PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel vinu za kolizi se svým týmovým kolegou odmítá

Pavel Mandát / Petr Hlawiczka / Robert RoBertino Pavelka / Jana Šrámková, 17. listopadu 2019, 20:20 Aktualizováno 18.11.2019, 00:45 Google+

Přinášíme vám tradiční prohlášení. Tentokrát po závodě v Brazílii.

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 19.11. 17:29) Napište svůj názor
Max Verstappen a Rubens Barrichello po kvalifikaci v Brazílii

Max Verstappen a Rubens Barrichello po kvalifikaci v Brazílii | foto: Pirelli

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Teď je to neuvěřitelný pocit, vyhrát - je to odraz obrovské snahy celého týmu. Bylo to bláznivý závod se spoustou akcí a soubojů, ale naštěstí jsme vždy měli možnost se vrátit do hry a předjet Mercedes v jakékoli fázi. Nebylo to vůbec snadné, ale tým udělal vždy správné rozhodnutí, zejména v přechodu na měkké pneumatiky v režimu Safety Caru. Ten nám to dnes vyhrál. Jako tým se vždy snažíte něco zlepšit, soustředím se na svou práci a tým se také snaží udělat všechno perfektně v boxech a při strategii, dnes všechno fungovalo perfektně. Je to skvělé vítězství, stejně jako loni, ale letos je větší poté, jak se závod vyvíjel a jak jsme museli pečlivě spolupracovat. Dnes a vlastně celý víkend pohonná jednotka Honda pracovala opravdu dobře, takže za všechno děkujeme.

Alexander Albon, 14. místo
Samozřejmě jsem zklamaný, ale nejsem naštvaný, jen rozladěný. Tolik jsem si stupně vítězů přál a zasloužil jsem si je, ale není to jen o zásluhách. Při restartu to byla zábava a já si užíval souboje s Ferrari, cítil jsem se při tom dobře. Lewis měl patrně lepší přilnavost, myslím, že by mě v posledním kole nakonec dostal, ale v nejhorším případě bych byl třetí. Držel jsem si ho od těla a nedělal si s ním starosti. Do zatáčky jsem najel zeširoka, abych ho pokryl a on neměl jak se dostat dopředu, ale nejspíš tu bylo takové slepé místo a výsledkem byl kontakt. Věřím, že to nebylo úmyslné, jen to je jedna z věcí, které se dnes neměly stát. Je konec a my se musíme zaměřit na pozitiva před dalším závodem. Gratuluji Maxovi, jel opravdu dobře a vítězství si zasloužil.

Christian Horner, šéf týmu
Pro Maxe to bylo vykoupení. Do závodu jsme dnes šli s jediným cílem - vyhrát. Od chvíle, kdy zhasla světla, se Max vrhl do vedení a závod zkušeně ovládal. Lewis jel v těsném závěsu a plánoval dvě zastávky. Nebezpečný výjezd Williamsu stál Maxe vedení, ale plně využil nových pneumatik a okamžitě Lewise předjel. Poté si vedl nadmíru dobře a mechanici předvedli fenomenální práci, když ho odbavili za 1,9 vteřiny. Když vyjel safety car, čelili jsme těžkému rozhodnutí, za ho stáhnout z vedení, protože jsme tušili, že Lewis zůstane na trati. Náš stratég Hannah ale rozhodl, abychom vyměnili pneumatiky a Max byl opět schopen se dostat dopředu před Lewise.

Alex odjel další výborný závod a soupeřil jak s Ferrari, tak s Mercedesem. Podařilo se mu předjet v zatáčce 1 venkem Vettela a nakonec se dostal před Lewise, který při druhém výjezdu safety caru riskoval zastávku v boxech. Bohužel v posledním kole chtěl Lewis využít mezery, která se rychle zmenšila a došlo ke kontaktu. Tým tak přišel o double, ale přestože spadl do hloubi pole, může opouštět Brazílii se vztyčenou hlavou. Nakonec chci ještě pogratulovat Pierrovi, předvedl silný výkon v celém víkendu a je skvělé ho poprvé vidět na stupních vítězů. Celkově to bylo pravdu nádherný víkend pro Red Bull i Hondu.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 2. místo
To je neuvěřitelné! Moje první pódiové umístění ve formuli 1 s Toro Rosso. Každý závod jsem na sobě pracoval, vždy jsem si myslel, že kdybych byl ve správný čas na správném místě, podaří se to, a dnes se to skutečně stalo. Je to prostě úžasné - tolik emocí! Vždy jsem říkal, že tým je moje italská rodina, miluji jeho ducha a vášeň, vždy tlačí ze všech sil a dnes to byl nejlepší dárek, jaký jsem jim mohl dát a oplatit jim jejich obrovské úsilí, poděkovat jim. Hodně sníte o F1, stejně tak sníte o svých prvních stupních vítězů, ale když k tomu dojde, všechny emoce mnou procházející jsou prostě neočekávané, je to teď nejlepší den mého života. Chci všem poděkovat, všem co mě od začátku mé kariéry podporovali a dostali mě tam, kde jsem dnes.

Daniil Kvjat, 10. místo
Po startu ze 16. místa jsem vědět, že to dnes nebude snadné. Nemám toho moc co říci, byl to těžký závod, dokud nedošlo ke druhému restartu, dokázal jsem předjet tři vozy a získat aspoň jeden bod. Letos je to druhé pódium pro náš tým a myslím, že jsme jediní ze silného středu startovního pole, kdo něco takového dokázal, takže s naším snažením můžeme být opravdu spokojeni. Dnes jsme získali hodně bodů a jsme v šampionátu celkově na šestém místě. Dnešní výsledek je pro tým velkým úspěchem.

Claudio Balestri, hlavní inženýr
To byl závod! Je to skvělý den pro Toro Rosso a Hondu. Je to výsledek fantastického úsilí na trati, v našich operačních centrech ve Faenze, Bicesteru a Sakuře, že jsme společně dosáhli tak úžasného umístění - druzí na stupních vítězů. Dnes jsme se nedopustili žádných chyb, po celý závod jsme byli dostatečně rychlí, zvládli jsme práci s pneumatikami, třebaže teplota trati byla zpočátku hodně vysoká. Pierre jel bezvadně a v neuvěřitelném posledním kole se mu podařilo odrazit útok Lewise a dokončil závod na druhém místě. Úžasné! Pokud jde o Danyho, jeho závod byl složitější, musel bojovat s ostatními vozy, ale byl schopen dojet na desátém místě a přivezl týmu další bod. Teď nás čeká Abú Zabí, jsme připraveni znovu bojovat.


MCLAREN

Carlos Sainz, 3. místo
Ano! Tohle je den! Je divné získat první pódium až po samotném závodě a vyhlášení. Ale s naším závodem jsem opravdu spokojený. Získat třetí místo po startu ze zadní části roštu je skvělé. Bylo to divoké, ale bojovali jsme až do konce. Myslím, že jsem byl jediným pilotem, který stavěl pouze jednou. Se dvěma bezpečnostními vozy bylo těžké všechna ty auta udržet za sebou. 

Dobrý první stint, super zastávka od kluků. a dlouhý a náročný druhý stint. Zvládli jsme to a dovezli třetí místo. Gratulace všem. Je to speciální pocit, musíme na to každopádně dál tlačit, abychom zlepšovali svoje čisté závodní tempo. To je to, proč tu jsme.

Lando Norris, 8. místo
Bylo to těžký, dlouhý závod, dobrý výsledek pro tým a úspěch pro Carlose. Můj první stint byl v pořádku, pokud odhlédnu od časné zastávky v boxech, moje tempo bylo v pořádku. Jel jsem na tvrdé směsi a snažil se, aby fungovala co nejlépe. Měl jsem štěstí v podobě safety caru, což mi umožnilo si polepšit svou pozici před zastávkou pro středně tvrdou směs. Carlos na stupních vítězů, oba vozy na bodech, to je skvělá odměna pro všechny na trati i v továrně, kteří pro mě a Carlose tak tvrdě pracovali celý víkend.

Andreas Seidl, šéf týmu
Čtvrté místo v Poháru konstruktéru zajištěno. První pódium pro Carlose ve Formuli 1, první pódium pro Mclaren od roku 2014. Velký úspěch pro tým na trati i v továrně. 

Děkuji celému týmu. Dnes jsme se po náročné sobotě probudili s tím, že se nevzdáme a budeme bojovat. Jako tým jsme si vedli dobře, měli jsme dva skvělé piloty, skvělé zastávky a učinili jsme těžká strategická rozhodnutí.  Nyní se budeme soustředit na umístění jezdců v jezdeckém šampionátu. Jsme pokorní. Letošní úspěchy nás motivuují k tomu, abychom dál tvrdě pracovali a v budoucnu získali další pódia na základě naší přímé výkonnosti. 


ALFA ROMEO

Kimi Raikkonen, 4. místo
Je skvělé, že jsme dnes získali náš nejlepší týmový výsledek sezony. Pracovali jsme na tom tvrdě. Většinu závodu jsme byli osamocení, ale na konci jsme byli ve  středu akce. Jsem trochu zklamaný, že jsme nepřekonali Sainze. Útočili jsme ale nepodařilo se ho předjet. Vždycky chcete něco víc. Každopádně jsme získali dobré body.

Antonio Giovinazzi, 5. místo
Dnes jsem šťastný, za sebe i za tým. Získali jsme nejlepší výsledek sezony. Skvělý způsob jak oslavit mou novou smlouvu, být s oběma vozy na bodech. Měli jsme skvělý start a dostali se do první desítky. Ale i tak před námi bylo plno práce. Strategie byla výborná.Restarty byly důležité, zvlášť při tom druhém jsem byl pod tlakem Ricciarda. Závěr byl docela šílený, ale podařilo se nám zůstat vpředu. Celý tým odvedl parádní práci. Zlepšujeme se závod po závodě. Nyní se těším do Abu Dhabi a doufám, že sezonu ukončíme dobrým způsobem.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Na dnešní výsledek můžeme být hrdí. Mít obě auta těsné za pódiem je skvělý týmový úspěch. Je to odměna za tvrdou práci celého týmu, kdy jsme se nevzdali ani po závodech, které se nám nevydařili. Nyní se těšíme na další šanci udělat solidní výsledek v Abu Dhabi. Sezonu chceme ukončit na vysoké úrovni.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 6. místo
Po brzkém incidentu bych neřekl. že můžeme skončit sedmí (pozn. před penalizací Hamiltona), takže jsem celkem spokojen. Přebírám za to, co se stalo s Kevinem, zodpovědnost. Někdy se vám to povede jindy ne a dotknete se. Byl jsem moc blízko a stalo se. Po takovém průběhu si řeknete, že je po všem, ale my se nevzdali. Restarty v závěru byly zábavné.

Nico Hulkenberg, 15. místo
Nevím, co se dnes stalo. Vypadalo to, že v závodě nejsem schopný dosáhnout pokroku. Tu a tam to s nějakou bitvou byla celkem zábava, ale dnes to pro mě nebyl dobrý den.  Je vidět, jak důležitá je kvalifikace a být nahoře. 

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Vzhledem k našim ne úplně optimálním startovním pozicím jsme si opět zvolili odvážnou strategii. Tentokrát se nám to ale v porovnání s předešlými závody nevyplatilo. Na začátku závodu jeli naši piloti na středních a byly vystaveni ostatním pilotům na měkčích gumách. Kolize s Magnussenem takřka vyřadila Daniela ze závodu, který pro něj mohl být mnohem lepší. Zvlášť s trochou trpělivosti.  Přesto projevil odolnost, když bojoval až do konce a v závěru se také díky okolnostem dostal až na body. Žel dnešní okolnosti pomohly také našim soupeřům. Je třeba, abychom se v Abu Dhabi podobné situaci vyvarovali. 


MERCEDES

Lewis Hamilton, 7. místo (po penalizaci)
Byl to skvělý závod, hodně jsem se bavil a doufám, že pro lidi to byla také dobrá zábava, i když výsledek je pro nás znepokojující. Nikdy se s nikým nechci srazit, s Alexem to bylo opravdu hodně nešťastné. Byla to moje vina, útočil jsem zezadu. On si vedl skutečně zdatně, upřímně se mu omlouvám. Dal jsem do toho opravdu všechno a v každém kole jel na limitu, abych udržel s Maxem krok. Dnes jsme nebyli dost rychlí a myslím, že jsme jeli na limitu svých možností. Gratuluji Red Bullu, dnes odvedli lepší práci a vítězství si zasloužili. Byli skutečně rychlí, v podstatě jsem za nimi na rovinkách jen tak povlával. Ještě nás čeká jeden závod, tak budeme v Abú Zabí usilovat o lepší výsledek.

Valtteri Bottas, nedokončil
Byl to ošidný závod, dnes nebylo tempo dostatečné, budeme se na to ještě muset podívat. Chtěl jsem jet na jednu zastávku a dojet do cíle na tvrdé směsi, ale musel jsem znovu do boxů, protože jsme se obávali, že pneumatiky až do konce nevydrží. Není samozřejmě ideální měnit během závodu strategii, ale nakonec to bylo jedno, protože jsem závod nedokončil. Ještě neznám podrobnosti, jen jsem najednou ztratil výkon - podíváme se na to a uvidíme, co bylo příčinou. Je to velké zklamání, zejména proto, že ke konci závodu se toho hodně odehrálo, takže by bylo fajn být součástí takové akce. Teď už se těším na závod v Abú Zabí, chceme se vrátit zpět a dokončit sezónu na vysoké úrovni.

James Allison, technický ředitel
Byl to den plný zklamání - den, kdy jsme se dopustili několika chyb, na jednom voze došlo k atypické nespolehlivosti a to, co mohlo být solidním výsledkem, se změnilo v odstoupení Valtteriho. Lewis byl také zklamán, jednoduchá odpověď zní, že jsme dnes nebyli tak rychlí jako Red Bull. Zaplatili jsme cenu za to, že jsme udělali něco, co bylo příliš optimistické - povolali jsme Lewise do boxů pro sadu čerstvých pneumatik, kvůli čemuž ztratil několik míst a potom se zapletl do nehody, která byla přímým důsledkem tohoto rozhodnutí. Valtteri měl problémy se spotřebou oleje už v první fázi závodu, pečlivě jsme ho sledovali, ale situace se zhoršila a proto pro něj závod předčasně skončil. Celkově to pro nás je víkendové zklamání, ale musíme to překonat a posunout se do Abú Zabí, abychom tam zakončili, doufejme, tuto sezónu v odpovídajícím stylu.


RACING POINT

Sergio Pérez, 9. místo
Byl to chaotický závod, zvlášť posledních deset kol, když vyjel safety car a pole se sjelo. Bohužel to bylo pro nás těžké bojovat, chyběla nám rychlost na rovinkách a to znamenalo, že nás lehce předjeli a my se nemohli bránit a vrátit to. Nakonec jsou dva body zasloužené a jsem rád, že jsme něco získali. Bohužel jsme nemohli bojovat o víc.

Lance Stroll, nedokončil
Není moc co říci, je to zklamání. Přejel jsem přes nějaké úlomky po incidentu mezi Ferrari a bylo po všem. Do té doby to bylo těsné a safety car to hodně zamíchal. Je to škoda, do té doby jsem jel na jednu zastávku a moje pneumatiky držely dobře. Měli jsme na to získat body.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Byl to pro náročný závod. Přesto se nám povedlo zachránit nějaké body. Než vyjel SC měli jsme obě auta na různých strategiích. Lance odvedl dobrou práci a měl nakročeno k bodům. Bohužel pak musel zastavit, když po nehodě mezi Ferrari přejel nějaké trosky. Sergio přešel na strategii dvou zastávek a v chaotickém finiši získal body za deváté místo. V Abu Dhabí budeme chtít získat šesté místo v Poháru konstruktérů. Dáme do toho všechno.


HAAS

Kevin Magnussen, 11. místo
Je to škoda - cítím, že jsme jako tým dnes zmeškali příležitost, ale prostě to nešlo. Na začátku závodu jsem skončil mimo trať a ztratil hodně pozic, poté jsme zjistili malé poškození na předním spoileru. Po vyjetí safety caru byli všichni kolem silnější než my, neměl jsem na ně. Ale bojoval jsem a nakonec mi k bodu chybělo jediné místo - což není příliš dobrý pocit. 

Romain Grosjean, 13. místo
Především musím říci, že jsem rád za Pierra Gaslyho, je úžasné ho vidět na stupních vítězů. Moc mě to těší, vždyť jsou to čtyři roky, kdy jsem jako poslední Francouz stanul na pódiu. Co se našeho týmu týče, neměli jsme vůbec štěstí. Jel jsem jako o život, držel jsem dlouho sedmé místo s autem, které na to nemělo. Vypadalo to opravdu moc dobře, ale pak vyjel safety car v dobu pro nás nejméně vhodnou. Při restartu už byly pneumatiky po dlouhém stintu k ničemu. Měli jsme na to s nimi dojet, ale po restartu mě Sainz donutil projet zeširoka zatáčku 2. Nejsem z toho nijak nadšený. Jel jsem celý závod na limitu, ale nebylo nám zkrátka přáno.

Günther Steiner, ředitel týmu
Samozřejmě nás závod neuspokojil, doufali jsme v bodované umístění a dokonce to vypadalo, že se nám to podaří. Kevina roztočil Ricciardo, takže jeho závod v podstatě skončil, propadl se hodně dozadu. Romain odvedl dobrou práci, naším cílem byl závod s jednou zastávkou. Po restartu jsme měli problém s MGU-K na jeho voze, takže ho předjelo dost soupeřů. Od té chvíle už se jenom propadal. Bohužel, začali jsme v první desítce a skončili jsme mimo ni. Víme, že s autem máme svízelnou pozici, ale ještě je tu poslední závod a doufáme, že se příští rok vrátíme mnohem silnější.


WILLIAMS

George Russell, 12. místo
Během závěrečných kol to bylo šílené. Dal jsem do toho vše, abych předjel co nejvíc aut a získal maximum možného. Tohle je maximum, co jsme mohli dosáhnout. Bylo fajn mít možnost v závěru bojovat o pozice.

Robert Kubica, 16. místo
První kolo bylo fajn. Během mého prvního stintu jsem byl schopen bojovat s některými rychlejšími vozy. Pak se to zhoršilo. Problém byl zejména u tvrdých pneumatik, bojovali jsme hlavně s těmi zadními. Neměli jsme ideální teplotu, takže ani přilnavost.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Interlagos opět nabídl vzrušující závod. Náš tým odvedl skvělou práci ohledně obou SC a tím dostal oba naše jezdce na dobré pozice, které jim umožňovaly bojovat s piloty kolem. Teplota trati a celkové podmínky dnes umožnily realizaci mnoha různých strategií. My jsme startovali na střední sadě a pak jsme naše strategie rozdělili, když jsme viděli, jak se tvrdá pneumatika chová u některých ostatních. Pak jsme díky SC přezuli na čerstvější pneumatiky, ostatně tak učinili téměř všichni. Proto jsme neviděli základní volené strategie. Robertův závod bohužel narušilo agresivní vypuštění na trať o jeho zastávce.


FERRARI

Charles Leclerc, nedokončil
Předjel jsem Seba v první zatáčce, pak to zkoušel vnějškem před čtvrtou zatáčkou. Nechal jsem mu tam místo, on se mě snažil zmáčknout, ale jeli jsme těsně vedle sebe. Odehrálo se to hodně rychle - a dotkli jsme se. Se Sebem jsem ještě nemluvil, pouze s Mattiou [Binottem]. Pokud jde o náš vzájemný vztah, myslím, že jsme dostatečně vyspělí, abychom to hodili za hlavu. Je mi líto týmu. Je to velké zklamání, pokud jde o budoucnost, necháme to za sebou.

Sebastian Vettel, nedokončil
Není to moje chyba, Charles mi nenechal vpravo moc místa, když jsem se jej pokoušel předjet, toť vše. Je to škoda pro tým.


Mattia Binotto, šéf týmu
Měli volnost v tom spolu bojovat, ale vědí, že hloupé chyby jsou něco, čeho bychom se měli vyvarovat už kvůli týmu. Dnes to byl hodně malý kontakt, musím říci, ale bude čas na to to analyzovat a podívat se na video. Nechci to udělat nyní pod vlivem emocí. Myslím, že oba mají alespoň malé procento zodpovědnosti. Je mi líto týmu, jezdci se tak musejí cítit také, protože nakonec bojovali, protože myslím, že o druhém místě v tabulce konstruktérů je jasno, o svoje vlastní umístění. Většinou závodní rychlost nemáme tak dobrou, jak bychom chtěli, možná pár desetin chybí, není to drama, ale nejsme dost rychlí, to víme, a abyste vyhráli, musíte být nejlepší. A dnes jsme měli dobré auto. Bez dramat bychom asi jistě bojovali o pódium.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel vinu za kolizi se svým týmovým kolegou odmítá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 19.11.2019 17:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz jako jediný zvládl jednozastávkovou strategii

Sainzovi pomohla jednozastávková strategie až na pódium, Red Bull v boxech…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  2. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  3. Co radí Webber Vettelovi?

  4. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  5. Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

  6. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud