"Nechte Hamiltona jet," hlásil Vettel. Ferrari souhlasilo a přišlo o šanci na vítězství

Petr Hlawiczka, 29. října 2019, 06:50 Google+

Sebastian Vettel v průběhu Velké ceny Mexika 2019 reagoval na brzkou zastávku Lewise Hamiltona slovy "Nechte ho jet." Stratégové Ferrari s ním souhlasili a nechali jej na dráze mnohem déle, čímž se ale připravili o možnost bojovat o vítězství.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 14.11. 03:20) Napište svůj názor
Sebastian Vettel se po slibném začátku musel spokojit s druhým místem

Sebastian Vettel se po slibném začátku musel spokojit s druhým místem | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Šéf týmu Mattia Binotto na otázku, zda Ferrari o pozdější zastávce rozhodlo na popud Vettela, jen stručně odpověděl: "Konečné rozhodnutí jsme přijali jako tým."

Hamilton zamířil do boxů už v 23. kole, což se zdálo být na jedno-zastávkovou strategii příliš brzy. Ta měla dle simulací Pirelli přijít nejdříve až v 26. kole. Původně měla být rychlejší jízda na dvě zastávky, ale vyšší teploty v neděli pomohly snížit drolení a zvýšit výdrž pneumatik, což doložil Max Verstappen, jenž na tvrdé směsi vydržel celých 66 kol, tj. 93 % velké ceny. V trénincích se přitom pneumatiky rozpadaly už po 10 okruzích.

Grafický přehled pneumatikových strategií GP Mexika 2019

Grafický přehled pneumatikových strategií GP Mexika 2019 | zdroj: Pirelli

"Pokud by [Vettel] zamířil do boxů, tak bychom se propadli dozadu, protože už v prvním sektoru byl Hamilton dostatečně rychlý na to, aby zůstal před ním," komentuje Binotto rozhodování na boxové zídce v okamžiku, kdy lídr šampionátu vyrazil od mechaniků zpět na trať.

Vettel jej pak už nedokázal předjet a skončil stříbrný. Charles Leclerc s druhým vozem rozjížděl závod na čele, od počátku byl ale rozhodnutý pro dvouzastávkovou strategii a cílem projel až jako čtvrtý za Valtterim Bottasem.

Podle šéfa Ferrari si "až příliš pozdě uvědomili," že jednozastávková strategie byla možná. "Myslím, že když Charles zastavil, tak to pro nás bylo stále příliš brzy risknout to s jedinou zastávkou." K tomu došlo v 15 kole, kdy u něj měkkou směs nahradili opět měkkou směsí.

"Bylo by to příliš riskantní, obzvlášť v naší pozici, když jsme byli na čele. Nejen kvůli degradaci pneumatik, ale také kvůli jejich opotřebení. To můžete sledovat a analyzovat prostřednictvím dat," vysvětluje Binotto.

Poté pochválil Mercedes za jejich agresivní strategií, díky níž si Hamilton až s třetím nejrychlejším vozem dojel pro vítězství: "Jejich risk byl rozhodně ten správný risk. Kvůli vítězství šli do určitého rizika myslím, že to posloužilo k jejich výhodě. Tak už to chodívá. Možná jsme měli více riskovat, těžko soudit. Po skončení to je snadné říci, že ano."

Vytisknout

Diskuze: "Nechte Hamiltona jet," hlásil Vettel. Ferrari souhlasilo a přišlo o šanci na vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 14.11.2019 03:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu

Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

Valtteri Bottas nadále na Hamiltona ztrácí

Trocha statistiky a historie nemůže škodit

Nico Hülkenberg se o víkendu nenudil

"Max je o 0,3 s před ostatními. Red Bull pro rok 2021 zvažuje Hülkenberga," prozrazuje Marko

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maxovi Verstappenovi v Mexiku nebylo přáno

"Verstappen měl rychlost na vítězství," lituje Horner

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

  2. Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

  3. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  4. FOTO: Alonso zpět u Renaultu - v Barceloně otestoval letošní vůz RS20

  5. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  6. Trocha statistiky a historie nemůže škodit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud