DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
odin
22:54 04.08.2020 77.240.103.XXXGRAHAME, pneumatika není tou součástkou, která ovlivňuje rozhodujícím způsobem rychlost. Pokud vím, tak piloti problémy s pneumatikami zjistili a také na nich nikdo žádné extra časy nezajížděl. Nebo snad ano???
Fakt, že většina riskovala a k pitstopům nezajela je druhá věc, se kterou Pirelli nemůže nic udělat. (Tady byl podle mne problém v tom, že většina pole zajela k pitstopu v jeden moment a většina to na těch pneumatikách chtěla dojet do cíle, i když jim to zpomalilo). Jen Max si šel pro bod navíc, když usoudili, že na lepší umístění nemá šanci (Horner přiznal, že měl problémy s pneu také). Fakt, že Mergl měl v samém závěru fatální potíže, nečekal nikdo. Ani RedBull.
Opravdu zdejší diskutéry nechápu. Na jedné straně chcete napětí, ukončení dominance Mercedesu. A když Merglům najednou popraskají pneumatiky, protože se cítili bohorovněji, zase hledáte viníka, který podle mne ani viníkem nemůže být...(smajlík krucení hlavou-až k ukroucení )-
Ferda
23:02 04.08.2020 46.47.176.XXXVážně si myslíš, že v F1 se pohybují sami neschopní hlupáci od jezdců až po inženýry obklopené technikou a za podpory inženýrů dodaných každému týmu přímo z Pirelli, aby hlídali stav pneumatik?
Ne né, tuhle situaci nepochytili ani v samotném Pirelli.
„Byl jsem si jistý, že v pneumatikách mám ještě dost života,“ řekl Hamilton.-
odin
23:08 04.08.2020 77.240.103.XXXCopak Hamilton, ten už toho nakecal. Já si např. pamatuji, jak tvrdil, že má pneu po smrti a pak na nich odjel ještě deset kol do cíle, bez jakéhokoliv zpomalení.
A to prohlášení jsi trošku vytrhl z kontextu. Ne? Neříkal náhodou také něco o tom, že jel šetrněji než Bottas, který na to musel tlačit a tak si myslel, že má v gumách ještě dost života?-
jon
09:01 05.08.2020 90.176.154.XXXMáš naprostou pravdu. Díky defektům se z do té doby nudného závodu (když nebudu počítat torpédo Albona a jedno výjimečně pouze sebezničující v podobě Kuvajta) to dodalo správné napětí. Když už ne předtím, tak alespoň v posledních dvou kolech.
Pirelli dalo jasnou informaci. Argument typu "myslel jsem" je totálně lichý. Silverstone má většinu náročných zatáček doprava, takže i laik dokáže usoudit, že levá přední pneumatika dostává pěkně zabrat. Je to tak, že Lewis to řekl v kontextu. Nicméně i tak z něj vypadl nutný žvást, protože byla naprostá hloupost si na poslední kolo také nezajet pro nové obutí, když už tam nechal Max dostatečný časový interval. Pokud vím, tak tu zastávku sám odmítl s tím, že to dojede. A po zásluze mu ta guma bouchla hned vedle boxové zídky. Ale super, na třech kolech už to tak dominantě nejelo a hned z toho byla zápletka. Místo double jeden zachráněn zvonem a druhý těsně za body. Kdo by si na toto tři kola před cílem vsadil, že?
Za mě jen tak dál a super, že Pirelli přiveze ještě měkčí směsi. A jen ať bouchají, pokud je někdo bude provozovat za hranou pomyslné životnosti. Přesně toto potřebujeme. Technické selhání je dnes průměrně tak jedno za závod a to jen díky pár dětským nemocem v prvních závodech, případnému nedostatku náhradních dílů pro stáje odcházejících k jinému motoráři. Urvaná křídla a monoposty rozmlácené po nárazech ve vysokých rychlostech také vidět nechceme, takže toto je ideální faktor. Jen potřebujeme srovnat pole, aby si top stáje tu zastávku navíc nevyjeli. Což Mercedes dozajista tento víkend udělá. Místo údržby to více poženou a závod ojedou na střední - tvrdá - střední. Ale třeba do toho opět zasáhne SC a bude se to muset přehodnotit a může jim to hodit do strategie vidle.-
-
odin
19:31 05.08.2020 77.240.103.XXXCítím to úplně stejně. Degradující pneu jsou jediný (i když umělý) rizikový a nepředvídatelný faktor. Navíc, když týmům, nebo pilotům bouchnou za svou mezí živitnosti, nechápu lidi, kteří ještě tohle kritizují a neodpustí si plivnout na Pirelli.-
-
odin
21:49 05.08.2020 77.240.103.XXXJaké zmetky? Pirelli svým způsobem odvedlo vynikající práci, když vyrobilo pneu u kterého deklarovali životnost a po této životnosti tyto pneu začaly "hromadně" umírat.Nezapomínej, že přesně tak to mají v zadání. Oni umí vyrobit pneu, která vydrží dvojnásobek závodu. To se nemusíš obávat. A možná by to bylo pro ně to nejjednodužší zadání.-
Ferda
22:06 05.08.2020 46.47.176.XXXPneumatikám by měla životnost končit ojetím a né praskáním. V tomhle bodě Pirelli totálně vyhořelo a nebylo to poprvé.
Z mého pohledu zcela nedůvěryhodná značka. A když se koukneš na hodnocení civilních pneumatik, tak patří mezi gumy s poměrně dobrou přilnavostí, ale moc nevydrží a ještě jsou předražené.-
jon
22:25 05.08.2020 90.176.154.XXXNemáš pravdu, Ferdo. Před pár lety šéf Pirelli mluvil přesně o tom, že kdyby F1 potřebovala pneumatiku s cca výkonností měkké sady a co by vydržela celý víkend, tak nemají problém to udělat. Jenže FIA a promotér chtěli změnu od Bridgestone, kteří dělali nesmrtelné gumy. Ty gumy jsou opravdu přesně podle zadání. Jen týmy chtějí jezdit co nejméně do boxů.
-
-
-
-
jon
22:31 05.08.2020 90.176.154.XXXJá to jen a jen vítám. Jako nebyl jsem to poslední kolo úplně v klidu, ale i jako fanda Lewise po tomto volám. Vždyť Mercedes jel celý závod trapnou údržbu. Utlumený motory, šetřili gumy. I jako fanda Lewise bych se klidně podíval až na stupně vítězů.
Měli jsme tady návštěvu a cca 5 kol před cílem jsme si říkali, že jsme v klidu mohli jít na zahradu a kecat. Sotva to dořekneme, bum Bottas a hned to bylo drama. Super! Víc defektů, víc nabubřelých továren, co si budou myslet, že mohou vše. A s rukou na srdci povím ještě jednu věc. Po pravdě jsem litoval, že za Lewisem nejel Lando. Maxovi jsem vítězství nepřál, ale Lando je sympaťák. Nebo i ten Vettel. Ale to spíš proto, že by tady na diskuzích popraskalo pár žilek, tak spíš kvůli zábavě.
-
-
-
-
-
GRAHAM
09:08 05.08.2020 77.236.208.XXXAle no tak....ty řešíš zcela něco jiného. Pneumatika lze vyrobit tak, že skokově zpomalí a jde na ní ještě dlouho jet.( ale logicky pomaleji) Prostě tak to vyrobit lze a je to bezpečné. To bylo jednoduché zdělení mého přízpěvku, ke kterému jsi ty přidal balast, který s tím nesouvisí. Pirelli má dělat pneumatiky "časové" co "nevydrží" , což dělá, jen to dělá za mne špatně. Jde to dělat lépe...... a to v módu co jsem psal.
To že týmy to přehnaly, nerozporuji....-
odin
21:37 05.08.2020 77.240.103.XXXNemyslím si, že řeším zcela něco jiného. Pirelli vyrábí uměle degradující pneu "na zakázku" od 2011. Každou sezónu min. 3 suché směsi a 2 mokré. A každou sezónu musí být jiné gumy, protože týmy během první poloviny sezóny zjistí, jak pneu provozovat, aby jim vydržely skoro celý závod. Což představuje docela velké množství možností, které už byly použity. Ono je to dosti obtížné vyrábět a hledat alternativy pneumatik tak, aby zároveň byly bezpečné v provozu sportu, který většinou jde za hranice doporučení i technických možností. Ale také, aby byla zachována ona umělá degradace. Podle mne je to balanc na hodně tenké niti.
Za mne by se měl Pirelli vyjadřovat respekt a ne po nich plivat.
Nějak nerozumím jak myslíš ono rčení "Pirelli má dělat časové pneumatiky co nevydrží, což dělá, jen to dělá za tebe špatně. Jde to dělat lépe".Přál bych ti, aby jsi měl ve tvém zaměstnání podobného "kritika", který ti bude na vše co uděláš říkat, že jsi sice udělal co se po tobě chtělo, ale že bys to měl udělat lépe. A tak pořád dokola. Protože, co jsi udělal lépe, lze udělat ještě lépe atd. (V některých tvých názorech se fakt ztrácím).
Dle mne pneu byly po smrti, zpomalily a pak praskly. Co je na tom špatně? Jak napsal Jon výše, Lewis mohl klidně zajet pro nové a ještě sebrat Maxovi nejrychlejší kolo. Tady je jasně vidět, jakých extrémů se piloti i týmy v F1 dopouští a jak bohorovně uvažují.A když jim to občas nevyjde, tak se snese kritika nikoliv na ně samotné, ale na jakéhosi viníka jehož materiál měl vydržet více než měl deklarováno. Všem kritikům: jděte reklamovat zboží po záruční době. Jak myslíte, že dopadnete? Být Pirelli, pošlu vás tam také.
-
-
-
-
-
-
-
SergioPÉREZ
15:05 04.08.2020 78.108.157.XXXPokud se prokáže nelegálnost, podvody, tedy porušení platných pravidel FIA, tak jednoznačně trest! v podobě finanční pokuty zodpovědné osoby za tým RP kanadského podnikatele a obchodníka pana Lawrence STROLLA + konsorcia podnikatelů týmu Racing Point. Zároveň taky vyřazení týmu Racing Point z letošního mistrovství Poháru konstruktérů (P.K. - F1)
(Checo)) -
airwar1939
14:44 04.08.2020 176.74.150.XXXSmutné je, že tahle "plačkyáda" mezi závody, je mnohem zábavnější než to co se děje o závodním víkendu na trati.-
-
El.Senor
14:58 04.08.2020 89.111.66.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek