DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
NickickiN
12:39 04.08.2020 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
daaviid23
13:03 04.08.2020 90.182.169.XXXMercedesu by nic nedokázali ani kdyby chtěli. Mercedes řekne, že jim současnou specifikaci prodal ještě vloni za starých pravidel a RP ji letos nelegálně zkopírovalo...a Mercedes je venku.
Nehledě na to, že ta samotná myšlenka na trest pro tým Mercedes je úsměvná když si vzpomenu jaký trest dostali za porušení sportovních pravidel při jejich slavném testu s Pirelli.-
Ferda
14:11 04.08.2020 46.47.176.XXXStejně je tohle pravidlo poněkud divné.
Mergl kanálky loni prodal RP zcela legálně a podle pravidel.
Letos se pravidla změnila tak, že ty samé kanálky jsou pro Mergl stále legální a může je používat dál, ale RP s nimi najednou podvádí i když se je loni legálně koupili a taky je mohli legálně používat.
Podle mě FIA zase něco odbyla.-
jumpman
16:40 04.08.2020 178.255.168.XXXpokud PR ví, že je koupili, tak nemohou na základě koupených součástí stavět vlastní, protože tím porušují pravidla. Je to změna pravidel jako každá jiná. Na stejném základě ferrari muselo přestavět svůj motor a ve spojení s dalším "chytrým" pravidlem kdy jim zakáazali dotáhnout motor do konkurenceschopného stavu poslala FIA celou sezonu do kopru a ferrari se s tím musí smířit a makat aby na příští rok mohli nasadit motor co nebude poslední v poli.
-
-
-
El.Senor
14:04 04.08.2020 89.111.66.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
-
-
Situs
11:49 04.08.2020 88.102.38.XXXMůj názor a verdikt k protestu je že pokud RP zkonstruoval dané kanálky tak že měl brzdové kanálky Mercedesu na stole a své si z nich vyrobil jako kopii tak užití takových kanálku v letošním roce shledávám jako nelegální, nesplňuje to pravidlo o tom že si je musí navrhnout sám. To že loni to šlo na tom nic nemění, letos to prostě nejde a je jedno jak je daný originál brzdových kanálků starý. Nemají k tomu vlastní "IP". Už dle fotky to shledávám sporné, zkopčit to přímo z originálního kusu na stole, jestli tohle splňuje vymyslet a vyrobit sám tak ta pravidla vlastně celé můžete hodit do koše a FIA nemá co hlídat.
.... teď nemluvím o tom že celý ten princip vnímám jako špatný, mluvím o tom že zde vidím chybu od RP že ty kanálky podcenil a dal tomu prostě jen kus Mercedesu a ne sebe. FIA to o kusu na stole od bývalých zaměstnanců může přijmout jako novou skutečnost o které nebyl informován. -
-
Situs
10:50 04.08.2020 88.102.38.XXXRenault prý dostal informace od bývalých zaměstnanců Racing Point. V zimě k nim totiž přešli. Můžou hrát hlavní roli jako svědci před odvolacím soudem s civilními soudci na což klidně může dojít. V každém případě to vypadá že tam je teď mezi RP a FIA pěkná třenice, nemluvě o ostatních týmech které na to tlačí. -
juras
10:38 04.08.2020 88.103.92.XXXKdyž se oprostite od toho komu kdo fandí...jediný co je zřejmý je to že RP kopíroval ve velkém.
Jediný o co jde je to zda v souladu s pravidly.
A tady jsem už jednou podotknul že kopírovat podle fotek mi nepřijde moc reálný. Williams angažoval přímo technického ředitele Mercedesu a účinek byl přesně opačný...klesl na úplné dno.
Když ale budete kopírovat podle výkresu...výsledek bude jako u RP.
Kromě toho do toho zapadá i Stroll...za dob Mallyi FI musela pracovat s minimem prostředků a nikdy nebyla reálná šance na to aby postavili auto rovnocenné Mercedesu, teď Stroll zaplatil...ale protože RP zatím zdaleka nemá základnu a prostředky špičkového týmu (což je běh na dlouhou trať)...prostě to zkusili takhle.
A podle mě Mercedes na tohle přistoupil...protože tady byla kauza Ferrari...takže teď je podle mého z toho Mercedes venku...FIA vytvořila v kauze Ferrari nebezpečný precedens a je teď v pasti.
Vsadím se že RP bude muset upravit sporné díly...a pojede se dal. Viz brzdové kanálky. A je jen otázka co s dosavadními výsledky...když byl monopost RP neregulérní.
-
-
juras
10:55 04.08.2020 88.103.92.XXXAž na to že investice Wolffa a situace Aston Martinu jako automobilky nemá s F1 přímo nic společnýho...ano v byznysu jsou to propojené nádoby...ale kopírování RP je kapitola která s tím že sportovního hlediska nemá co dělat. F1 a šampionát teď zajímá zda RP porušil pravidla a nebo ne.-
-
juras
14:50 04.08.2020 78.80.98.XXXNikdy jsem netvrdil že Mercedes motor nezlepšil...ale že to není hlavní důvod jeho pokračující dominance.
RP a třetí místo v PK? Jistě peněz dostanou více...ale myslíš že tyhle peníze vyřeší dlouhodobě další růst RP?
Myslím že nejsi tak naivní...pokud by chtěl RP jít mezi top týmy...musí mít úplně jinej balík peněz.
Dneska se prolíná hodně věcí...máme tady nestandardní šampionát 2020, nikdo si nemůže být jistej jak to bude vůbec příští rok (čímž myslím organizací šampionátu), řeší se nová komerční smlouva s týmy, řeší se nová technická pravidla, řeší se obchody typu Stroll a Aston Martin + Mercedes s další. Je tady hodně neznámých a proměnných.
Ale teď bude muset FIA rozlousknout kauzu RP...a nesmíme zapomínat že F1 potřebuje i Renault.
Takže uvidíme jak s tím FIA pořadí...
-
-
-
-
GRAHAM
10:19 04.08.2020 77.236.208.XXXMno...tak Marko ostatně jako každý rok nechápe ( Honda také) jak mohl Mercedes navýšit tak moc výkon motoru.
Pamatuji, když jsem to "říkal" že to tak bude ,( Mercedes rok vyvíjel) jak Elsenor tvrdil, že to Honda bude mít výhodu, protože Mercedes bude muset ladit. Měl i kapku pravdu....ale koronáč dal Mercedesu čas chybu napravit, ale myslím že by to zvládli tak či onak. Ono teď dohnat Mercedes nebude jednoduché...je to rok vývoje "náskok" .... výkonovej mazec. Jestli to vůbec dohnat jde....
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek