Williams ukázal svou formuli pro rok 2020: FW43 barevně překvapil. A už létá po Barceloně

Petr Hlawiczka, 17. února 2020, 07:00 Google+

Williams je posledním týmem Formule 1, který světu představil vzhled nového auto pro sezónu 2020. Chce s ním zapomenout na poslední mizerné ročníky a konečně se odlepit ode dna.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 18.02. 12:55) Napište svůj názor
Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Stáj z Grove na voze představila nové zbarvení - loňskou bílo-tyrkysovou nahrazuje bílo-modro-červená kombinace. Vůz FW43 je evolucí loňského FW42, i letos jej bude pohánět motor Mercedes - došlo však ke změně jezdecké sestavy: Georgea Russella doplnil Nicholas Latifi poté, co Robert Kubica odešel k Alfě Romeo jako rezervní pilot. Mladý Brit s ním hned po odhalení prvním snímků začal kroužit po katalánském okruhu.

"Tohle je pro tým čerstvý startem. Věnovali jsme čas řešení našich slabin a zajistili jsme ty správné lidi, struktury, procedury a zdroje, abychom přicházeli s konkurenceschopnými závodními vozy. Jsme odhodlání přestavět Williams a vrátit tým ke konkurenceschopnosti. Rok 2020 bude kvůli tomu o pokrocích. Panuje u nás bojový duch a letos budou všichni pokračovat v boji, dokud se nevrátíme tam, kde chceme být," uvádí šéfka Claire Williamsová.

Šéfkonstruktér Doug McKiernan na adresu nového auta říká: "Věnovali jsme velkou pozornost tomu, abychom porozuměli problémovým oblastem FW42 a pečlivě jsme zvolili díly, které budeme vyvíjet a které nám poskytnou nejvíce výkonnosti vzhledem ke zdrojům, jež máme. Hlavním konceptem za FW43 je pokračující vývoj FW42 bez velkých změn v konstrukci."

"Nejdůležitějším indikátorem toho, že jsme na té správné cestě, bude úroveň korelace mezi nástroji, jež používáme ke konstrukci vozu, a daty z okruhu. V aerodynamickém tunelu probíhá zdravý vývoj, přišli jsme na slušná zlepšení v efektivitě chlazení. Tým vyřešil mechanické potíže, která nás sužovaly v loňském roce, ty se týkaly brzd i celkové hmotnosti auta. V těchto oblastech jsme dosáhli slušných pokroků a budeme se na ně během sezóny dále zaměřovat," pokračuje McKiernan.

Srovnání loňského Williamsu FW42 s letošním FW43

Srovnání loňského Williamsu FW42 s letošním FW43 | zdroj: Williams F1 Team

Hlavní inženýr Adam Carter dodává: "Snahy o zvýšení výkonnosti ve všech disciplínách v rámci inženýrského oddělení jsou v konstrukci a vývoji FW43 zřejmé. Je to skvělé vidět, jak se tvrdá práce začíná vyplácet. Rozhodnutí zachovat některé základní prvky FW42 vedlo k tomu, že jsme do vývoje nových konceptů investovali méně zdrojů, což konstrukční tým odměnilo větším prostorem pro optimalizaci své práce. Je to evidentní jak v oblasti vnitřního uspořádání, tak i v detailech komponent.

Zachování určitých klíčových parametrů umožnilo nepřerušovaný vývojový aerodynamický program, abychom maximalizovali efektivitu zdrojů. S blížícími se předsezónními testy a začátkem závodní sezóny bude důležitým měřítkem pokrok ve srovnání s našimi nejbližšími soupeři společně s naším záměrem pokračovat v naší spolehlivosti."

Williams FW43 shora

Williams FW43 shora | zdroj: Williams F1 Team

"Později tento týden se podíváme na naši rychlost v jednom měřeném kole, při delších jízdách a na zpětnou vazbu jezdců, abychom poznali, jak na tom jsme a na co se dále zaměřit. Na trati i v továrně v Grove máme týmy, které budou hloubat nad všemi hledisky, jež definují ty časy na kolo během předsezónních testů, aby zajistili, že jsme v té nejlepší pozici před prvním závodem v Austrálii," uzavírá Carter.


Fotogalerie:

Vytisknout

Diskuze: Williams ukázal svou formuli pro rok 2020: FW43 barevně překvapil. A už létá po Barceloně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 18.02.2020 12:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se svou trofejí za druhé místo po závodě v Monze

Sainz lituje Péreze: Někdy to není jen o výkonnosti

Max Verstappen po závodě v Silverstone

Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Vozy F1 se v listopadu do Istanbul Parku vrátí

V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

Fernando Alonso se opět vrací do F1

Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

Alexander Albon se svou trofejí za třetí místo po závodě v Toskánsku

Přišel prvním pódiem Albona zlom? Horner je o tom přesvědčen

Speciální zbarvení safety caru v Toskánsku

"Výměna pneumatik za červených vlajek zdarma? Nesmysl, pravidla je třeba změnit," zlobí se Russell

Speciálně vyvedený monopost Ferrari u příležitosti oslav 1000. Grand Prix ve Formuli 1

Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Hromadná havárie z pohledu Carlose Sainze v Mugellu

Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zadní část nového Renaultu RS20

"Budoucnost Renaultu v F1 je teď jistější," ujišťuje Abiteboul

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

  2. Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

  3. Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

  4. GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech

  5. Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

  6. "Výměna pneumatik za červených vlajek zdarma? Nesmysl, pravidla je třeba změnit," zlobí se Russell

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud