DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 141, poslední 06.08.2020 09:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 21:52
Třeba sto prasklin. Když mají být gumy "po… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 22:03
Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 04.08.2020 10:05
Rozdíl to je z pohledu pravidel. Tam je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            GRAHAME, pneumatika není tou součástkou, která ovlivňuje rozhodujícím způsobem rychlost. Pokud vím, tak piloti problémy s pneumatikami zjistili a také na nich nikdo žádné extra časy nezajížděl. Nebo snad ano???
            Fakt, že většina riskovala a k pitstopům nezajela je druhá věc, se kterou Pirelli nemůže nic udělat. (Tady byl podle mne problém v tom, že většina pole zajela k pitstopu v jeden moment a většina to na těch pneumatikách chtěla dojet do cíle, i když jim to zpomalilo). Jen Max si šel pro bod navíc, když usoudili, že na lepší umístění nemá šanci (Horner přiznal, že měl problémy s pneu také). Fakt, že Mergl měl v samém závěru fatální potíže, nečekal nikdo. Ani RedBull.
            Opravdu zdejší diskutéry nechápu. Na jedné straně chcete napětí, ukončení dominance Mercedesu. A když Merglům najednou popraskají pneumatiky, protože se cítili bohorovněji, zase hledáte viníka, který podle mne ani viníkem nemůže být...(smajlík krucení hlavou-až k ukroucení 03)

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Vážně si myslíš, že v F1 se pohybují sami neschopní hlupáci od jezdců až po inženýry obklopené technikou a za podpory inženýrů dodaných každému týmu přímo z Pirelli, aby hlídali stav pneumatik?
              Ne né, tuhle situaci nepochytili ani v samotném Pirelli.
              „Byl jsem si jistý, že v pneumatikách mám ještě dost života,“ řekl Hamilton.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Copak Hamilton, ten už toho nakecal. Já si např. pamatuji, jak tvrdil, že má pneu po smrti a pak na nich odjel ještě deset kol do cíle, bez jakéhokoliv zpomalení.
                A to prohlášení jsi trošku vytrhl z kontextu. Ne? Neříkal náhodou také něco o tom, že jel šetrněji než Bottas, který na to musel tlačit a tak si myslel, že má v gumách ještě dost života? 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Máš naprostou pravdu. Díky defektům se z do té doby nudného závodu (když nebudu počítat torpédo Albona a jedno výjimečně pouze sebezničující v podobě Kuvajta) to dodalo správné napětí. Když už ne předtím, tak alespoň v posledních dvou kolech.
                  Pirelli dalo jasnou informaci. Argument typu "myslel jsem" je totálně lichý. Silverstone má většinu náročných zatáček doprava, takže i laik dokáže usoudit, že levá přední pneumatika dostává pěkně zabrat. Je to tak, že Lewis to řekl v kontextu. Nicméně i tak z něj vypadl nutný žvást, protože byla naprostá hloupost si na poslední kolo také nezajet pro nové obutí, když už tam nechal Max dostatečný časový interval. Pokud vím, tak tu zastávku sám odmítl s tím, že to dojede. A po zásluze mu ta guma bouchla hned vedle boxové zídky. Ale super, na třech kolech už to tak dominantě nejelo a hned z toho byla zápletka. Místo double jeden zachráněn zvonem a druhý těsně za body. Kdo by si na toto tři kola před cílem vsadil, že? 04
                  Za mě jen tak dál a super, že Pirelli přiveze ještě měkčí směsi. A jen ať bouchají, pokud je někdo bude provozovat za hranou pomyslné životnosti. Přesně toto potřebujeme. Technické selhání je dnes průměrně tak jedno za závod a to jen díky pár dětským nemocem v prvních závodech, případnému nedostatku náhradních dílů pro stáje odcházejících k jinému motoráři. 12 Urvaná křídla a monoposty rozmlácené po nárazech ve vysokých rychlostech také vidět nechceme, takže toto je ideální faktor. Jen potřebujeme srovnat pole, aby si top stáje tu zastávku navíc nevyjeli. Což Mercedes dozajista tento víkend udělá. Místo údržby to více poženou a závod ojedou na střední - tvrdá - střední. Ale třeba do toho opět zasáhne SC a bude se to muset přehodnotit a může jim to hodit do strategie vidle. 04

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    77.236.208.XXX
                    Jo Jone, nakup v železářství hřebíky a vyraž na F1..... 18

                    Ne tudy cesta nevede...

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      90.176.154.XXX
                      Tím bych nikomu moc nepomohl. Minimálně dokud tam bude Lewis, tomu je tam nikdy nehodím. 12 12 A ostatní už teď nestíhají, tak co s nimi. Jako můžu krouhnout Bottase, jestli to pomůže. 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    11 11 11 Cítím to úplně stejně. Degradující pneu jsou jediný (i když umělý) rizikový a nepředvídatelný faktor. Navíc, když týmům, nebo pilotům bouchnou za svou mezí živitnosti, nechápu lidi, kteří ještě tohle kritizují a neodpustí si plivnout na Pirelli.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Nezdá se Ti velebení zmetků poněkud nelogické?

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Jaké zmetky? Pirelli svým způsobem odvedlo vynikající práci, když vyrobilo pneu u kterého deklarovali životnost a po této životnosti tyto pneu začaly "hromadně" umírat.Nezapomínej, že přesně tak to mají v zadání. Oni umí vyrobit pneu, která vydrží dvojnásobek závodu. To se nemusíš obávat. A možná by to bylo pro ně to nejjednodužší zadání.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Ferda

                          Ferda

                          46.47.176.XXX
                          Pneumatikám by měla životnost končit ojetím a né praskáním. V tomhle bodě Pirelli totálně vyhořelo a nebylo to poprvé.
                          Z mého pohledu zcela nedůvěryhodná značka. A když se koukneš na hodnocení civilních pneumatik, tak patří mezi gumy s poměrně dobrou přilnavostí, ale moc nevydrží a ještě jsou předražené.

                          + 0 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jon

                            jon

                            90.176.154.XXX
                            Nemáš pravdu, Ferdo. Před pár lety šéf Pirelli mluvil přesně o tom, že kdyby F1 potřebovala pneumatiku s cca výkonností měkké sady a co by vydržela celý víkend, tak nemají problém to udělat. Jenže FIA a promotér chtěli změnu od Bridgestone, kteří dělali nesmrtelné gumy. Ty gumy jsou opravdu přesně podle zadání. Jen týmy chtějí jezdit co nejméně do boxů. 04

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      90.176.154.XXX
                      Já to jen a jen vítám. Jako nebyl jsem to poslední kolo úplně v klidu, ale i jako fanda Lewise po tomto volám. Vždyť Mercedes jel celý závod trapnou údržbu. Utlumený motory, šetřili gumy. I jako fanda Lewise bych se klidně podíval až na stupně vítězů.
                      Měli jsme tady návštěvu a cca 5 kol před cílem jsme si říkali, že jsme v klidu mohli jít na zahradu a kecat. Sotva to dořekneme, bum Bottas a hned to bylo drama. Super! 12 Víc defektů, víc nabubřelých továren, co si budou myslet, že mohou vše. A s rukou na srdci povím ještě jednu věc. Po pravdě jsem litoval, že za Lewisem nejel Lando. Maxovi jsem vítězství nepřál, ale Lando je sympaťák. 12 Nebo i ten Vettel. Ale to spíš proto, že by tady na diskuzích popraskalo pár žilek, tak spíš kvůli zábavě. 12 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Petr

                      Petr

                      78.157.160.XXX
                      Buď jsou fakt hloupí nebo trollí záměrně. Škoda takové krmit ;)

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.208.XXX
              Ale no tak....ty řešíš zcela něco jiného. Pneumatika lze vyrobit tak, že skokově zpomalí a jde na ní ještě dlouho jet.( ale logicky pomaleji) Prostě tak to vyrobit lze a je to bezpečné. To bylo jednoduché zdělení mého přízpěvku, ke kterému jsi ty přidal balast, který s tím nesouvisí. Pirelli má dělat pneumatiky "časové" co "nevydrží" , což dělá, jen to dělá za mne špatně. Jde to dělat lépe...... a to v módu co jsem psal.
              To že týmy to přehnaly, nerozporuji....

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Nemyslím si, že řeším zcela něco jiného. Pirelli vyrábí uměle degradující pneu "na zakázku" od 2011. Každou sezónu min. 3 suché směsi a 2 mokré. A každou sezónu musí být jiné gumy, protože týmy během první poloviny sezóny zjistí, jak pneu provozovat, aby jim vydržely skoro celý závod. Což představuje docela velké množství možností, které už byly použity. Ono je to dosti obtížné vyrábět a hledat alternativy pneumatik tak, aby zároveň byly bezpečné v provozu sportu, který většinou jde za hranice doporučení i technických možností. Ale také, aby byla zachována ona umělá degradace. Podle mne je to balanc na hodně tenké niti.
                Za mne by se měl Pirelli vyjadřovat respekt a ne po nich plivat.
                Nějak nerozumím jak myslíš ono rčení "Pirelli má dělat časové pneumatiky co nevydrží, což dělá, jen to dělá za tebe špatně. Jde to dělat lépe".Přál bych ti, aby jsi měl ve tvém zaměstnání podobného "kritika", který ti bude na vše co uděláš říkat, že jsi sice udělal co se po tobě chtělo, ale že bys to měl udělat lépe. A tak pořád dokola. Protože, co jsi udělal lépe, lze udělat ještě lépe atd. (V některých tvých názorech se fakt ztrácím).
                Dle mne pneu byly po smrti, zpomalily a pak praskly. Co je na tom špatně? Jak napsal Jon výše, Lewis mohl klidně zajet pro nové a ještě sebrat Maxovi nejrychlejší kolo. Tady je jasně vidět, jakých extrémů se piloti i týmy v F1 dopouští a jak bohorovně uvažují.A když jim to občas nevyjde, tak se snese kritika nikoliv na ně samotné, ale na jakéhosi viníka jehož materiál měl vydržet více než měl deklarováno. Všem kritikům: jděte reklamovat zboží po záruční době. Jak myslíte, že dopadnete? Být Pirelli, pošlu vás tam také.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Pokud se prokáže nelegálnost, podvody, tedy porušení platných pravidel FIA, tak jednoznačně trest! v podobě finanční pokuty zodpovědné osoby za tým RP kanadského podnikatele a obchodníka pana Lawrence STROLLA + konsorcia podnikatelů týmu Racing Point. Zároveň taky vyřazení týmu Racing Point z letošního mistrovství Poháru konstruktérů (P.K. - F1)
    (Che11co))

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    Smutné je, že tahle "plačkyáda" mezi závody, je mnohem zábavnější než to co se děje o závodním víkendu na trati.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama