DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Pepino60
(Hlasovalo 10 lidí)
01.09.2020 10:54
Tak Horner je známý uplakánek. Z určitého pohledu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
21:43 04.09.2020 77.240.103.XXX
S tím Renaultem a jeho systémem přenosu váhy při brždění. Řekl bych , že to byl ještě Lotus, nikoliv Renault. A FIA to zakázala až po protestech ostatních týmů.(Původně to povolili). Tedy, pokud si to nepletu. (Podotýkám, že v té době RedBull jezdil s ohebnými křídly a dírami v podleze, jako by se nechumelilo).
Některé týmy se holt ptají na legálnost jejich "vychytávek" a jiné týmy to nasadí a kašlou na to, zda je jejich řešení legální.
Některé týmy se holt ptají na legálnost jejich "vychytávek" a jiné týmy to nasadí a kašlou na to, zda je jejich řešení legální.
odin
17:31 04.09.2020 77.240.103.XXX
Co to meleš za nesmysly? Hned na začátku píšu, že FIA nekonná, co má konnat. Což ty a tobě podobní chápou, že je to správné a že tím obhajuji podvody.
Co jsem psal dále je jenom můj názor, proč vznikla tajná dohoda, který jsem si vytvořil na základě indicií (prohlášení zástupců FIA, výkonnosti Ferrari a jeho odběratelů po vzniku tajné dohody a postupně prosakujících informací).
Sleduji F1 od roku 1970 a mohu uvést spousty příkladů, kdy vítězili podvodníci. Já jenom konstatuji, proč uzavřeli tajnou dohodu a vychází mi, mnou popsané. A jestli chceš můj morální pohled na tyto skutečnosti, tak samozřejmě, že se mi to ani v nejmenším nelíbí. Jenže to by pak musel i RedBull vrátit titul a Vettel jakbysmet. Tak že být Hornerem, tak jsem první, kdo drží hubu a krok.
Co jsem psal dále je jenom můj názor, proč vznikla tajná dohoda, který jsem si vytvořil na základě indicií (prohlášení zástupců FIA, výkonnosti Ferrari a jeho odběratelů po vzniku tajné dohody a postupně prosakujících informací).
Sleduji F1 od roku 1970 a mohu uvést spousty příkladů, kdy vítězili podvodníci. Já jenom konstatuji, proč uzavřeli tajnou dohodu a vychází mi, mnou popsané. A jestli chceš můj morální pohled na tyto skutečnosti, tak samozřejmě, že se mi to ani v nejmenším nelíbí. Jenže to by pak musel i RedBull vrátit titul a Vettel jakbysmet. Tak že být Hornerem, tak jsem první, kdo drží hubu a krok.
jon
13:25 04.09.2020 90.176.154.XXX
Teď mě tak napadá, ono je také možné, že ten průtokoměr nemusel mít identickou funkčnost. Přeci jen je asi jednodušší udělat dva na oko identické, kdy jeden bude mít uvnitř "švába" navíc, než vysvětlovat Haasu, že je to tak trochu šméčko, ale jede to jak ďas. U Alfy by to asi bylo jednodušší.
Jinak s tím Renaultem a RB jsem to pouze vzpomněl jako příklad, kdy z toho stáj málem vyvázla, kdyby si ten podvod sama neobjednala. Ale jednou na ně muselo dojít, Helmut si už nejspíše myslel, že může cokoli a budou mu dále zobat z ruky.
Jinak s tím Renaultem a RB jsem to pouze vzpomněl jako příklad, kdy z toho stáj málem vyvázla, kdyby si ten podvod sama neobjednala. Ale jednou na ně muselo dojít, Helmut si už nejspíše myslel, že může cokoli a budou mu dále zobat z ruky.
NickickiN
12:22 04.09.2020 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
odin
19:33 03.09.2020 77.240.103.XXX
Ona je otázka, zda o tom nevěděli. Záleží, jak se to vše postaví. Protože průtokoměr musíš nějak "šidit". Čili, musíš k tomu mít nějaký manuál. Ale chápu, že to jde schovat za jakýsi "kvalifikační mód". A chápu, že zákazníci nemají šanci ovlivnit jakou pohonnou jednotku dostanou. Nezbývá jim, než jezdit s ilegální, nebo žádnou. (to podotýkám, kdyby věděli, že se jedná o podvod). A nebo to prásknout, ale to nikdo neudělá. I ten Renault šel proti RedBullu až když jim samotným šlo o kejhák. A od té doby Horner s tím druhým šaškem nemůžou Renckům přijít na jméno a špiní je všude, kde jen mohou. Což odkoukala zdejší RedBullíčkovská klaka a papouškují tu markovské nesmysly.
jon
12:51 03.09.2020 90.176.154.XXX
Souhlas. Jen si myslím, že hlavně šlo o to nezdiskreditovat Ferrari. Přeci jen má své jméno a historie F1 je s Ferrari svázaná. Pokud by tedy Ferrari dostalo nálepku "podvodník", zamávalo by to i se jménem F1. Nicméně to už se dostávám k tomu šrumci, o kterém jsi psal ty.
Co se týká Haasu a Alfy, tam by to podle mě bylo OK. Oni nemají možnost zkontrolovat, zda jim dodaný motor je legální nebo ne. Museli jim prokázat, že v tom byli zapojeni. RB byl v roce 2014 z Australské GP diskvalifikován také až potom, kdy Renault doložil, že ignorování průtokoměru si vyžádal RB na svoji odpovědnost.
Co se týká Haasu a Alfy, tam by to podle mě bylo OK. Oni nemají možnost zkontrolovat, zda jim dodaný motor je legální nebo ne. Museli jim prokázat, že v tom byli zapojeni. RB byl v roce 2014 z Australské GP diskvalifikován také až potom, kdy Renault doložil, že ignorování průtokoměru si vyžádal RB na svoji odpovědnost.
jumpman
20:11 02.09.2020 178.255.168.XXX
třeba proto, že dostali nabídku na tu dohodu? Nebo proto, že po přidání druhého snímače nemohli využít to co dělali na 100%? Těch možných odpovědí je spousta. Fakt je, že ferrari spolupracovalo a FIA ukázali co dělali, jinak jim FIA nebyla schopna nic prokázat
odin
19:06 02.09.2020 77.240.103.XXX
Vcelku souhlsím s Fandou LH. Jen mám opět trošku obsáhlejší názor. Jednak tvrdím, že FIA primárně nekonná, jak má konnat. Ale že konná až po nějakých stížnostech. (Proto se občas dostává do slepých uliček). A druhak, tvrdím, že tajnou dohodu s Ferrari neuzavřela ani tak kvůli Ferrari, ale kvůli ostatním a protože měli máslo na hlavě a nebylo řešení. Podle mne fígl s očůráváním průtokoměru používalo Ferrari ve svých pohonných jednotkách už dávno (podle mne min od 2018).A pokud by bylo vše zveřejněno a usvědčeno, pak jsou tu týmy (min. jeden) , které se rády soudí a byl by šrumec, který by fakt mohl znamenat konec F1. Představ si, hypoteticky, že za sezónu 2018 byly všechny odměny vyplaceny dle výsledků a v 2019 tyto peníze proinvestovány. A teď FIA na konci sezóny 2019 (počátku sezóny 2020) rozhodne o nelegálnosti motoru Ferrari a doloží důkazy. Dám hlavu za to, že Horner s Markem okamžitě podávají protest proti výsledkům minulých sezón a jdou k soudu vysoudit prachy pro své dva týmy. Ale s těmi motory jezdilo Ferrari, Alfa Romeo a Haas. Tudíž by měli potrestat (vyloučit) všechny tři. Prachy vrátit a rozdělit dle nového pořadí. Jenže ty peníze už jsou utraceny a utrácejí se i ty za sezónu 2019. Podle mne by to znamenalo konec Haasu a s největší pravděpodobností i Alfy Romeo. U Ferrari si z finančního hlediska nejsem tak jist. Ti by to asi finančně ustáli, ale nejspíše by se tak naštvali, že by skončili také, aby se "pomstili".
Proto podle mne byla tajná dohoda uzavřena. Je jednoznačné, že Ferrari podvádělo, k tomu nepotřebovala FIA nic tajit. Spíše jim šlo o následky. A reakce Hornera mi to jenom potvrzuje, že páni z FIA věděli, proč tajnou dohodu dělají.
Proto podle mne byla tajná dohoda uzavřena. Je jednoznačné, že Ferrari podvádělo, k tomu nepotřebovala FIA nic tajit. Spíše jim šlo o následky. A reakce Hornera mi to jenom potvrzuje, že páni z FIA věděli, proč tajnou dohodu dělají.
Ferda
17:52 02.09.2020 46.47.176.XXX
FIA samozřejmě věděla co hledat úplně přesně. Ten bonz který se k FIA dostal byl určitě dostatečně detailní. Jenže oficiální protest nikdo nepodal a tak měla FIA dostatečný prostor potrestat Ferrari tak, aby k nápravě došlo, Ferrari potrestané bylo a FIA ani Liberty nepřišlo k úhoně.
jumpman
11:38 02.09.2020 178.255.168.XXX
tak to je otázkou, protože ferrari se samo napráskalo v rámci té dohody, tzn, že přiznali co dělali. Bez jejich spolupráce by FIA neměla vůbec nic. To je ten největší rozdíl oproti např. dříve zmiňované flexibilní aerodynamice red bullu, ten nikdy nepřiznal, že navrhl monopost především tak, aby se jim to hýbalo dle jejich potřeb a měřením FIA prošli, takže jejich vůz byl legální, pouze se pohybovali v šedé zoně. Ferrari samo FIA ukázalo kde dokázali ty pravidla ohnout a potom je otázkou zda to byl podvod či nikoliv, když motor všemi kontrolami FIA prošel bez problémů, ale dokud se nezveřejní daná dohoda, tak nikdo nebude vědět nic jistě
Situs
10:31 02.09.2020 88.102.38.XXX
Osobně si myslím že tu technologii která obcházela měření průtokoměru na tom palivovém systému našli a měli již celkem dobré informace co hledat. Problém je zda existence takového systému je vůbec dostačující a v tom byl asi spor. FIA pak mohla rázně říci tak toto ne a udělat z toho exemplární případ že takové praktiky nebude tolerovat, nebo se mohla snažit udělat to co se stalo. Vytřískat pro sebe co se dá a zabezpečit že to dál již nebude možné. Je logické že pro konkurenty dané vyřešení má tu hořkou pachuť a pro mě taky. Dohoda by byla kontroverzní i tak ale minimálně stanovisko FIA a trest by měl být vždy veřejný.
Situs
09:54 02.09.2020 88.102.38.XXX
No ty si můžeš předpokládat co chceš, já předpokládám že když si FIA na něco posvítí tak přijde informace že je vše v pořádku no nebo se stalo něco jiného. Tady vznikla tajná dohoda což poukazuje že tam něco našli v rozporu s pravidly. Nejspíše nějaký systém který obcházel průtokoměr.
dannak
09:38 02.09.2020 89.177.48.XXX
"ale jejich vůz prošel tehdy stanovenými měřícími procedůrami tak byl legální"
Ne ze by byl primo legalni, ale spis tim, ze prosel predepsanym merenim, nebyl dukaz ktery by prokazal ze je nelegalni.
Na zacatku sezony FIA to auto schvalila a pak nikdy neziskala dukaz, ze by se situace zmenila, jakkoli to bylo patrne na kamerach.
Podobne s motory, dokud nenamontovali druhy prutokomer, nebylo jak prokazat, ze proteka vic paliva. Kdyz ho namontovali, prestali s tim - za cenu propadu vykonu - coz ale znamena, ze uz neni cesty, jak zpetne zmerit jeslti nekdy neprotekalo vic paliva nez je limit.
Obvineni, podezreni, pochyby, ale ten klicovy dukaz - cislo z prutokomeru, kde je vic nez dovoleny limit - ten proste chybi, to je cely for sporu.
Ne ze by byl primo legalni, ale spis tim, ze prosel predepsanym merenim, nebyl dukaz ktery by prokazal ze je nelegalni.
Na zacatku sezony FIA to auto schvalila a pak nikdy neziskala dukaz, ze by se situace zmenila, jakkoli to bylo patrne na kamerach.
Podobne s motory, dokud nenamontovali druhy prutokomer, nebylo jak prokazat, ze proteka vic paliva. Kdyz ho namontovali, prestali s tim - za cenu propadu vykonu - coz ale znamena, ze uz neni cesty, jak zpetne zmerit jeslti nekdy neprotekalo vic paliva nez je limit.
Obvineni, podezreni, pochyby, ale ten klicovy dukaz - cislo z prutokomeru, kde je vic nez dovoleny limit - ten proste chybi, to je cely for sporu.
dannak
09:28 02.09.2020 89.177.48.XXX
Vidim to uplne stejne. Kdyby si FIA byl jista v kramflecich, trestala by a zadneho pripadneho soudu by se nebala, kdyby byla mela dostatek dukazu.
A nehlede na podpis smlouvy, Ferrari by vypadali jako oslove, kdyby chteli odstoupi/nepodepsat prave proto, ze je diskvalifikovali kvuli poruseni pravidel. To nedava zadny smysl.
A nehlede na podpis smlouvy, Ferrari by vypadali jako oslove, kdyby chteli odstoupi/nepodepsat prave proto, ze je diskvalifikovali kvuli poruseni pravidel. To nedava zadny smysl.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek