PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Bottas se myšlenek na vítězství nevzdává

Jiří Izer / Petr Hlawiczka / Jana Šrámková / Pavel Mandát, 3. srpna 2019, 16:30 Google+

Max Verstappen slaví první pole-position, Valtteri Bottas porazil svého stájového kolegu a úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona. Co říkali jezdci a zástupci týmů po kvalifikaci na maďarském Hungaroringu?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 03.08. 17:19) Napište svůj názor
Max Verstappen se konečně dočkal premiérové pole-position

Max Verstappen se konečně dočkal premiérové pole-position | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Ano! Je to dobrý pocit! Je to neuvěřitelné. Tohle mi pořád chybělo a bylo jasné, že to nebude lehké, nicméně jsme to zvládli. Auto létalo a je to úžasné. Stále máme před sebou závod a to je to nejdůležitější. Ale pro tým je to dobré.

Pierre Gasly, 6. místo
Jsem zklamán, jelikož jsme nedal dohromady čisté kolo a dopustil jsem se několika chyb, jinak si myslím, že bych vyzval Ferrari o čtvrté nebo páté místo. Nakonec jsme se kvalifikovali na šesté příčce, což je stále obstojná pozice, ale samozřejmě jsme chtěli lepší čas na kolo. Zítra startujeme na středních pneumatikách, nadále pojedeme naplno a snad zvládneme něco udělat se strategií a získat pár pozic zpět. Také velice gratuluji Maxovi k pole-position. Je skutečně zasloužená a skvělá pro celý tým. Na komplikované trati jako je tato, kde se složitě předjíždí je solidní výhodou a jak se dnes ukázalo, máme silný vůz, takže vše je ve hře. Ve volném tréninku nikdo nedokázal odjet dlouhé jízdy, takže nevíme, co bude s pneumatikami po víc jak sedmdesáti kolech, což by také mohlo věci učinit zajímavějšími.

Christian Horner, šéf týmu
Rozestupy jsou tu hodně těsné, ale Max jel jako by za ním hořelo a to téměř v každé části kvalifikace. To kolo bylo úžasné a musel vyšperkovat poslední zatáčku, protože Valtteri byl před ním, ale on to zvládl. Je to fantastické, získal první pole position. Děkujeme Hondě, bez nich by to nešlo.

MERCEDES

Valtteri Bottas, 2. místo
Celý víkend jsme se snažili to dohánět, protože nám chyběl první trénink, ale dnes ráno už jsme se dostali do rytmu. Bylo to lepší a lepší a jsem se svým časem velmi spokojen. Budu bojovat o vítězství a s podporou fanoušků tady to může být rozdíl.

Lewis Hamilton, 3. místo
Přirozeně si vždy dáváte za cíl první místo, ale Max odvedl skvělou práci a také Valtteri. Trochu se mi to vzdálilo v kvalifikaci, přesto jsem pořád v dobré pozici, abych mohl bojovat o vítězství. Vždy jsem pro boj. Do první zatáčky je to daleko, takže by to mělo být zajímavé. Snad jim dáme pěkně zabrat.

Toto Wolff, šéf týmu
Bylo to hodně těsné a vzrušující, ale nevyšlo nám to. Nemyslím, že jsme byli nejrychlejší, Valtteri měl téměř perfektní kolo, ale na pole position to nestačilo. Asi jsme mohli na pár místech získat nějaký čas. Lešis se tak dobře necítíl a auto mu neumožnilo jet jak v kvalifikaci obvykle jezdí. Cítíme, že jsme se neposunuli vpřed tak, jak bychom si přáli, takže musíme sednout nad data a zjistit proč. Zítra to bude tvrdá bitva, těžko se tu předjíždí, takže důležitý bude start. A potom to bude o strategii a využití příležitostí. Stále je o co hrát.

FERRARI

Charles Leclerc, 4. místo
Měl jsem velké štěstí, že jsem mohl pokračovat a musím poděkovat týmu za tu práci, kterou odvedli. Byla to zbytečná chyba a je druhá ve druhém závodě. Musím se z nich poučit a zapracovat na tom, ale na druhou stranu byla Q3 část kvalifikace nakonec dobrá. Se svým kolem jsem byl celkově spokojen.

Sebastian Vettel, 5. místo
Co se formy Red Bullu týče, jde o přítlak, nemyslím, že našli něco jiného a rychlí byli už před tímto víkendem. Mají nevýhodu v motoru, ale to tu není důležité, takže jsme věděli, že tu budou rychlí stejně tak jako Mercedes. Ale samozřejmě s tím být vzadu nemůžeme být spokojeni, když se do toho souboje nemůžeme zapojit. Snad začnou pneumatiky odcházet a bude z toho více než jedna zastávka, jinak to bude náročné.

Mattia Binotto, šéf týmu
Není překvapením, že jsme dnes byli čtvrtí a pátí nejrychlejší. Věděli jsme, že tady nejsme s ohledem na úroveň aerodynamického přítlaku vytvářeného v tuto chvíli naším vozem favority. Zde v Maďarsku jsme dychtili po potvrzení našeho pokroku a po tom vidět, jak si stojíme v porovnání s těmi před námi. Ztráta je menší, než jsme možná čekali a do určité míry je to povzbuzující. Z toho důvodu jsme dnes měli další důkaz, že jsme, co se týče našeho vývoje vozu SF90 na správné cestě. Sebova kvalifikace byla přímočará, ale ta Charlesova byla mírně ovlivněna nehodou v její první části. Zadní křídlo jsme vyměnili, nicméně na voze pořád zbývalo pár poškozených dílů a možná i v závěrečné zatáčce ztratil trochu na sebevědomí.

MCLAREN

Lando Norris, 7. místo
Slušná kvalifikace. V porovnání s Hockenheimem o uplynulém víkendu to bylo solidní zlepšení a je fajn být opět zpátky ve třetí části kvalifikace. Snadné to nebylo - ve středu pole bylo pořád namačkáno, ale po celý víkend se voze cítím v pohodě a stále jsem měl docela slušnou radost. V průběhu kvalifikace jsme uskutečnili také pár zlepšení, což na konci dne pomohlo. Máme sedmé a osmé místo, za prvními třemi týmy, což je pro nás oba solidním úspěchem. Nesmírné díky týmu na dráze a všem v továrně. Nyní jen musíme naši kvalifikační formu přenést do závodu.

Carlos Sainz, 8. místo
Myslím, že pro tým se jedná o pozitivní den. Do tohoto víkendu jsme kráčeli s nejistotou ohledně výkonnosti na této trati, ale u nastavení na sobotu jsme dokázali učinit ta správná rozhodnutí a oba vozy jsme dostali do třetí části kvalifikace. V Q1 jsem začínal s nějakými potížemi s vyvážením, ale v průběhu kvalifikace jsme se s nimi dokázali vypořádat, zlepšili všechny časy, kdykoli jsem vyrazil ven a závěrem zajeli při mém posledním pokusu v Q3 solidní kolo. Sedmé a osmé místo na této trati jsou pro tým skvělou zprávou a zítra odtamtud můžeme závodit.

Andreas Seidl, šéf týmu
Dobrá práce celého týmu za další dobře zvládnutou kvalifikaci. Je to letos teprve podruhé, co jsme zvládli oba vozy dostat do první osmičky. Carlos a Lando odvedli výtečnou práci, v průběhu jednotlivých částí se postupně zlepšovali, ale bylo to skutečné týmové úsilí, jak zde na trati, tak v McLaren Technology Centre. Dohromady tým funguje neuvěřitelně tvrdě, aby zjistil hranice možností auta a navrhl řešení. Kvůli novinkám z oddělení aerodynamiky neustále přidávajícím na výkonnosti se to po celou dobu zlepšuje. Dnes jsme byli zjevně čtvrtým nejrychlejším týmem na dráze, která papírově nevypadala tak, že by nám obzvlášť měla vyhovovat. V sobotu samozřejmě nikdo body nedostává, takže teď musíme sklopit hlavu a tvrdě pracovat na závodní přípravě. Máme opravdu solidní platformu,  která může zítra přinést solidní výsledek.

HAAS

Romain Grosjean, 9. místo
Stará dívka se dostala do Q3. Zpočátku sice trochu kulhala, ale nakonec je tam. Abychom byli spravedliví, bylo to těžké. Jezdíme s přítlakem, který jsme měli v Německu, protože je to zkrátka maximum, které máme. Q1 byla velmi obtížná, v Q2 se to trochu zlepšilo a v Q3 jsem z vozu dostal absolutní maximum. Obávám se závodu. Máme málo přítlaku na to, aby nám pneumatiky vydržely dlouho při životě. Na této trati se však těžko předjíždí, takže budu mít ostré lokty a uvidíme, kde zítra skončíme.

Kevin Magnussen, 15. místo
V Q1 jsme byli čtvrtí a v Q2 patnáctí. Nevím, co to je. Auto se houpe nahoru a dolů, provozní okno, ve kterém funguje je opravdu malé. Stejné to bylo v Rakousku. Během druhé části kvalifikace jsem prošel stejným scénářem, co dnes a pak jsem byl pátý. Je to skutečně těžké, hodně nás to ovlivňuje. Snažíme se tomu porozumět a analyzovat to. Každopádně startujeme patnáctí na trati, kde se obtížně předjíždí.

Guenther Steiner, šéf týmu
Není to špatné. Myslím, že jsme znovu ukázali, že můžeme odjet dobrá kola. Kevinova nejrychlejší kola byla v Q2 poznamenána větrem, takže se do Q3 nedostal. Romain se kvalifikoval na devátém místě. Vzhledem k tomu, jak se situace momentálně má, je to docela dobré.

ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 10. místo
Poněkud zklamán, že je to jen desáté místo, na druhou stranu jsem zajel své nejrychlejší kolo víkendu, když na tom záleželo, takže si skutečně nemohu stěžovat. Vůz se zdá být celkem slušný, ačkoli nám v porovnání s McLareny, na které jsme cílili, schází trochu rychlosti. Zítra to bude jiný příběh, po pátečním nedostatku jízd zde bude pár otazníků ohledně závodního tempa, ale je to tak u všech, ne?

Antonio Giovinazzi, 14. místo
Dnes to byla těžká kvalifikace. V první části jsem v jedenácté zatáčce vyjel zeširoka a vůz poté nevypadal v pohodě, takže musíme zkontrolovat, jestli se něco nestalo. Střed pole je velmi těsný, drobnosti mohou dělat celý rozdíl a dnes jsme přišli trochu zkrátka. Na roštu nejsme tam, kde bychom rádi byli, obzvlášť s penalizací, kterou jsme obdrželi, ale před závodem se musíme podívat na spoustu dat. Když dojde na závodní rychlost je těžké říct, jak si stojíme, ale doufám, že zítra můžeme být konkurenceschopní.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Bude to znít jako opakování, dnes to byl další den, ve kterém týmy ve středu pole dělily drobnosti. Kimi ziskem místa v první desítce odvedl velmi solidní práci, čímž nechal za sebou většinu z našich přímých soupeřů. Zítra má slušnou příležitost získat body, ale abychom maximalizovali jeho šance, musíme u něj dokonale zvládnout závod. Antonio nebyl moc daleko a start ze čtrnácté pozice by mu mohl poskytnout obstojný náboj v závodě. Bohužel vzhledem k penalizaci tří míst to bude mít těžké, avšak je to dlouhý závod a my se budeme snažit ze všech sil dostat ho zpět do hry. Kvůli včerejším omezeným jízdám je závodní rychlost velkou neznámou, ale zítra půjdeme po našich šancích.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 11. místo
Start z jedenáctého místa není zase tak zlý. Máme možnosti volit strategii. V Q2 to bylo těžké a rozdíly jsou tak malé. Není to špatný den a myslím, že to zítra může být dobré.

Daniel Ricciardo, 18. místo
Auto bylo ok. Zasekl jsem se v provozu a když jsem se dostal do poslední zatáčky, byla tam auta, která jela zpomalovací kolo. V tu chvíli můžete zkusit předjet a udržet si teplotu v pneumatikách a nebo vydržet za nimi a začít s chladnými pneu. Zkusil jsem to projet, ale bylo pozdě a ovlivnilo to moje kolo. Bude to těžký závod, ale uvidíme.

Alan Permane, sportovní ředitel
Byla to těžká kvalifikace. Nico získal maximum a jsou tu výhody z umístění, ze kterého startuje. Daniel je osmnáctý, to je ale těžké sousto. Trať se hodně vyvíjela, ale čekání znamenalo riziko provozu. Daniel měl čas, ale asi si plně neuvědomoval celou situaci. Asi využijeme možnost vyměnit pohonnou jednotku a vezmeme penalizaci, abychom se jim vyhnuli v závodech, kde budeme mít možná lepší šance. Nicméně zítra budeme chtít využít každou příležitost se posunout a odjet s nějakými body.

TORO ROSSO

Alexander Albon, 12. místo
Po nehodě v druhém tréninku jsem s dvanáctým místem celkem spokojen. Vůz měl na postup do Q3, ale prostě nám stále něco scházelo, což bylo trochu frustrující. Celkově mám radost, protože po třetím tréninku jsem se trápil, jelikož vůz nevypadal úplně v pořádku. Po třetím tréninku jsme provedli pár změn a v kvalifikaci se vůz dál víc dohromady, takže jsem získal rytmus zpět. Postup do Q3 by byl fajn, ale chyběly k tomu dvě desetiny, vyvážení bylo v některých zatáčkách solidní a na jiných místech zase nikoli. Pozice na trati je tady klíčová, jelikož tam není mnoho míst na předjíždění, takže pro zítřek musíme vymyslet dobrou strategii. Jsme blízko předním pozicím s volnou pneumatik a myslím, že opotřebení tu bude docela vysoké, takže snad budeme schopni předjet pár aut.

Daniil Kvjat, 13. místo
Bez ohledu na malé nedorozumění s týmem při poslední jízdě, kdy jsme vyjeli s nesprávným nastavením vozu to byla pohodová kvalifikace. Ve voze toho dnes nebylo o moc více, možná desetina, takže toto je obecně to, kde se v tuto chvíli nacházíme. Zítra budeme ze třináctého místa schopni bojovat, ale tady se těžko předjíždí a ze závodl se obvykle stává tak trochu vláček. Avšak závod je dlouhý, takže možná dokážeme učinit strategické zásahy, které nám pomohou. Start bude celkem důležitý, takže uvidíme, kde jsme a budeme se snažit ze všech sil odjet co nejlepší možný závod.

Jonathan Eddolls, hlavní závodní inženýr
Aby opravili Alexův vůz odvedli mechanici přes noc velmi dobrou práci - naštěstí pro nás bylo poškození menší, než na první pohled vypadalo! Předpověď počasí zadělávala na potenciálně promíchanou sobotu, ale nakonec se odjely obě události za sucha. Začátek třetího tréninku měl zpoždění kvůli velkému úniku oleje na trati po závodě F2, což si vyžádalo vyčištění a v zatáčkách čtyři a pět zůstala spousta prášku, což velmi snížilo přilnavost a dokonce nízkou viditelnost. Kvůli tomu zpoždění jsme museli smrsknout to, co nám v jízdách chybělo ve včerejším druhém tréninku a běžném třetím tréninku do padesáti minut, takže to bylo docela hektické. Oba vozy dokončily během příprav na kvalifikaci dva krátké výjezdy na měkčích pneumatikách a poté několik kol s větším množstvím paliva, abychom poznali vůz v závodních podmínkách, když už jsme ve druhém tréninku neměli tu příležitost. Na dráze dnes panovaly chladnější podmínky než v pátek, což nám vyhovovalo a z tréninku jsme odcházeli celkem spokojeni s tím, jak na tom vůz je. Tuto výkonnost jsme přenesli do Q1 a prvních jízd v Q2, ale jako tým jsme ani u jednoho z jezdců během druhých pokusů nedokázali dostat z vozů to nejlepší. Zvedl se vítr a také se zvýšila teplota tratě na 48 °C a toto dostalo vyvážení na ostří nože, což velmi zkomplikovalo vydolovat špičkový výkon. Vlastně jsme se během našich prvních jízd nedokázali zlepšit, přestože byla trať rychlejší, do Q3 jsme nepostoupili o pouhou desetinu a půl. S ohledem na závod má v neděli náš vůz obvykle lepší vyvážení a počasí vypadá bez deště, takže přes noc budeme pracovat na optimalizaci strategie s předpokladem, že pro start závodu máme volnou volbu pneumatik.

WILLIAMS

George Russell, 16. místo
Z kvalifikace jsem nadšený. Tento víkend jsme udělali díky našim vylepšením a porozumění pneumatik krok vpřed.  Byla škoda nechat si tak těsně ujít Q2, ale vzhledem ke všemu jsme spokojení. V autě se cítím nejlépe za celou sezonu. Cítil jsem opravdové potěšení z jízdy, se svým kolem jsme opravdu spokojen. Bez ohledu na zítřek vstoupíme do letní přestávky naladěni na pozitivní notu, protože víme, že jsme dosáhli pokroku.

Robert Kubica, 20. místo
Měli jsme dnes štěstí s počasím, také podpora fanoušků byla fajn. Bohužel tempo bylo takové, jaké bylo. Byl jsem celkem spokojený s vyvážením, ale chyběl mi grip. Ztráceli jsme půl sekundy, zkusili jsme něco neotřelého a jak vidíte, nefungovalo to.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Zažili jsme dobré ráno. Plně jsme v něm využili suché pneumatiky po tom, co jsme včera ztratili nějaký čas při druhém tréninku. Před zítřkem jsme si splnili domácí úkoly na středních a tvrdých pneumatikách Pirelli, před tím, než jsme se zaměřili na kvalifikační přípravy s měkkými pneumatikami. V kvalifikaci se piloti během ostrých kol byli schopni neustále zlepšovat. Jeden z Georgových pokusů ovlivnila žlutá vlajka v poslední zatáčce, ale i tak byl velmi spokojený. Zejména s druhým sektorem. Robert se dnes odpoledne trochu trápil a my musíme zjistit důvody.

RACING POINT

Sergio Pérez, 17. místo
Byl to obtížný den. Upřímně, myslel jsem si, že bychom do Q2 mohli projít. Potřeboval bych solidní kolo, ale nedali jsme ho. Moje závěrečná jízda byla těžce zhacena, když se v poslední zatáčce snažily všechny vozy najít prostor. Tam se [Daniel] Ricciardo snažil udělat něco bláznivého tím, jak mě předjel v poslední zatáčce. Podělal svoje kolo a moje kolo také, protože jsem skončil příliš blízko za Norrisem a Daniel byl těsně za mnou. Všichni víme, že provoz v první části kvalifikace je složitý. Probírali jsme to na setkání jezdců a důležitosti být ohleduplný jeden ke druhému. Z mého pohledu to bylo docela neohleduplné. Je zkušeným jezdcem a od něj jsem to nečekal. Víme, že tak jako tak není tato trať pro nás ta nejlepší, ale teď se pro zítřek nacházíme na opravdu těžkém místě. Byl to náš špatný den, takže doufejme, že se to v závodě zlepší.

Lance Stroll, 19. místo
Byl to frustrující den. Víme, že tento okruh není z těch, které našemu vozu sedí nejlépe a to se v konečném výsledku projevilo. Dnes dopoledne jsme se v tréninku opravdu trápili a to nám sebralo vítr z plachet do kvalifikace. V jednom z mých kol jsem byl zablokován a i z mé strany tam bylo pár chyb, což nás přišlo draho, protože si myslím, že to mohlo být mnohem lepší. Nebyl to náš den, ale jak jsme viděli o minulém víkendu, v závodě se může přihodit cokoli a zítra do toho půjdeme naplno.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Zklamání z kvalifikace, kde jsme nevyužili naši plnou výkonnost. V první části kvalifikace oba jezdci uvízli v provozu a to nás stálo šanci na postup. Musíme to vzít bez remcání, protože dnešní výsledek neodráží pokrok, jehož jsme s vozem v poslední době dosáhli. Je škoda nebýt o něco víc vpředu na roštu, jelikož víme, jak se tady těžko předjíždí. Kvůli pátečním narušeným tréninkům zde nad pneumatikami a závodní rychlostí visí pár otazníků, takže to možná zítra dá vzniknout několika různorodým strategiím a nám to vytvoří nějaké příležitosti.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Bottas se myšlenek na vítězství nevzdává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 03.08.2019 17:19 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Valtteri Bottas při úspěšném rallyovém pokusu ve Francii

VIDEO: Vítězná jízda Bottase v rallye na okruhu Paul Ricard

Lewis Hamilton se svým šéfem Totem Wolffem

Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

Šéf Red Bullu Christian Horner

Red Bull a Honda? Horner je s prvním rokem partnerství spokojený

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Tak konečně se to podařilo! Max Verstappen do zítřejšího závodu odstartuje z prvního místa

Verstappen dosáhl první pole-position kariéry, nechal za sebou oba Mercedesy i…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  2. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  3. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  4. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  5. Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

  6. Co radí Webber Vettelovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud