Verstappen dosáhl první pole-position kariéry, nechal za sebou oba Mercedesy i Ferrari

Jiří Izer, 3. srpna 2019, 16:16 Google+

HUNGARORING - KVALIFIKACE; Premiérovou první příčku na startovním roštu si dnes na svůj účet připsal Max Verstappen, jenž tímto porazil oba piloty Mercedesu. Ferrari ztrácelo již téměř půl sekundy.

Počet komentářů:  48 komentářů (Poslední 04.08. 13:31) Napište svůj názor
Tak konečně se to podařilo! Max Verstappen do zítřejšího závodu odstartuje z prvního místa

Tak konečně se to podařilo! Max Verstappen do zítřejšího závodu odstartuje z prvního místa | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Podmínky na maďarském okruhu Hungaroring, kde se odehrává poslední závodní víkend F1 před její letní přestávkou, nejsou pro jezdce a týmy úplně jednoduché. Nejprve včera všechny pozlobilo počasí, aby dnešní příprava na kvalifikaci byla zkrácena kvůli uniklému oleji z jednoho z monopostů nižší série F2 a následné sanaci následků.

Trať tak nebyla v plné kondici pro maximální vyladění aut, přesto před bitvou o co nejlepší umístění na startovním roštu jsme se měli na co těšit. Vždyť první tři jezdci - Hamilton, Verstappen a Vettel - tedy zástupci tří různých stájí a motorů skončili dvě hodiny před zahájením kvalifikačních bojů v necelé desetině vteřiny!

Počasí těsně před začátkem samotné kvalifikace na zítřejší Grand Prix Maďarska se umoudřilo a hrozící mračna se nakonec místní lokalitě se vyhnula obloukem. Teplota vzduchu dosahovala 23 °C (vlhkost 54 %) a povrch dráhy se stihl ohřát na 43 °C a panovalo takřka bezvětří při 10 km/h. Italský dodavatel pneumatik Pirelli pro tento podnik přivezl směsi C2 (bílá - tvrdá), C3 (žlutá - střední) a C4 (červená - měkká).


PRVNÍ ČÁST (Q1)

Okamžitě po rozsvícení zeleného světla se jako první z jezdců z boxů vykoukl Lance Stroll následovaný oběma Williamsy. Robert Kubica si o tomto víkendu kolem okruhu užívá podpory od velmi silné základny fanoušků.

Všichni tři jezdci zůstali v úvodních pokusech nad hranicí 1:18,000 (Russell 1:18,143; Stroll 1:18,688; Kubica 1:18,843), v tu dobu vyjela na dráhu polovina startovního pole, bez výjimky na nejměkčích pneumatikách.

Prvním z rychlejších vozů byl Kimi Räikkönen s časem 1:17,131, za ním se nacházeli oba jezdci Toro Rosso - Daniil Kvjat (1:17,600) a Alexander Albon (1:17,626).

Před polovinou první části kvalifikace do čela vyskočila obě Ferrari v čele se Sebastianem Vettelem (1:16,581), oba Mercedesy se zařadili za rudé vozy (Valtteri Bottas 1:16,501 a Lewis Hamilton 1:16,563), přičemž dalším pokusem šel nejprve do čela Leclerc (1:16,337), jehož krátce nato překonal Max Verstappen (1:15,817). Pierre Gasly na dalším Red Bullu byl na šesté pozici s časem 1:16,716.

Charles Leclerc v nájezdu na cílovou rovinku zažil přetáčivý smyk a v pravotočivé zatáčce vylétl z dráhy a zádí vozu se opřel o bariéru! Monacký pilot v následujícím kole okamžitě zamířil do boxů ke svým mechanikům.

Pár minut před koncem se po trati proháněli pouze jezdci Mercedesu s Romainem Grosjeanem. Těsně před koncem však na dráhu vyjeli postupně všichni piloti v "ohrožení", tedy zejména oba jezdci Toro Rosso a Antonio Giovinazzi s Alfou Romeo. Na hraniční patnácté pozici byl minutu před koncem s časem 1:17,460 George Russell s Williamsem, těsně před ním byl Kevin Magnussen (1:17,446), přičemž jeho stájový kolega Romain Grosjean (1:16,978) se nacházel na průběžném osmém místě.

V závěrečných vteřinách se na deváté místo vyšvihl George Russell (1:17,031), postupně se ale propadal zpět na patnáctou příčku a nakonec mu šance na postup zmařil Nico Hülkenberg s Renaultem (1:16,790). Z pasti prvního dějství se vymanili také oba piloti Toro Rosso a hrobníkovi z lopaty doslova utekl Romain Grosjean, jenž s dříve dosaženým časem zůstal mezi postupující skupinou.

Dále nepostupují: George Russell, Sergio Pérez, Daniel Ricciardo, Lance Stroll a Robert Kubica.


DRUHÁ ČÁST (Q2)

Do druhé části kvalifikačního klání vyrazila "velká trojka" shodně na pneumatikách se žlutým značením, tedy směs prostřední tvrdosti. Na dráze byl také jediný z obou Renaultů v rukou Nico Hülkenberga.

Po prvních měřených kolech byli v čele oba Mercedesy - Lewis Hamilton dosáhl času 1:15,548, zatímco Valtteri Bottas zaostal s časem 1:15,669. Oba však brzy rozseknul Max Verstappen (1:15,573) o pouhých 25 tisícin za obhájcem titulu. Čtvrté a páté aktuální místo obsadili Charles Leclerc (1:15,807), resp. Sebastian Vettel (1:15,885).

V maximálních rychlostech dominují oba vozy Ferrari, v těsném závěsu byly oba vozy Alfa Romeo se stejným pohonným ústrojím. V této stastistice se však v první desítce nenachází ani jeden z Mercedesů nebo Red Bullů, což jen potvrzuje, že na tomto klikatém okruhu těží tyto týmy zejména z konstrukce svého šasi.

V závěrečné fázi bojoval o záchranu Kimi Räikkönen na desátém místě (1:16,518). Z jezdců Haasu se podařilo postoupit jen Romainu Grosjeanovi (1:16,319) na osmé pozici, pokračují také oba McLareny - šestý Lando Norris (1:16,060) a Carlos Sainz na pozici sedmé s časem 1:16,308. Naopak všechny naděje na další možnosti soubojů v první desítce zhasly u Renaultu.

Dále nepostupují: Nico Hülkenberg, Alexander Albon, Daniil Kvjat, Antonio Giovinazzi a Kevin Magnussen.


TŘETÍ ČÁST (Q3)

Na nic nečekají u Mercedesu a okamžitě vyslali své piloty na trať v čele s Lewisem Hamiltonem. Krátce nato byli na dráze také oba jezdci McLarenu a po necelých dvou minutách bylo aktivních všech deset závodníků.

Laťku jako první nasadil Lewis Hamilton (1:15,146), avšak záhy ho překonal týmový kolega Valtteri Bottas s časem (1:15,136). Nicméně po dráze přímo létal Max Verstappen (1:14,958) a jde do čela s náskokem téměř dvou desetin. Na oba jezdci Ferrari zůstalo čtvrté a páté místo (Sebastian Vettel 1:15,346 a Charles Leclerc 1:15,437). Hamilton se v závěrečné sekci okruhu dopustil drobných chybiček. Pár minut před koncem panoval na dráze absolutní klid.

Před finálními pokusy figurovali ve statististikách nejrychlejších sektorů tři různí piloti. V závěrečných pokusech všichni na špici zrychlovali, avšak všem vytřel zrak Max Verstappen s novým rekordem okruhu 1:14,572 a vybojoval si tímto svou první pole-position kariéry! Za ním s velmi těsnou ztrátou skončil Valtteri Bottas (1:14,590) a Lewis Hamilton (1:14,769) skončil na místě třetím. Na Ferrari dnes zbylo až čtvrté (Charles Leclerc) a páté (Sebastian Vettel) místo na startovním roštu.

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:14,572
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:14,590
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:14,769
4. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:15,043
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:15,071
6. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing1:15,450
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:15,800
8. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:15,852
9. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:16,013
10. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:16,041
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:16,565
12. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:16,687
13. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:16,692
14. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:16,804
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:17,081
16. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:17,031
17. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:17,109
18. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:17,257
19. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:17,542
20. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing1:18,324

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Verstappen dosáhl první pole-position kariéry, nechal za sebou oba Mercedesy i Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 04.08.2019 13:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 48 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v tréninku v Maďarsku

To bude bitva: Hamilton v 3. tréninku o 13 tisícin před Red Bullem, Ferrari…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  2. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  3. Co radí Webber Vettelovi?

  4. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  5. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

  6. Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud