DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 14.07.2020 22:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» -Tony- (Hlasovalo 7 lidí) 13.07.2020 08:14
A Mercedes dodá FIA narychlo "mírně… »
» Limbi (Hlasovali 5 lidé) 13.07.2020 08:52
Když si vzpomenu na rok 2007 a diskvalifikaci… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 13.07.2020 09:22
Tak FIA se prý dohodla s Mercedesem a RP, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Když vidím jak se Williams i se svým technickým vybavením a vysokými náklady trápí proti týmům, které si za hubičku koupí většinu důležitých dílů, tak si říkám kde je ta správná cesta kterou by se měla F1 vydat.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nameless_Wonder

    Nameless_Wonder

    85.237.234.XXX
    Nechce sai veriť ze by si to v mercedese neošefovali. Každopádne vidím v tom jalovosť kontrolných orgánov - sme svedkami bohapusteho kopírovania, ale skontrolovať to defacto nemajú ako.
    Na strednej škole sme mali matikára, ktorého výsledky defacto nezaujímali. Zaujímalo ho ako kto k výsledku prišiel, ako uvažoval a postupoval.
    Je to take zvlastne že sa nám to uberá skoro výhradne smerom ktorý nikto nechce ( okrem RP a ich fanúšikov) a nedá sa s tým nič urobiť.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    147.228.209.XXX
    Když si vzpomenu na rok 2007 a diskvalifikaci McLarenu za držení dokumentace Ferrari, kdy se zkoumalo a hledalo cokoli, co by bylo zkopírováno a stejně se nenašlo nic, tak se teď musím smát. Máme tady 4 auta Mercedesu z nichž dvě jsou růžová a s loňským datem spotřeby. To už můžou rovnou nechat jezdit 3 vozy za tým, ale aspoň každý se svým originálním monopostem. Tohle je trapné a vůbec se divím, že se RP ještě ohání tím, že "naše auto" je rychlé a podobně... Chápu, že vývoj v F1 není levný a chápu, že se kopírují řešení, ale pokud nasadím auto bez hlubšího přemýšlení 1:1, tak to s inovací nemá nic společného a F1 se vždy oháněla výzkumem a inovací. Je v jejich zájmu tohle si pohlídat.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Alnety

      Alnety

      81.162.199.XXX
      Přesně tak. 01

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Souhlas se vším.
      Je jasné, že výzkum a vývoj stojí kotel a ne každý má tolik zdrojů. K tomu je ale potřeba si sednout a říci, zda je potřeba mít v F1 více konstruktérů nebo soupeřů. Já bych tohle klidně legalizoval, ale s tím, že každá kopie nad rámec dvou monopostů autora konceptu nebude mít nárok na odměny z umístění v PK a její jezdci by byli hodnoceni v extra kategorii, ze které by vyšel vítěz zvláštní kategorie, ne mistr světa. Tím by se zaručil dostatečný příjem pro stáje konstruktérů a bylo by umožněno stájím typu STR, RP nebo Haas si tahat trika, ale nedegradovalo by to samotnou podstatu F1.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Charlin

    Charlin

    81.162.199.XXX
    Doufám že diskvalifikace nehrozí.

    + 3 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.236.XXX
    A Mercedes dodá FIA narychlo "mírně modifikované" brzdové kanálky a jede se dál ...

    A nebo se omluví s tím, že už žádné nemá, protože si je všechny odvezli mechanici z Racing Pointu ... 18

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Je možné že fotky jsou k dispozici....

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • -Tony-

        -Tony-

        193.165.236.XXX
        Vzhledem k tomu, že jsou ty díly upečené z karbonu a černé, tak by to musela být opravdu mistrovská práce, kdyby to někdo dokázal detailně nafotit a následně přes nějaký PC program upravit a poté identifikovat jako díl z loňského Mercedesu ...

        Stát se to může, jelikož fotografové jsou dnes všude a Renault třeba opravdu trefil "desítku" ... Ale nemyslím si, že z toho něco bude, protože by to "odskákal" i samotný Mercedes a to asi FIA nepřipustí ...

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          Neví se.... co kdo má v ruce....důkazy mohou vylézt postupně. Mercedes může být v klidu....jemu nic nehrozí.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Stáj může klidně předat dokumentaci k vozu, to zakázané není. Ale vyrobit to přesně podle ní zakázané je.
          Ale pochybuji, že je v tom Mercedes nechá. Nehledě na to, že podle fotek je jiná struktura žebrování uvnitř a tím se budou hájit. Díky tomu tam dochází k jinému proudění vzduchu. Ke všemu si připočtěme impotenci FIA řešit prohřešky, pokud nejde o šikovnou pomůcku naplňující DNA F1 v podání Renaultu, kde ta parta joudů musela vyřádit.
          Jasně, někdo může oponovat, že ta fičura Renaultu byla v rozporu s pravidly, ale ta pravidla jsou šílená. Malé stáje by mohly kolikrát přijít se zlepšovákem za "tři padesát" a výkonnostně si pomoci, ale ono je lepší to nechat pouze na motoru a vývoji aerodynamiky. Případně řešeních typu DAS, do kterých se nechce investovat ani Ferrari a RB. Potom se divme, že F1 vládnou tři stáje.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.213.XXX
            Myslím že jde o to, jak to bude v dalších letech.....protest je o budoucnu, ne o tom jak to je teď.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Já tomu rozumím, ale už je to nějaký pátek, co s tím začal RB a od té doby se s tím dalo pracovat. Místo toho nechali Haas nastavit novou cestu a RP to dotáhla do úplně dokonalosti. Nehledě na tu ostudu, kdy loňské šasí deklasuje aktuální specifikace ostatních stájí. To všem dodá perfektní motivaci něco vyvíjet, když jednoho diskvalifikují za věc, která je v souladu s DNA F1 a to, co je v naprostém rozporu se právními kecy zahraje do autu.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Cesta kterou udělal RP společně s Mercedesem, je za mne cesta špatná, paradoxně Wolffem avizovaná....Začalo se ve "velkém" u Ferrari s Haasem....a je to tu. Ferrari a Haas jsou na "odpis" a RP "dominuje". F1 si dala v tomto pár facek sama sobě.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alnety

    Alnety

    81.162.199.XXX
    Nechci aby je diskvalifikovali, ale jsem pro zabavení dílů.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama