DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Pepino60
(Hlasovalo 10 lidí)
01.09.2020 10:54
Tak Horner je známý uplakánek. Z určitého pohledu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
19:06 02.09.2020 77.240.103.XXXVcelku souhlsím s Fandou LH. Jen mám opět trošku obsáhlejší názor. Jednak tvrdím, že FIA primárně nekonná, jak má konnat. Ale že konná až po nějakých stížnostech. (Proto se občas dostává do slepých uliček). A druhak, tvrdím, že tajnou dohodu s Ferrari neuzavřela ani tak kvůli Ferrari, ale kvůli ostatním a protože měli máslo na hlavě a nebylo řešení. Podle mne fígl s očůráváním průtokoměru používalo Ferrari ve svých pohonných jednotkách už dávno (podle mne min od 2018).A pokud by bylo vše zveřejněno a usvědčeno, pak jsou tu týmy (min. jeden) , které se rády soudí a byl by šrumec, který by fakt mohl znamenat konec F1. Představ si, hypoteticky, že za sezónu 2018 byly všechny odměny vyplaceny dle výsledků a v 2019 tyto peníze proinvestovány. A teď FIA na konci sezóny 2019 (počátku sezóny 2020) rozhodne o nelegálnosti motoru Ferrari a doloží důkazy. Dám hlavu za to, že Horner s Markem okamžitě podávají protest proti výsledkům minulých sezón a jdou k soudu vysoudit prachy pro své dva týmy. Ale s těmi motory jezdilo Ferrari, Alfa Romeo a Haas. Tudíž by měli potrestat (vyloučit) všechny tři. Prachy vrátit a rozdělit dle nového pořadí. Jenže ty peníze už jsou utraceny a utrácejí se i ty za sezónu 2019. Podle mne by to znamenalo konec Haasu a s největší pravděpodobností i Alfy Romeo. U Ferrari si z finančního hlediska nejsem tak jist. Ti by to asi finančně ustáli, ale nejspíše by se tak naštvali, že by skončili také, aby se "pomstili".
Proto podle mne byla tajná dohoda uzavřena. Je jednoznačné, že Ferrari podvádělo, k tomu nepotřebovala FIA nic tajit. Spíše jim šlo o následky. A reakce Hornera mi to jenom potvrzuje, že páni z FIA věděli, proč tajnou dohodu dělají.-
jon
12:51 03.09.2020 90.176.154.XXXSouhlas. Jen si myslím, že hlavně šlo o to nezdiskreditovat Ferrari. Přeci jen má své jméno a historie F1 je s Ferrari svázaná. Pokud by tedy Ferrari dostalo nálepku "podvodník", zamávalo by to i se jménem F1. Nicméně to už se dostávám k tomu šrumci, o kterém jsi psal ty.
Co se týká Haasu a Alfy, tam by to podle mě bylo OK. Oni nemají možnost zkontrolovat, zda jim dodaný motor je legální nebo ne. Museli jim prokázat, že v tom byli zapojeni. RB byl v roce 2014 z Australské GP diskvalifikován také až potom, kdy Renault doložil, že ignorování průtokoměru si vyžádal RB na svoji odpovědnost.-
odin
19:33 03.09.2020 77.240.103.XXXOna je otázka, zda o tom nevěděli. Záleží, jak se to vše postaví. Protože průtokoměr musíš nějak "šidit". Čili, musíš k tomu mít nějaký manuál. Ale chápu, že to jde schovat za jakýsi "kvalifikační mód". A chápu, že zákazníci nemají šanci ovlivnit jakou pohonnou jednotku dostanou. Nezbývá jim, než jezdit s ilegální, nebo žádnou. (to podotýkám, kdyby věděli, že se jedná o podvod). A nebo to prásknout, ale to nikdo neudělá. I ten Renault šel proti RedBullu až když jim samotným šlo o kejhák. A od té doby Horner s tím druhým šaškem nemůžou Renckům přijít na jméno a špiní je všude, kde jen mohou. Což odkoukala zdejší RedBullíčkovská klaka a papouškují tu markovské nesmysly.-
jon
13:25 04.09.2020 90.176.154.XXXTeď mě tak napadá, ono je také možné, že ten průtokoměr nemusel mít identickou funkčnost. Přeci jen je asi jednodušší udělat dva na oko identické, kdy jeden bude mít uvnitř "švába" navíc, než vysvětlovat Haasu, že je to tak trochu šméčko, ale jede to jak ďas. U Alfy by to asi bylo jednodušší.
Jinak s tím Renaultem a RB jsem to pouze vzpomněl jako příklad, kdy z toho stáj málem vyvázla, kdyby si ten podvod sama neobjednala. Ale jednou na ně muselo dojít, Helmut si už nejspíše myslel, že může cokoli a budou mu dále zobat z ruky.
-
-
-
NickickiN
12:22 04.09.2020 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
odin
17:31 04.09.2020 77.240.103.XXXCo to meleš za nesmysly? Hned na začátku píšu, že FIA nekonná, co má konnat. Což ty a tobě podobní chápou, že je to správné a že tím obhajuji podvody.
Co jsem psal dále je jenom můj názor, proč vznikla tajná dohoda, který jsem si vytvořil na základě indicií (prohlášení zástupců FIA, výkonnosti Ferrari a jeho odběratelů po vzniku tajné dohody a postupně prosakujících informací).
Sleduji F1 od roku 1970 a mohu uvést spousty příkladů, kdy vítězili podvodníci. Já jenom konstatuji, proč uzavřeli tajnou dohodu a vychází mi, mnou popsané. A jestli chceš můj morální pohled na tyto skutečnosti, tak samozřejmě, že se mi to ani v nejmenším nelíbí. Jenže to by pak musel i RedBull vrátit titul a Vettel jakbysmet. Tak že být Hornerem, tak jsem první, kdo drží hubu a krok.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
13:44 01.09.2020 88.102.38.XXXVyvozujeme z toho co Horner, troufnu si tvrdit to co většina lidí alespoň trochu obeznámena s případem. Ten motor byl loni nelegální a odhaduji že to bylo v tom že používali v daném čase více paliva než dovolují pravidla. Možná v tom bylo i něco jiného, ale pravděpodobnost že to bylo legální a že si Ferrari raději nechá dobrovolně nasadit ten cejch podvodu a nechat lidi mluvit tak jako teď Horner beru za velmi mizivou a nereálnou. Ty se můžeš za ty tajnosti schovávat jako Ferrari, ostatní je můžou používat jako zbraň či důkaz viny. Já jen vím že Ferrari s tím žuje raději než že by se zveřejnila pravda-
-
-
dannak
15:10 01.09.2020 89.177.48.XXXJá si myslim, že ve stejně šedé zóně, jako to prohýbání křídel RedBullu.
Činnost/funkce/vlastnost sama je sice proti pravidlům, resp. "jejich duchu", ale všemi předepsanými kontrolami prošli, takže vlastně neexistuje přímý důkaz, že dělají něco proti pravidlům. Ty křídla viděl taky každý, ale když se měřily, bylo vše v pořádku. Tady taky, možná dokázali krátkodobě do motoru dostat víc benzínu, ale tak, že to průtokoměr nezachytil. Tzn. není záznam, že by tam víc paliva dostávali. Tak jak to dokázat, abys za to mohl trestat? V tom je celý fór.
Já nemam problém přiznat, že šlo o nějakou kulišárnu. Ale jde o to, že se prostě neprokázal jasně podvod. Takže taková ta klasická formulová šedá zóna, kdy tvůrce pravidel někdo přečurá, oni si toho po čase nějak všimnou, tu díru tu dříve tu později zavřou a holt kdo tu šedou zónu využíval, na to doplácí.
Proč FIA nekoná jak by se Tobě líbilo tady na fóru opravdu nevím :)
Ještě je tedy možná filozofická diskuze, co je vlastně šedá zóna:
1) je to, když FIA neumí dokázat že to co pozoruje je podvod?
2) když něco není dostatečně popsané/definované pravidly a dává prostor pro krativní interpretaci?
Podle mě je to oboje. Jen v tom prvním případě je možná trochu snazší to zavřít; kvůli změně pravidel uprostřed sezóny a nutnosti souhlasu všech účastníků.-
-
-
Situs
15:43 01.09.2020 88.102.38.XXXJenže FIA tam má za úkol říci zda je to teda v pořádku nebo není, a FIA neřekla že je to v pořádku a místo toho přišla s tajnostmi a s uklidněním že Ferrari bylo potrestáno. Ano, je to díky těm tajnostem jen o spekulacích ale logika věci ukazuje na to že FIA to shledala ilegální, ale nechce se pustit do křížku s Ferrari protože to není ku prospěchu F1. Všichni to nakonec musí respektovat s tím že se to tutlá, je ale taky normální že proto ta pachuť zůstala a zůstane.-
dannak
17:27 01.09.2020 89.177.48.XXXBtw, FIA na začátku sezóny, resp. v ejím průběhu motory schválila, tzn. byly legální. Pokud (by) po analýze neřekla ani že je legální, ani že je nelegální, tak jakkoli je to divné, předpokládám, že tím platí původní stanovisko, resp. min. že není nelegální, přes veškeré pochyby které kolem mohou být.
Tzn. ať důvod neoznámení výsledku byl jakýkoli, tak k veřejné deklaraci nelegálnosti nedošlo. Jestli to tak skutečně bylo vědí tedy jen ty strany, které tu smlouvu podepsaly, my se můžem akorát dohadovat, ale to je asi tak vše, co s tím můžeme dělat.-
Situs
09:54 02.09.2020 88.102.38.XXXNo ty si můžeš předpokládat co chceš, já předpokládám že když si FIA na něco posvítí tak přijde informace že je vše v pořádku no nebo se stalo něco jiného. Tady vznikla tajná dohoda což poukazuje že tam něco našli v rozporu s pravidly. Nejspíše nějaký systém který obcházel průtokoměr.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
dannak
13:31 01.09.2020 89.177.48.XXXMůžete, prosím, v zájmu ukončení nekonečných debat o podvodu a šedé zóně shrnout, v čem ta změna spočívala?
Šlo skutečně jen přidání druhého průtokoměru a jasnou deklaraci, že pokus o obcházení měření průtoku je nelgální?
Případně Váš názor, jak to vlastně je/bylo?
Díky
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek