DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Pepino60
(Hlasovalo 10 lidí)
01.09.2020 10:54
Tak Horner je známý uplakánek. Z určitého pohledu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
dannak
09:28 02.09.2020 89.177.48.XXXVidim to uplne stejne. Kdyby si FIA byl jista v kramflecich, trestala by a zadneho pripadneho soudu by se nebala, kdyby byla mela dostatek dukazu.
A nehlede na podpis smlouvy, Ferrari by vypadali jako oslove, kdyby chteli odstoupi/nepodepsat prave proto, ze je diskvalifikovali kvuli poruseni pravidel. To nedava zadny smysl.
-
-
NickickiN
16:02 01.09.2020 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Fanda.LH
16:42 01.09.2020 85.162.8.XXXNemyslím si, že to je ta, či ona presumpce... To by taky FIA mohla tvrdit, že má Mercedes ve voze neviditelný antimagnet vůči soupeřům... Mercedes by těžko dokazoval, že ho tam nemá...
Ale FIA je autor i dozorce dodržování pravidel... A rozhodně nemusí nikomu nic složitě dokazovat... Vezměme si systém DAS... FIA řekla je to ok, můžete to ve voze mít... Podobně to bylo i s dvojitými difuzory... Stejně tak mohla říct ne a týmy by to museli ze svých vozů odstranit... Vím, že např. Renault měl nějaký systém, který při brždění nadzvedával příď (Mírnil přenos váhy dopředu)... A FIA řekla ne, tohle je aktivní zavěšení / aero (Nepamatuji si přesně)... Stejně tak se tyhle věci dějí v průběhu sezóny... 2007 první závod Ferrari a jejich podlaha... 2006 tlumiče Renaultu atd. atd.-
odin
21:43 04.09.2020 77.240.103.XXXS tím Renaultem a jeho systémem přenosu váhy při brždění. Řekl bych , že to byl ještě Lotus, nikoliv Renault. A FIA to zakázala až po protestech ostatních týmů.(Původně to povolili). Tedy, pokud si to nepletu. (Podotýkám, že v té době RedBull jezdil s ohebnými křídly a dírami v podleze, jako by se nechumelilo).
Některé týmy se holt ptají na legálnost jejich "vychytávek" a jiné týmy to nasadí a kašlou na to, zda je jejich řešení legální.
-
-
jumpman
19:57 01.09.2020 178.255.168.XXXpleteš se, FIA, pokud chce někoho obvinit/diskvalifikovat tak musí týmu prokázat porušení pravidel, nikoliv si myslet, že tým pravidla porušil. Nejkřiklavější případ je red bull s jejich flexibilní aerodynamikou. Bylo to vidět na jakémkoliv záběru z kterékoliv kamery, ale jejich vůz prošel tehdy stanovenými měřícími procedůrami tak byl legální. FIA v průběhu sezony zpřísňovala požadavky, aby jim prokázala že tu flexibilní aerodynamiku používají, ale jediným výsledkem byl vettelův titul a red bullu se ohýbaly křídla i celý nos vozu, ale byly dle pravidel OK...-
dannak
09:38 02.09.2020 89.177.48.XXX"ale jejich vůz prošel tehdy stanovenými měřícími procedůrami tak byl legální"
Ne ze by byl primo legalni, ale spis tim, ze prosel predepsanym merenim, nebyl dukaz ktery by prokazal ze je nelegalni.
Na zacatku sezony FIA to auto schvalila a pak nikdy neziskala dukaz, ze by se situace zmenila, jakkoli to bylo patrne na kamerach.
Podobne s motory, dokud nenamontovali druhy prutokomer, nebylo jak prokazat, ze proteka vic paliva. Kdyz ho namontovali, prestali s tim - za cenu propadu vykonu - coz ale znamena, ze uz neni cesty, jak zpetne zmerit jeslti nekdy neprotekalo vic paliva nez je limit.
Obvineni, podezreni, pochyby, ale ten klicovy dukaz - cislo z prutokomeru, kde je vic nez dovoleny limit - ten proste chybi, to je cely for sporu.
-
-
achmed-cz
12:09 01.09.2020 212.24.138.XXXMilý autore,
nedošlo k žádné úpravě pravidel. Došlo pouze k úpravě metodiky měření, kterou se dodržování pravidel kontroluje.
Přesně tohle vaše tvrzení vede k tomu, že jsou někteří lidé přesvědčeni, že Ferrari bylo v nějaké šedé zóně. Nikoliv, opak je pravdou, pravidla se nezměnila, a co je nelegální letos, bylo nelegální i loni. Pokud Ferrari muselo na příkaz FIA motor upravit, znamená to, že ten loňský byl nelegální.-
dannak
12:30 01.09.2020 89.177.48.XXXNejspíš nejde o to, že byl nelegální, ale že ho šlo provozovat v režimu, který mohl být nebo i byl nelegální. Takže když se změnila metodika "vymáhání", logicky ten fígl přestali používat.
No, jak pak ale dokážeš, že dělali něco nelgálního, když z té doby nemáš data - ta by dodal až dodatečný senzor - která by to dokazovala? Asi se to dá považovat za nepřímý důkaz, což ale to evidentně nestačilo.-
-
-
Fanda.LH
14:05 01.09.2020 85.162.8.XXXViz. reakce na předchozí stránce... Máš naivní představu jak spravedlnost ohledně pravidel funguje... FIA podvody prokazovat nemusí, proto taky dochází k tomu, že spoustu řešení schvaluje, zamítá za pochodu a to i v průběhu sezóny...
Kdyby to bylo tak jak říkáš, tak se neustále soudí a nikdy nic neprosadí...
Diskuze je zbytečná proto, že vznikla tajná dohoda a proto, že letošní PJ Ferrari po úpravách stojí za h... A to se nestalo jen tak pro nic a za nic... Tyhle argumenty zní jak machrování bezdomovců, že maj na účtě miliony... Ale ty cítíš jen smrad a vidíš jen bídu...
Edit: Jinak teda mě neskutečně baví, že bereš tajnou dohodu jako trumf Ferrari... "FIA musela přistoupit"
To přeci vůbec nedává smysl nebo je to vrchol demagogie... V čem FIA tu dohodu potřebuje ??
Uvědomuješ si, že výsledkem je, že Ferrari dost ztratilo a sezónu má v háji...-
dannak
14:53 01.09.2020 89.177.48.XXXObratem "FIA musela přistoupit" mýslím to, že kdyby FIA měla v rukou trumfy, tj. jasné důkazy, tj. čísla z průtokoměrů, tak nepotřebují s Ferrari nic řešit a prostě řeknou "hele, kucí opálení, tohle je v rozporu s pravidly, tedy nelegální a proto jste dojezdili a ještě si poplatíte" nebo něco v tom smsylu. Záměrně píšu v rozporu s pravidly, ne nějaké pochybnosti apod. dojmologie.
Kdyby fakt měli trumfy, tj. měla na své straně důkazy, mohla nebo spíš měla by si být zatraceně jistá, že se Ferrari neodvolá u soudu, resp. že to odvolání - nebo nějaká protižaloba za křivé obvinění nebo co já vím - nemá šanci uspět. Logicky, nepůjdeš do sporu, když tvoje šance na úspěch je nižší než nějaký minimální úroveň, daný mnoha faktory.
Fakt, že FIA vyměkla mi spíš naznačuje, že v tak silné důkazní situaci nebyla, resp. byla si vědoma rizika, že udělený trest by mohl být následně napaden u civilního soudu a sice s nezanedbatelnou šancí na úspěch.
Nezpochybňuju, že vstupem do F1 se týmy upisují, že budou respektovat pravidla a že dokazují oni svojí nevinu před FIA a nikoli FIA jejich vinu.
Je ale někde definováno, že třeba tým nemůže FIA žalovat za "křivé obvinění z podvodu" ? Nemusela by pak FIA u toho soudu dokázat svá tvrzení o podvodu ? K tomu by nejspíš potřebovala jasný důkaz, nebo? Už by totiž na její straně nebyla výhoda tvůrce pravidel, tedy presumpce viny týmu.
A v případě soudní prohry, nemusela by např. kompenzovat zkaženou reputaci? To by třeba u Ferrari mohlo být dost drahé.
Takže si dovedu představit, že vyhodnotili šance a rizika a prostě si řekli, že takový spor za to nestojí.
Škoda, možná že kdyby do toho šli, snad bychom už znali pravdu; před takovým soudem by asi museli všichni ukázat karty. Tahle nevíme-
Fanda.LH
15:17 01.09.2020 85.162.8.XXXJá si myslím, že celá situace stojí následovně... FIA konečně na něco přišla... Ale kdyby rozhodla tak jak by mohla, tak by to taky mohlo znamenat konec Ferrari v F1... A to je to poslední co F1 v současné těžké době potřebuje... Proto vznikla tajná dohoda a došlo k předělání PJ Ferrari... Tzn. tajná dohoda chrání Ferrari, FIA se nemá za co stydět...
FIA být samozřejmě žalována může, ale soud těžko bude rozporovat její verdikt z technického hlediska... Pokud její zdůvodnění bude mít hlavu i patu, bude dobře od argumentováno... Tak rozhodně nebude zpochybňovat její rozhodnutí... Ve fotbale taky nemůžeš zažalovat fotbalovou asociaci za to, že rozhodčí pískal nesprávně... Můžeš ji žalovat např. v případě, že tě cíleně chtěla poškodit a rozhodčí podle toho jednal... Nebo např. že její nedůslednost např. v řešení korupčních skandálů, vede k tomu, že se takové věci dějí... Ale nemůžeš ji žalovat za to, že rozhodčí mávl špatně offside...-
dannak
17:23 01.09.2020 89.177.48.XXX"ale soud těžko bude rozporovat její verdikt z technického hlediska" samozřejmě, že soudci nemohou být univerzální doménoví experti. Proto si ty experty mohou pozvat, aby dali odborné stanovisko/názor a soud pak bude spíš porovnávat sílu argumentů té či oné strany. Soudních znalců je hodně - třeba na IT, biomechaniku, toxikologii, není důvod domnívat se, že neexistuje certifikovaný soudní znalec z oboru pohonných jednotek.
Mávout špatně offside je IMHO spíš srovnatelné se špatně uděleným drive-through/stop&go, ne s posezónní několika týdení analýzou, kdy je dost času věc zkoumat zprava zleva.
A k fotbalu, jakkoli je mi ukradenej, pokud by ta tvoje fotbalová asociace veřejně prohlásila, že klub XYZ nějak porušil pravidla a proto bude potrestán, potrestala ho a ten klub si byl jistej v kramflecích, tak do soudního sporu půjde min. hájit svoje dobré jméno, reputaci. I to je v businesu drahá komodita.
Proč by nemohla jedna instituce žalovat jinou? Pokud to neupravuje zákon (např. u nás nelze žalovat prezidenta), tak není důvod, aby měly instituce u soudu nějaké speciální postavení. Nebo, proč si myslíš, že by ho mít měly?
Ale opakuju, nejde tu mávání ofsajdu/udělování drive-through, ale o závažné obvinění z podvodu, které má velký dopad na jmené značky/jména klubu. To je balík, se kterým nikdo nechce žonglovat, pokud si fakt neni jistej tim co ma v rukávu.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek