Haas v Singapuru: Jednání s Kubicou a závod zničený plastovým sáčkem

Petr Hlawiczka, 23. září 2019, 06:30 Google+

Plastový sáček zaseknutý na předním křídle Kevina Magnussena vedl ke zpomalení Kevina Magnussena ve Velké ceně Singapuru. Během víkendu šéf stáje Günther Steiner otevřeně přiznal, že jedná s Robertem Kubicou o možné roli testovacího jezdce.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 24.09. 09:53) Napište svůj názor
Kevin Magnussen zajel po neplánované zastávce nejrychlejší kolo

Kevin Magnussen zajel po neplánované zastávce nejrychlejší kolo | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Polák před závodem oznámil, že na konci roku opustí Williams. Netajil se ale tím, že by si rád udržel nějakou vazbu ve Formuli 1. Šéf Haasu toho využil a navázal s ním kontakt, který se týká možné spolupráce.

O Kubicu je zájem
"Všechno je možné, jednáme s ním. Vždy hovořím s mnoha lidmi, snažím se věci zlepšovat. Ale zatím nevím, [jestli to vyjde],"
uvádí Steiner. "Stále si musím s Robertem promluvit o tom, zda by to chtěl teď dělat, když se rozhodl opustit Williams. Ale nevím, jaké má plány."

O kvalitách Kubici nepochybuje: "Má spoustu zkušeností, je znám jako jeden z nejlepších testovacích a simulátorových jezdců široko daleko. Nikdy jsem s ním nespolupracoval, mám nicméně hodně lidí, kteří s ním spolupracovali a velmi jej respektují. Myslím, že nemůže či nechce práci na plný úvazek. Je však dobrý měřítkem."

img-responsive

Robert Kubica u Williamsu končí, v F1 ale zřejmě zůstane | foto: Williams F1 Team

O Kubicu má velký zájem Racing Point, který by jej chtěl získat pro podobnou roli. Pokud by se dohodl na spolupráci s Haasem, pak by měl šanci se dál zapojovat do tréninků během závodních víkendů: "Bez testování příští rok to potřebujeme, protože jinak nemá smysl posadit někoho do simulátoru, když nemůže učinit korelaci. Potřebujeme testovat nebo jezdit ve volných trénincích. To k tomu patří. Ale myslím, že už jsem trochu napřed. Je to v rané fázi, připadalo by to však v úvahu," popisuje Steiner.

Náhlé zpomalení, pak nejrychlejší kolo. Co bylo příčinou?
Poté se věnuje náhlému výpadku výkonnosti Magnussena v závěrečné fázi závodu: "Po posledním restartu najednou zpomalil. Několikrát projel kolem a my jsme kontrolovali křídlo, protože jeden z našich inženýrů tvrdil, že pozoruje ztrátu předního přítlaku. Mysleli jsme si, že má zlomené křídlo."

img-responsive

Neúspěšný souboj Grosjeana s Hülkenbergem z Renaultu | foto: Pirelli

"Kevin ale říkal, že do ničeho nenarazil, a při průjezdech kolem šlo vidět, že má křídlo v pořádku. Proto jsme jej povolali k zastávce, jelikož ztrácel hodně přítlaku. Přijel, nasadili jsme mu čerstvé pneumatiky a vytáhli sáček," přibližuje šéf Haasu to, co předcházelo nejrychlejšímu kolu.

"Pneumatiky mu odcházely, takže to nemělo cenu zůstávat na dráze. S novou sadou jsme mohli předvést alespoň hezké kolo a viděli, o co šlo. Máme sáček." Jestli je to stálo body, to netuší. Nedosáhl na ně ani týmový kolega Romain Grosjean, jenž cílem projel na 11. pozici.

Vytisknout

Diskuze: Haas v Singapuru: Jednání s Kubicou a závod zničený plastovým sáčkem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 24.09.2019 09:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v Singapuru moc důvodů k radosti neměl

"Nebylo to skvělé, museli jsme to ale udělat." Mercedes obhajuje 'nepřirozené'…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud