DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 14.07.2020 22:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» -Tony- (Hlasovalo 7 lidí) 13.07.2020 08:14
A Mercedes dodá FIA narychlo "mírně… »
» Limbi (Hlasovali 5 lidé) 13.07.2020 08:52
Když si vzpomenu na rok 2007 a diskvalifikaci… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 13.07.2020 09:22
Tak FIA se prý dohodla s Mercedesem a RP, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

airwar1939

airwar1939

37.48.24.XXX
Proč fraška? Zázemí na boj o titul má v současnosti Mercedes a možná RB, Ferrari něco chybí a ostatní jsou naprosto mimo dosah. A je otázka, co je lepší pro diváky, zda tým co jezdí se 100% vlastním řešením mimo dosah, a nebo tým co něco zkopírujte, ale občas potrápí favority? Možná je dobré se odpovědět, když finanční stropy jsou v zájmu sportu a diváků, proč tohle v zájmu není? Přitom kopírování lepších je součástí autosportu od samotných začátků.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

37.48.24.XXX
Tihle nýmandi jsou v F1 už hezkých pár let a tvoří historii stejně jako vítězové.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

37.48.24.XXX
Osobně si myslím, že kouzlo současného RP není v pouhém kopírování Mercedes. Jednak RP i před 2-3 roky byl kolem čtvrtého místa v poháru, takže to není náhoda. Stroll na to jde chytře, buduje moderní továrnu, maximum možného nakupuje od nejlepšího, a co se nedá koupit, tak tam hledá inspiraci u nejlepšího. A letos mu i hraje do karet propad výkonnosti Ferrari a nárůst výkonnosti motoru Mercedes.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Já Ti moc dobře rozumím. Samozřejmě máš pravdu, že to oživení je fajn a během této sezóny, která se možná ani neodjede celá nebo kdoví, jak to celé ještě bude, je jakékoli oživení fajn, protože si alespoň užijeme zajímavé závody. Tak jako tak s tím FIA asi něco udělá. Když už si do toho rýpl i Horner, tak se možná přidá i Ferrari, což bude Mercedes kontrovat tím, že se je potřeba podívat na STR a Alfu, kde se nejspíš zjistí to, že je to nejspíš to samé v bledě modrém, jen tam chybí ta výkonnost a prachy na širší realizaci.
Co se týká těch názorů, na to už jsem si zvykl. Ono to je pořád tak nějak, jak se zrovna hodí a co je potřeba vyzdvihnout nebo shodit. Ale naštěstí je tu spousta objektivních diskutujících, jen třeba nemáme stejné favority. Ale názory jsou konzistentní a to je fajn. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak tady nejde o to že letošní první dva závody byla zajímavější než 70 % loňských...ale jde o princip.
Jestli skutečně došlo k prostému okopírování části monopostu který musí být originální (viz ty brzdové kanálky)...tak je to prostě podvod.
A byl by to podvod u jakéhokoliv týmu...zda se ze touhle cestou se vydal ale RP.
Třeba se ale ukáže že je všechno v pořádku...proč by nemohl RP "trefit" konstrukcí auta jako před lety Brašny.
Ale osobně tomuhle moc nevěřím...spíš Mercedes poskytl RP velkou část know-how...a jde jen o to zda se najde něco co je v rozporu se seznamem dílů které lze preprodavat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Těžko říct. Bylo by dost zajímavých věcí. Na druhou stranu kdyby se opakovaly roky 2014-2016, byla by celkem dost nuda vidět 3 Mercedesy s velkým odstupem. Být v té době 3-tí Mercedes, těžko by urval jiný tým jediné vítězství. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Řekl bych, že je v současné době dost vyjímečná situace v tom, že Mercedes je 7-mou sezonu mimo dosah kohokoliv. A RP z toho těží. Pokud se pole časem trochu srovná, a já v to věřím, pak loňský monopost kohokoliv nebude mít na bednu, ani když půlka špice odpadne. Pokud to pomůže malým týmům nejezdit kolo za ostatními, nijak mi to vadit nebude. Pořád nějak věřím, že těch 5 kontruktérů bude tvořit tu lepší půlku a vyplatí se jim aspoň trochu to vyvíjení vlastních dílů. Jo, může se to zvrhnout, možný to je. Uvidíme, zatím z toho mám celkem pozitivní dojem a Péro ten závod oživil. Ikdyž chápu fandy Mekáče a Rencku, že to nesou s nelibostí.
Nakonec za mořem je běžné, že si týmy kupují motory i šasi a rozhodně bych tu dnes nechtěl tvrdit, že je to soutěž třetí kategorie. 12 Jen mne zaráží, že jsou tu proti kupování i lidé, kteří Indy a F1 staví na stejnou úroveň. U ostatních tomu rozumím, ale jestli je Indy srovnatelná s F1, tak proč se brání stejnému systému a mají strach z degradace F1 na úroveň Indy? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Máš naprostou pravdu v tom, že je ostuda, že loňský Mercedes s letošním motorem a Pérem za volantem prohnal všechny kromě aktuálních Mercedesů a jednoho RB. Ale chtě nechtě to dává nebezpečný precedens a časem by se to opravdu mohlo zvrhnout do nežádoucí roviny.
Letos to celé projde, stejně jako DAS. Možná i příští sezónu. Až budou rozpočtové stropy, tak si to továrny nejspíše ohlídají a pojedou si na sebe. Měli by ušetřit, tak uvidíme, jak se ta "Hoodovská" myšlenka povede realizovat. Podle mě ty rozdíly budou stále a pokud by zákazníci začínaly zlobit, tak si továrny prosadí to, že jim prostě nedají aktuální motory nebo jim nedají žádné a ať jim nějaké dodá FIA. Což akorát povede k tomu, že FIA sklapne, fabriky si pojedou vývoj mimo divizi F1 a ta bude přicházet s geniálními řešeními na první dobrou. 12 A FIA si ani neprdne, protože stejně bude mít nůž na krku od továren a promotéra. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
ňemám pocit, že buy and buy je velký problém F1. Ale líbí se mi, co jsi napsal. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Každá desetina konstruktérského pokroku stojí miliony a já k tomu mám velký respekt. Pokud dáš do stejného balíku vykrádačku která si koupila co jde a zbytek obšlehla, je to pro mě zcela nezajímavý a v oblasti konstruktérského boje jen destruktivní prvek. Ať už je na chvostu nebo má druhé nejlepší auto, u mě tam nemá co dělat a raději bych fakt klidně ty třetí vozy skutečných konstruktérů (jak píše Graham). Je to legitimnější.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Buy and copy je ještě v pohodě, teda asi jak pro koho, ale pro průměrného fanouška si myslím ano. Haas, Alfa ani AT nejsou nadprůměrně úspěšní, takže pro schopné konstruktéry to nemůže být likvidační problém (Pořád si stojím za tím, že Williams si za všechno může sám).
U RP to ale bude spíš buy and buy a to už problém je.

Ale třeba je to plán Mercedesu. Oni byli proti tomuhle principu od začátku. A tím, že teď předvedou extrém této myšlenky, tak donutí F1 tuhle cestu zakázat úplně a dosáhnou tím svého. Germáni nejsou blbí 19

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Chápu ten postoj. Ale je k Renaultu fér, že je poráží Mclaren s jejich motorem? Nevítězi jen "buy and copy"?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
01 Přesně tak. Ať vítězí lepší práce, ale ta konstruktérská nikoliv buy and copy. To pak k těm ostatním konstruktérům prostě není fér.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
Tam to bylo hlavně tím že Mosley měl dosti pifku na McL a speciálně Dennise. kdyby to bylo naopak (sympatie FIA pro tým), tak by se to šouplo pod koberec.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, má. Já si myslím, že tu míru si ohlídá sám Mercedes. Není v jeho zájmu, aby je RP porážel ani ohrožoval.
Mclaren s Renaultem by měli mít ambice porážet aktuální RB a Mercedes. Pokud nedokáží porážet loňské, asi jejich práce velký smysl nemá. A jestli se nedokáží ani přiblížit áčkům, pak jejich práce smysl moc nemá a stejně to zabalí nebo prodají. Nedokážu si předtavit, že by oba tyto týmy byly spokojené s tím, že budou dostávat minutu. Jestli je přitom porazí ještě RP, podle mne už neřeší vůbec nic. Buď se špičce přiblíží (a já věřím, že ano) a tím budou před RP, nebo si zaslouží osud týmu středu pole. Je to smutné, ale prostě to tak chodí. Přežijí ti úspěšní.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

194.79.55.XXX
Všeho má být s mírou, a dnes možné koupení některých dílů je v pořádku. Nevěřim ale tomu, že by RP bylo schopné koupit jen pár dílů od Merglu a zbytek auta, které předvádí takové výkony by byla jeho práce, tak skvělý tým mít nemohou.
Jaký smysl má pak práce lidí od Ranaultu či McLarenu?
Když to takhle půjde dál, tak to jednoho dne zabalí a z celé F1 se může stát FormuleMercedes

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Myslím si opak. Týmy nepřijdou, pokud budou vědět, že první roky budou jezdit 3 kola za ostatními, než si to vyvinou tak, aby byli konkurenceschopní. Vzpomeň si na Caterham, Marusii, HRT... To už nikdo nebude sponzorovat.
Dej jim možnost mít auto, které má možnost získat nějaký bod díky pilotům a bude mít pro ně smysl to zkusit. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak to uhlídat nedokázala nikdy. Týmy jsou tu proistě od toho, aby se snažily získat výhodu na hraně legálnosti. Ferrari prostě udělalo (asi) to samé, co RB s flexi křídly. Udělali něco, co odporuje "duchu pravidel", ale porušení nejde změřit.
Nemyslím si, že jde udělat pravidla tak, aby se to dalo perfektně ohlídat. Tedy pokud jen nedáš parametry dély, šířky a výšky vozu.
Jestli RP celý Mercedes okopíroval nevím. Ale FIA má možnost ten vůz celý prohlédnout. Je to vlastně o tom, co píšeš. Kdyby neexistovalo pravidlo, co se smí a nesmí kopírovat, nemusela by to FIA hlídat. Tak to pravidlo zrušme a FIA nebude mít problém to hlídat (když nebude co). Je to další pravidlo, které se hlídá blbě. A Mercedes si sám dobře ohlídá, aby RP nebyl na jejich úrovni. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama