"Nechte Hamiltona jet," hlásil Vettel. Ferrari souhlasilo a přišlo o šanci na vítězství

Petr Hlawiczka, 29. října 2019, 06:50 Google+

Sebastian Vettel v průběhu Velké ceny Mexika 2019 reagoval na brzkou zastávku Lewise Hamiltona slovy "Nechte ho jet." Stratégové Ferrari s ním souhlasili a nechali jej na dráze mnohem déle, čímž se ale připravili o možnost bojovat o vítězství.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 14.11. 03:20) Napište svůj názor
Sebastian Vettel se po slibném začátku musel spokojit s druhým místem

Sebastian Vettel se po slibném začátku musel spokojit s druhým místem | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Šéf týmu Mattia Binotto na otázku, zda Ferrari o pozdější zastávce rozhodlo na popud Vettela, jen stručně odpověděl: "Konečné rozhodnutí jsme přijali jako tým."

Hamilton zamířil do boxů už v 23. kole, což se zdálo být na jedno-zastávkovou strategii příliš brzy. Ta měla dle simulací Pirelli přijít nejdříve až v 26. kole. Původně měla být rychlejší jízda na dvě zastávky, ale vyšší teploty v neděli pomohly snížit drolení a zvýšit výdrž pneumatik, což doložil Max Verstappen, jenž na tvrdé směsi vydržel celých 66 kol, tj. 93 % velké ceny. V trénincích se přitom pneumatiky rozpadaly už po 10 okruzích.

Grafický přehled pneumatikových strategií GP Mexika 2019

Grafický přehled pneumatikových strategií GP Mexika 2019 | zdroj: Pirelli

"Pokud by [Vettel] zamířil do boxů, tak bychom se propadli dozadu, protože už v prvním sektoru byl Hamilton dostatečně rychlý na to, aby zůstal před ním," komentuje Binotto rozhodování na boxové zídce v okamžiku, kdy lídr šampionátu vyrazil od mechaniků zpět na trať.

Vettel jej pak už nedokázal předjet a skončil stříbrný. Charles Leclerc s druhým vozem rozjížděl závod na čele, od počátku byl ale rozhodnutý pro dvouzastávkovou strategii a cílem projel až jako čtvrtý za Valtterim Bottasem.

Podle šéfa Ferrari si "až příliš pozdě uvědomili," že jednozastávková strategie byla možná. "Myslím, že když Charles zastavil, tak to pro nás bylo stále příliš brzy risknout to s jedinou zastávkou." K tomu došlo v 15 kole, kdy u něj měkkou směs nahradili opět měkkou směsí.

"Bylo by to příliš riskantní, obzvlášť v naší pozici, když jsme byli na čele. Nejen kvůli degradaci pneumatik, ale také kvůli jejich opotřebení. To můžete sledovat a analyzovat prostřednictvím dat," vysvětluje Binotto.

Poté pochválil Mercedes za jejich agresivní strategií, díky níž si Hamilton až s třetím nejrychlejším vozem dojel pro vítězství: "Jejich risk byl rozhodně ten správný risk. Kvůli vítězství šli do určitého rizika myslím, že to posloužilo k jejich výhodě. Tak už to chodívá. Možná jsme měli více riskovat, těžko soudit. Po skončení to je snadné říci, že ano."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Nechte Hamiltona jet," hlásil Vettel. Ferrari souhlasilo a přišlo o šanci na vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 14.11.2019 03:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica s Williamsem FW42 během tréninku v Abú Zabí

Williams přebírá technické pracovníky Red Bullu a Renaultu, k tomu nastupuje Fry a De Beer

Fernando Alonso a Lewis Hamilton před závodem v Abú Zabí

Jaké jsou slabiny Hamiltona? Alonso o nich promlouvá

Pneumatiky Pirelli

Pirelli už letos nebude nové pneumatiky testovat během závodních víkendů. Proč experiment nevyšel?

Max Verstappen s trofejí za třetí místo po závodě v Singapuru

"Verstappen svou vyspělostí zcela převyšuje průměr," pochvaluje si Marko

Charles Leclerc v kvalifikaci v Abú Zabí

"Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

Romain Grosjean při testech v Barceloně

Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Desetiválcový motor Mercedes FO110H, jenž poháněl McLaren MP4-14

Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Maxovi Verstappenovi v Mexiku nebylo přáno

"Verstappen měl rychlost na vítězství," lituje Horner

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

  2. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  3. Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

  4. "Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

  5. "Verstappen svou vyspělostí zcela převyšuje průměr," pochvaluje si Marko

  6. Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud