DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
10:32 04.08.2020 90.176.154.XXXJá bych to tak černě neviděl. Podle mě je srazilo to pozdní řešení jejich loňského motoru. Nejspíše pracovali na nějaké evoluci a na poslední chvíli to museli kvůli "dohodičce" předělat.
Jsou to ale schopní motoráři, takže to vidím na letošek a příští rok už to bude výrazně lepší. Pokud tedy zase nepodělají šasí (chci říci korelaci dat), což je u nich také letitý evergreen.-
-
jon
09:11 05.08.2020 90.176.154.XXXOn ten náskok je relativní. Stačí se podívat na Hondu, která byla zbavena na rok otěží nutnosti udělat špičkový motor a s STR odjeli slušnou sezónu, kterou by McLaren bral všemi deseti (myšleno v sezónách předchozích). Oni to knowhow mají, ale ten koncept se nedá předělat za noc. Což je to, co je aktuálně srazilo. Koncem sezóny to bude už výrazně lepší, tomu věřím. Jestli ne, tak je tam něco hodně špatně a budou padat hlavy. A za zajímavou F1 a samotné Ferrari doufám, že začnou tam, odkud ryba běžně smrdí.-
-
jon
22:43 05.08.2020 90.176.154.XXXTo je hodně zaslepený názor.
Ten motor už v tom roce měl výkon i spolehlivost. Navíc jeli s duem Gasly a Hartley, kdy především ten druhý jmenovaný by měl svým závodním tempem problém i v GP2. I přesto v první polovině sezóny dojeli nejlepší výsledek s motorem Honda od roku 2015. A dokonce se tak dobře neumístil ani Ferda s Renaultím motorem ten rok, ale ten svými výkony jen eliminoval ztráty. Ten rok to auto stálo za prd.
Druhou polovinu sezóny zkoušeli různé varianty, aby byl na příští sezónu co nejlépe připraven. Což se dle mého docela povedlo, protože bedna s dominantním Mercedesem v prvním závodě mi přijde jako solidní start.
Nicméně o tom stejně úplně nebyla řeč. Já tam dodával v sezónách předchozích. Tím je myšleno roky 2015-2017. Jestli Ti nepřijde, že by v těch sezónách brali ten Hondí motor roku 2018 všemi deseti, tak už Ti asi opravdu nerozumím a asi sis musel v těch problémech McLarenu libovat.-
Situs
07:06 06.08.2020 88.102.38.XXXHeleď psal jsi že odjeli slušnou sezónu kterou by McLaren bral všemi deseti, není tomu tak protože na předposledním místě už s Hondou skončili a Mclaren potřeboval jít dopředu, ne dozadu jako STR. Pokud jde čistě o motor tak ten Hondy z roku z roku 2018 by v sezoně 2017 jistě brali, ten vztah by se nerozpadl a navázali by nejspíše na rok lepšící se rok 2016. Jenže Honda přišla tehdy s jiným zmetkem.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Harrysek
09:02 04.08.2020 81.162.199.XXXTo je dobře, protože tohle není férová hra, když si ostatní týmy dají práci s vytvořením nového monopostu, aby byl rychlý a hlavně spolehlivý, tak Racing Point pravděpodobně kompletně celý loňský Mercedes okopíroval. Nemám nic proti, když má někdo stejné přední křídlo, to se tady dělalo a bude dělat, ale tohle fakt ne. -
Ferda
09:00 04.08.2020 46.47.176.XXXParáda.
Ferrari bude poražené vlastní zbraní.
Ale vraťme se k začátkům. Po dlouhou dobu byly zákaznické vozy tabu dokud si Mates nepořídil dva týmy. TR s RB. Záměr nebyl totožný s dnešním směrem, ale přesto hodně podobný. Už byla doba omezování a díky dvoum týmům použil Mates TR především jako testovací tým, čehož nakonec úspěšně využil a dosáhl čtyřech titulů.
To se samozřejmě ostatním týmům nelíbilo a TR muselo třeba používat jiné motory, což už dneska díky Haasu neplatí. Teď se ještě k Haasu přidal Sauber a F1-KIT byla na světě, když FI nabylo nového majitele, tak se vydal stejnou cestou jako Ferrari Group, jen vše dotáhl k takové dokonalosti, že na dvojku Mercedesu nemá ani samotné Ferrari.
A co teď? Je nutné okamžitě začít bědovat, aby se všichni chytli za nos a znovu postavily pravidla tak, aby se F1 vrátila do konstrukterského prostředí. -
Situs
08:41 04.08.2020 88.102.38.XXXStroll senior s tímhle propíráním plagiátorství asi nemá problém, za to Mercedes který je ať už přímo či nepřímo s tímto spojován o tohle jistě nestojí. Jen si vzpomeňte jak rychle Mercedes zareagoval na snížení spotřeby oleje když se po tom začalo skutečně jít, tento "negativní" marketinkový aspekt s tím může velmi rychle zamávat. Na tomto poli vnímám Mercedes jako velmi zranitelný, možná toho soupeři teď využijí a tohle je jen začátek. Čím více se o tom bude mluvit tím lépe, a Ferrari má na tomto poli asi co vracet-
jon
10:06 04.08.2020 90.176.154.XXXMercedes pouze prodal to, co už nepotřeboval. Odkážou se na spolupráci Ferrari-Haas, ke které se kdysi negativně vyjadřovali. FIA s tím nic neudělala, tak to udělali také, jen to udělali v plné parádě. Očividně se narozdíl od Ferrari nebojí přímé konkurence své vysloužilé techniky a nemají problém poskytnout celý balík. Teď si tak říkám, že v tomto světle si dokonce mohou image dokonce posílit. Koneckonců, Mercedesu za toto žádný postih nehrozí. Poskytnout dokumentaci není zakázané a jestli to Copypoint někde přehnal, budou se muset hájit oni. Ale jak už jsem psal ve vedlejší diskuzi, vzhledem k délce vyšetřování tam buď FIA nemůže/nechce nic najít nebo se to zamázne klasickou "dohodičkou". Jeane, kamaráde, můžeš mluvit ...?-
-
jon
22:54 05.08.2020 90.176.154.XXXJe to tak. Až si tak říkám, že v případě Ferrari je to celé v duchu - karma je zdarma. A asi bych se natlemil, kdyby se to celé dalo na dohodičku, Ferrari se ozvalo, že takhle ne a FIA by kontrovala tím, že tedy ruší všechny dohodičky a všechno se pěkně odtajnilo. To by bylo teprve "žrádlo" pro nás fandy.
-
-
Situs
19:33 04.08.2020 88.102.38.XXXHele poskytnout dokumentaci určitě nesmějí jen tak. Konkrétně ty části které si každý musí udělat sám nesmí nikomu poskytnout nic a a u částí které si od nich někdo může koupit a kupuje můžou dodat také jen omezenou dokumentaci nezbytně nutnou pro integraci do vozu a instrukce pro jeho správné používání. Určitě to není tak že Mercedes může komukoliv poskytnout cokoliv a kdo z toho použije věci které nesmí je jen na tom dotyčném. Tak to není a pravidla na poskytování informací na to také myslí.
Jinak souhlas že vše to odstartovala nečinnost spolupráce Ferrari-Haas a tady se to nejspíše posouvá jen dál a dál.-
jon
22:51 05.08.2020 90.176.154.XXXDokumentaci můžeš poskytnout nebo prodat, nesmí být ukradena. Ale to už z historie víme.
Nesmí se to podle toho vyrobit stejně, toť celé. I proto mi to fakt přijde divné, že by si to Mercedes neohlídal. Nechci to bagatelizovat, ale podle mě tam mají opravdu věci, které nasazeny nebyly nebo jim je sám Mercedes předělal tak, aby to vyhovovalo. Nejspíš to bude na samotné hraně, ale takové, jako bylo flexi křídlo RB nebo FRIC. Každému to bude jasné, je to viditelné, ale nebude to postihnutelné.
A když bude FIA dělat dál bububu, tak dohodička, povíme jak na to a jak to nedělat a jak ohlídat, že to někdo dělá a proč to dělá, drakonická pokuta 40.000 USD a troje mokasýny pro tribunál a půjdeme dál ... bohužel.
Teď to nepíši jako fanda Lewise a Mercedesu, ale spíš je ve mě pořád taková pochuť konání FIA v dobách RB-STR, Ferrari-Haas, motůrku Ferrari loni a vlastně i testu Mercedesu s Pirelli v roce 2013, ať se netrefuji jen vedle ...-
Situs
07:25 06.08.2020 88.102.38.XXXDokumentaci nemůžeš poskytnout nebo prodat, má to svá přísná omezení. Přímo z pravidel.
No competitor shall be entitled : a) To pass on or receive any information on Listed Parts (including but not limited to data, designs or drawings) directly to or from another competitor or via an external entity or third party. b) To receive or supply consultancy or any other kind of services from or to another competitor directly or via an external entity or third party in relation to Listed Parts
Any information on non‐Listed Parts passed on or received by a competitor or any consultancy or any other kind of services involving a competitor in relation to non‐Listed Parts shall be strictly limited to the designs or drawings necessary for the integration of the non‐Listed Parts into the design of the car and/or the data necessary for the correct operation of the non‐Listed Parts on the car.
... Mercedes si to jistě ohlídal, podle mě by Wolff takové předání zakázaných informací nikdy neriskoval. Brzdové kanálky jim prodal loni ke studování celé, což bylo legální. Tady se bude řešit jen RP.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek