Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Robert RoBertino Pavelka, 15. srpna 2019, 17:30 Google+

Místo tahanice o mistrovský titul masivní ztráta a dokonce propad za Red Bull. V takových případech se tým schová za obvyklé prohlášení "začínáme pracovat na voze pro příští rok" a sezónu víceméně vypustí. Jaká je v tomto směru situace u Ferrari?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 17.08. 23:57) Napište svůj názor
Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře? | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Italská stáj měla být jedním z adeptů na mistrovský titul, místo toho prozatím klopýtá nejen za suverénními Mercedesy, ale ztrácí i na stále se lepšící Red Bull. Padlo dokonce doporučení, aby letošní sezóna byla "odpískána" a tým se pustil do přípravy na rok 2020. Sám Sebastian Vettel připustil, že aby mělo ještě smysl uvažovat o titulu, bylo by potřeba dosáhnout výrazných výsledků ještě před letní přestávkou. Místo toho ztrácí lepší z dvojice pilotů Ferrari 94 bodů na Hamiltona a Ferrari zaostává za Mercedesem o 150 bodů. Že ještě drží druhou příčku v Poháru konstruktérů, za to může poděkovat Leclercovi, který je přeci jenom podstatně lepší než Pierre Gasly.

Otázka padla a bylo na šéfovi Ferrari, aby se k ní nějakým způsobem postavil. On sám provedl rozbor a dospěl k názoru, že ukončením vývoje by se vlastně nic nezískalo: "Je to obtížná situace. Především se domnívám, že všechno, co ještě v letošním roce uděláme, bude ku prospěchu v sezóně následující, takže si nemyslím, že bychom měli v jakékoli fázi zastavit vývoj v tomto roce, protože ho lze přenést do roku následujícího. Nepochybně však musíme před rokem 2021 zlepšit organizaci. Máme teď v technickém oddělení několik odpovědných osob a s nimi musíme pečlivě zvolit rozhodnutí týkající se našich priorit," uvedl Mattia Binotto pro server motorsport.com.

img-responsive

Binotto zatím může Hornerovi závidět | foto: Red Bull Content Pool

Ferrari si dalo za cíl zvýšit přítlak u vozu SF90, ale poslední závod v Maďarsku prokázal, že na Mercedes a Red Bull, pokud jeho piloti nechybují jako Bottas či Gasly, prostě nestačí. Binotto deklaroval, že tato problematika pochopitelně přetrvává pro plánovaného nástupce v sezóně 2020.

"Doufáme, že vygenerujeme při stejném výkonu větší přítlak. To by měly být naše dva hlavní cíle. Hlavní směr vývoje musí směřovat k otázce přítlaku, dosáhnout jeho zvýšení a být tak efektivní, jak to jenom bude možné. Pak je ještě třeba ho optimálně využít, najít způsob, jak nastavit a mít správnou rovnováhu vozu - pořád myslím, že jsou oblasti, kde se můžeme a musíme zlepšit," pokračuje Binotto a připustil, že letní přestávka byla pro jeho tým potřebná.

"Absolvovali jsme náročnou část sezóny, a to hned z několika důvodů - i když se v lednu leccos změnilo, nebylo to vůbec snadné. Pokud nám má něco pomoci, musí to být týmový duch. Když máte potíže, lze je mnohem snáze řešit, pokud jsou kolem lidé v pohodě, se správnou náladou a navzájem se podporující. Pokud se na něco mohu spolehnout, tak jsou to lidé kolem mě. Myslím, že to platí pro každého z nás a v tom spočívá naše hlavní síla," dodává Binotto.

Vytisknout

Diskuze: Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 17.08.2019 23:57 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Start závodu v Bahrajnu

Rozhodnuto o termínu a místě předsezónních testů. Jak se Domenicali staví k počtu závodů?

Alfa Romeo představení nového auta chystá v Polsku

Poprvé v Polsku! Alfa Romeo oznamuje datum a místo představení nového vozu C41

George Russell při pátečním tréninku v Sáchiru

Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Dočká se letos Verstappen s Red Bullem poháněným Hondou konečně titulu?

Honda má jasný cíl: s F1 se chce rozloučit titulem!

Lewis Hamilton za 14 sezón v F1 vystřídal pouze dvě značky

Přestupy pilotů F1 dříve a dnes. Co se změnilo a proč?

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

Helmut Marko se Sebastianem Vettelem

Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

Historie

Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

Williams

Proč se jezdcům z Formule 1 daří v IndyCar?

Lance Stroll při pátečním tréninku v Sáchiru

Synové miliardářů na trati: Nikita Mazepin versus Lance Stroll

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

  2. Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

  3. Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

  4. Od zuřícího šéfa až po jubileum. Vozy F1 mění tradiční barvy na některé závody z různých důvodů

  5. Alpine představuje své nové auto A521 a zbarvení + VIDEO

  6. Vypátrali jsme: Kam zmizel Scott Speed z F1?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud