DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 14.07.2020 22:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» -Tony- (Hlasovalo 7 lidí) 13.07.2020 08:14
A Mercedes dodá FIA narychlo "mírně… »
» Limbi (Hlasovali 5 lidé) 13.07.2020 08:52
Když si vzpomenu na rok 2007 a diskvalifikaci… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 13.07.2020 09:22
Tak FIA se prý dohodla s Mercedesem a RP, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Řekl bych, že je v současné době dost vyjímečná situace v tom, že Mercedes je 7-mou sezonu mimo dosah kohokoliv. A RP z toho těží. Pokud se pole časem trochu srovná, a já v to věřím, pak loňský monopost kohokoliv nebude mít na bednu, ani když půlka špice odpadne. Pokud to pomůže malým týmům nejezdit kolo za ostatními, nijak mi to vadit nebude. Pořád nějak věřím, že těch 5 kontruktérů bude tvořit tu lepší půlku a vyplatí se jim aspoň trochu to vyvíjení vlastních dílů. Jo, může se to zvrhnout, možný to je. Uvidíme, zatím z toho mám celkem pozitivní dojem a Péro ten závod oživil. Ikdyž chápu fandy Mekáče a Rencku, že to nesou s nelibostí.
              Nakonec za mořem je běžné, že si týmy kupují motory i šasi a rozhodně bych tu dnes nechtěl tvrdit, že je to soutěž třetí kategorie. 12 Jen mne zaráží, že jsou tu proti kupování i lidé, kteří Indy a F1 staví na stejnou úroveň. U ostatních tomu rozumím, ale jestli je Indy srovnatelná s F1, tak proč se brání stejnému systému a mají strach z degradace F1 na úroveň Indy? 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Já Ti moc dobře rozumím. Samozřejmě máš pravdu, že to oživení je fajn a během této sezóny, která se možná ani neodjede celá nebo kdoví, jak to celé ještě bude, je jakékoli oživení fajn, protože si alespoň užijeme zajímavé závody. Tak jako tak s tím FIA asi něco udělá. Když už si do toho rýpl i Horner, tak se možná přidá i Ferrari, což bude Mercedes kontrovat tím, že se je potřeba podívat na STR a Alfu, kde se nejspíš zjistí to, že je to nejspíš to samé v bledě modrém, jen tam chybí ta výkonnost a prachy na širší realizaci.
                Co se týká těch názorů, na to už jsem si zvykl. Ono to je pořád tak nějak, jak se zrovna hodí a co je potřeba vyzdvihnout nebo shodit. Ale naštěstí je tu spousta objektivních diskutujících, jen třeba nemáme stejné favority. Ale názory jsou konzistentní a to je fajn. 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          37.48.24.XXX
          Proč fraška? Zázemí na boj o titul má v současnosti Mercedes a možná RB, Ferrari něco chybí a ostatní jsou naprosto mimo dosah. A je otázka, co je lepší pro diváky, zda tým co jezdí se 100% vlastním řešením mimo dosah, a nebo tým co něco zkopírujte, ale občas potrápí favority? Možná je dobré se odpovědět, když finanční stropy jsou v zájmu sportu a diváků, proč tohle v zájmu není? Přitom kopírování lepších je součástí autosportu od samotných začátků.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Petr Hloušek

        Petr Hloušek

        194.79.55.XXX
        Tak samozřejmě že je potřeba důkazů. Ale pokud si FIA nedokáže ohlídat dodržování vlastních pravidel už před začátkem sezony, tak je něco hodně špatně a bylo by lepší restrikce uvolnit. Tady vůbec nejde o to že RP vypadá zvenčí jako loňský Mercedes, to auto musí být velmi podobné, ne-li stejné, i zevnitř, a to je horší, tam konkurence nic nevyfotí a nenapadne. Tento závodní víkend se to pěkně ukázalo, na vodě bylo RP naprosto nemožné - Mercedes je zřejmě nenaučil na vodu nastavit, ale na suchu ta auta lítala v jednu chvíli i líp než auta mateřské stáje a to růžovky řídily lopaty.
        A jestli tomuhle co se děje říkáš zábava, tak promiň, to má do zábavy daleko. Nepamatuju si tak nudný závod na A1 jako ten poslední

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Tak to uhlídat nedokázala nikdy. Týmy jsou tu proistě od toho, aby se snažily získat výhodu na hraně legálnosti. Ferrari prostě udělalo (asi) to samé, co RB s flexi křídly. Udělali něco, co odporuje "duchu pravidel", ale porušení nejde změřit.
          Nemyslím si, že jde udělat pravidla tak, aby se to dalo perfektně ohlídat. Tedy pokud jen nedáš parametry dély, šířky a výšky vozu.
          Jestli RP celý Mercedes okopíroval nevím. Ale FIA má možnost ten vůz celý prohlédnout. Je to vlastně o tom, co píšeš. Kdyby neexistovalo pravidlo, co se smí a nesmí kopírovat, nemusela by to FIA hlídat. Tak to pravidlo zrušme a FIA nebude mít problém to hlídat (když nebude co). Je to další pravidlo, které se hlídá blbě. A Mercedes si sám dobře ohlídá, aby RP nebyl na jejich úrovni. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    No tak nakonec to dospělo k tomu že se to bude muset řešit. Což je dobře...horší už je to s tím že hlavní roli zas bude hrát politika.
    Tak jako FIA zahalila tajemstvím problém s motorem Ferrari...hrozí teď že zahalí i "kopírku" RP...už jen kvůli tomu že je v tom namočenej Mercedes.

    Jinak pro obhájce "kopírky" RP. Jak to vypadá když se něco kopíruje pouhým okukováním a to dokonce i člověkem kterej dělal přímo v Mercedesu (dokonce na jednom z nejvyšších postů) bylo vidět ve Williamsu. Kdyby to bylo tak jednoduchý udělat pár detailních fotek a pak z toho postavit "druhej" Mercedes...asi by to radostně a s elánem udělal celej zbytek závodního pole (ba dokonce by to udělalo i Ferrari s Redbullem)...ale asi to tak jednoduchý nebude, že...

    Na Haasu bylo první rok vidět jak obrovskej přínos je koupit nějakej hotovej kus monopostu...od špičkového týmu. Tým při premiéře ohromoval výbornou výkoností.

    Takže já mám o letošním monopostu RP jasno...musí využívat knou-how Mercedesu...a rozhodně to není kopírované podle fotek partou nadšených techniků kteří před tím rok co rok dělali pouze evoluci monopostu z roku 2014.

    A Renault to udělal hodně chytře...nejdřív před sezónou nechal RP prověřit...a teď udeřil úplně na desítku...ukázal přesně na díl auta...u které pokud se prokáže kopírování nemůže to skončit jinak než trestem...a kromě toho RP bude muset předělat sporné díly (a asi nepůjde jen o brzdové kanálky).

    Jestliže nejsou povolené čisté B-týmy (které prostě koupí loňský monopost), tak je RP ilegální...

    A Mercedes? Díky kauze Ferrari bude podle mě stejně jako Ferrari "zahalen"...u Ferrari vznikl precedens který "chrání" ty "důležité".

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • SergioPÉREZ

      SergioPÉREZ

      78.108.157.XXX
      Hmm 05, tak co se může stát. Ten druhý závod RP i s jezdci vynulují a RP do dalšího závodu nepustí? Nebo celá sezona diskvalifikace? Nebo i trest Mercedesu, který si udělal testovací vůz jako dříve Red Bull a FERRARI? Navíc tahle sezona je úplně jiná než obvykle a RP nemůže rychle flexibilně reagovat, k vůli zhuštěnému kalendáři GP a epidemii covid. Jako k vůli velkým "problémům" Cyrila a jeho Renaultu nějak moc velký humbuk! Celé je to postavené na hlavu!!! Konečně pořádné souboje mezi jezdci,...ale raději "kulatý stůl" Hmm 02 02 02

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Tak tady nejde o to že letošní první dva závody byla zajímavější než 70 % loňských...ale jde o princip.
        Jestli skutečně došlo k prostému okopírování části monopostu který musí být originální (viz ty brzdové kanálky)...tak je to prostě podvod.
        A byl by to podvod u jakéhokoliv týmu...zda se ze touhle cestou se vydal ale RP.
        Třeba se ale ukáže že je všechno v pořádku...proč by nemohl RP "trefit" konstrukcí auta jako před lety Brašny.
        Ale osobně tomuhle moc nevěřím...spíš Mercedes poskytl RP velkou část know-how...a jde jen o to zda se najde něco co je v rozporu se seznamem dílů které lze preprodavat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Z jiného pohledu by tahle legálnost byla zaslouženým trestem pro Ferrari. Ještě by mohl Mergl stejným způsobem pomoci Williamsu a Ferrari by z toho muselo být na švestku, když je teď bezradné.
      Takhle by se mohla dokončit letošní sezóna a hned po ni vyházet všechny činovníky FIA kteří za tuhle anarchii můžou a od příštího roku začít s čistým štítem a spravedlivě.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        Přesně tak! Ten, kdo chce letošní už tak zkrouhlenou sezonu F1 ještě dále dodr....bat, měl by se nad sebou zamyslet

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Tak za prvé: R.P. nic nekopíroval, ale jen se "inspiroval" nejlepším vozem. Teď se těmi, kteří jsou přece jenom "slabšími" konstruktéry snaží zamést svojí neschopnost pod koberec a zbytečně tak šíří síru na ty schopnější.
    Za druhé: FIA před 1. závodem měla jednoznačně R.P .říct jestli jsou legální nebo ne. A né až teď si hrát na slepou bábu.
    A za třetí, případnou diskvalifikaci ať si odnese tým, ale jezdci, který za nic nemůže, má jeho zisk bodů zůstat, zásah jen do PK a né PJ
    (Che11co))

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Né že bych byl pro diskvalifikaci ale jezdci získávají body díky týmu a autu, takže na případné nekalosti týmu vydělají, takže trest pro jezdce by bohužel byl logicky.

      Tohle mě trochu zaráželo v roce 2007 v kauze špionáže Mclarenu. Týmu byl udělen drakonický trest ale jezdci mohli normálně pokračovat a případně profitovat z nekalého chování týmu? Jako já to chápu, kdyby vyloučili i jezdce, tak totálně zabijou napínavou sezonu....ale prostě ještě že nakonec zafungovala karma 13

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        86.49.253.XXX
        No vyloučili McLaren jako tým za to co provedli, ale dané údaje z Ferrari nepoužívali pro svůj vůz, ale aby měli informace jakým směrem bude fungovat Ferrari, které mělo nelegální podlahu v AUstrálii 07 a Kimimu nechali vítězství .. že by za to mohl fakt, že jezdil za Ferrari, které s FIA pečou záklulisní hnus?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Když věděli jak se bude chovat Ferrari, to je pořád nezanedbatelná výhoda a profit pro jezdce týmu.... 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Kdyby Ferrari v Austrálii 07 za tu nelegální podlahu diskvalifikovali, víš kdo by bral titul že jo 14

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              94.113.241.XXX
              Jezdec týmu, který byl diskvalifikován pro velký podvod. To nezní úplně dobře, že? 13

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Co je to za podvod držet materiály poskytnuté soupeřem který chtěl upozornit na nelegálnost svého týmu. A že za to byl potrestán McLaren megalomansky. Za to jezdit s prokazatelně nelegální podlahou nebo motorem se přejde proti tomu zajímavým způsobem. Mohu jen kroutit hlavou.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kaša

                  Kaša

                  82.142.123.XXX
                  Tam to bylo hlavně tím že Mosley měl dosti pifku na McL a speciálně Dennise. kdyby to bylo naopak (sympatie FIA pro tým), tak by se to šouplo pod koberec.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Vůz Meku 2007 byl zcela legální. Trest byl za nabytí výkresové dokumentace, ale na vozech nic z toho nebylo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz svého týmového kolegu pořádně naštval

Sainz si vyslechl komentář rozzuřeného Leclerca do rádia, nyní se k němu konečně vyjádřil

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama