po závodě v Brazílii palivový systém a části spojené se snímačem průtoku paliva. Tajná dohoda byla toho výsledkem. A i to pokud se přiznali je přece jednoznačný důkaz že porušovali pravidla, takže o čem je řeč.-
dannak
13:27 01.09.2020 89.177.48.XXXTo ale není celá pravda, že ?
Zabavila, zkontrolovala, vrátila a pokud si dobře pamatuju, nekonstatovala porušení pravidel. Nebo ano? Kdyby ano, následoval by trest. Následoval ? Ne. Místo toho se řešilo, že se navzájem FIA a Ferrari drží v klinči;
- FIA ví, že Ferrari dělá něco, co nemá, ale nemá ten jasný rozhodující důkaz - data z (druhého) průtokoměru, kde by bylo větší číslo než je limit. Veškeré důkazy, které tak může mít, jsou jen nepřímé.
- Ferrari ví, že FIA na ně něco má, tak po změně přestane používat silnější režim, čímž ten rozhodující důkaz FIA nedá.
FIA řekne, že Ferrari podvádí/-ělo a Ferrari řekne dokažte nám to. FIA řekne, že jsou jasné nesrovnalosti a potrestá je na základě nepřímých důlazů. Ferrari rozhodnutí napadne u soudu, že neexistuje jasný, usvědčující důkaz.
No a u soudu, narozdíl od F1, není presumpce viny.
Je to hodně vysoká hra, do které nejpíš nikdy neuvidíme.-
-
dannak
13:43 01.09.2020 89.177.48.XXXTo je těžký, když někdo má problém s porozuměním psanému textu. Tak jinak, najdi na stránkách FIA nebo jinde ozdrojovaný článek, že FIA po kontrole motoru, resp. pohonného ústrojí, Ferrari našla něco co odporuje pravidlů a je tedy nelegální.
Pokud to neudělala, byl považován za legální. (Což ale neznamená, že nevyužívali nějakou šedou zónu, kterou FIA zavřela a z toho pak plyne pokles výkonu.)
Bojím se, že to bude jako s Peroutkou; pořát si pojedeš svou, ale článek nenajdeš.-
Situs
14:05 01.09.2020 88.102.38.XXXVšak jasně že se budeme točit v kruhu, protože ti odpovím stejně jako ty. Najdi na stránkách FIA nebo jinde ozdrojovaný článek, že FIA po kontrole motoru, resp. pohonného ústrojí, Ferrari nenašla nic co by odporovalo pravidlům a je tedy legální. Jelikož prokázat legálnost je povinností každého výrobce kde je problém? Proč tajnosti, proč řeči o sankcích a proč žádná slova ze strany FIA že to bylo v pořádku? Klidně v šedé zóně? Nic? Aha, tak zbývá se za ty tajnosti a oficiálně nevyřčené věci jen skrývat.
-
-
-
-
jumpman
13:44 01.09.2020 178.255.168.XXXmyslím, že by jsi měl spíš sledovat fakta, než svoje pocity. FIA se snažila na motoru ferrari najít v čem může být problém a dokázat jim porušení pravidel. Přestože nebyl podán protest, tak zabavila několik motorů ferrari, porovnávala je se soupeři a to víc jak půl roku! Přesto na nic nepřišli! Je to poměrně jednoduše dohledatelné. Ferrari se ovšem rozhodlo spolupracovat (co je k tomu vedlo je otázkou) a na základě toho vznikla ona kontroverzní dohoda. FIA přidala snímač, vydala směrnici upřesňující tvar a velikost palivého potrubí a ferrari se rozhodlo (bylo donuceno? součást dohody?) kompletně přepracovat motor. Načež FIA zmrazila vývoj motorů a ferrari má naprosto syrový produkt se kterým jsou nuceni závodit celou sezonu. Ukaž mi, kde FIA co našla. Jen reagovali na to, co jim ferrari dalo a potom jim podkopli židli a oni se oběsili, tak to vidím já
-
-
dannak
13:18 01.09.2020 89.177.48.XXXTak znova. Psalo se, že měla FIA nějaké pochybnosti na základě "nějakých" nesrovnalostí. To samo o sobě není důkazem podvodu.
Dál, tým musí prokáza že má legální techniku a ne že by FIA musela prokazovat podvod. OK.
Problém tedy zcela evidentně je/byl v tom, že Ferrari by zřejmě mohlo to rozhodnutí FIA napadnout u soudu, a tam by důkazní břemeno bylo na FIA - dokázat Ferrari podvod, resp. jasný nesoulad s pravidly. Na to zřejmě neměla přímý důkaz a nepřímé by neobstály. Patová situace, ani jedna strana neměla dostatečnou sílu na definitivní uzavření sporu, proto nejspíš ta dohoda.-
Situs
13:29 01.09.2020 88.102.38.XXXMy o důkazech FIA nic nevíme, vše je tajné. Co našli je tajné, jak je potrestali je tajné, jak se domluvili a co z toho vzešlo je tajné. Můžeš jen spekulovat proč je to tajné a já jsem přesvědčen že FIA v této době hlavně nechce problémy. Příběh s RP a Mercedesem to jen potvrzuje. Žel FIA nejde o spravedlnost, místo toho aby poslala týmům nezpochybnitelný vzkaz že jakékoliv pokusy o obcházení jejich měřidel bude tvrdě trestat tak ze sebe udělala tak trochu hromosvod. O tom že ale jejich motor byl ilegální pochybuje už již jen málokdo, i když je to všechno přikryto statusem tajné.-
dannak
13:54 01.09.2020 89.177.48.XXXAno, že FIA nerozhoduje vždy rovně je jasné, tam se shodneme. Tím ale průhledně odbíháš od původního tématu. Dokaž, že FIA někdy prohlásila pohonné ústrojí Ferrari nelegálním.
Že FIA spíš jen nechce problémy je dost dobře možné. Nic to ale nemění na faktu, že - alespoň tedy veřejně - doposud neprohlásila motor Ferrari nelegálním.
Jestli si to šuškali na chodbách centrály a jen neměli koule to potrestat a příp. obhájit u soudu se nedovíme, možná jen pokud někdy odhalí tu smlouvu.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek