Pole-position na Hockenheimu pevně v rukou Hamiltona, technická katastrofa u Ferrari

Jiří Izer, 27. července 2019, 16:10 Google+

Kvalifikaci na německé trati zvládl nejlépe Lewis Hamilton s Mercedesem oslavujícím jubileum značky ve světě motorsportu. Technika dnes vyřadila na samotném počátku Sebastiana Vettela, problémy však zasáhly také druhou stranu garáže stáje z Maranella.

Počet komentářů:  67 komentářů (Poslední 28.07. 15:04) Napište svůj názor
Lewis Hamilton má na kontě již 87. pole position kariéry

Lewis Hamilton má na kontě již 87. pole position kariéry | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Ve všech trénincích na německou grand prix se blýsklo Ferrari, nejprve Sebastian Vettel před Charlesem Leclercem, následně si prohodili pořadí a dnes před samotnou kvalifikací byl na koni opět monacký jezdec. Jako z praku to ale jede i Maxi Verstapennovi na Red Bullu, jenž v závěrečné přípravě před bojem o místa na startovním roštu rozsekl od sebe oba rudé vozy. Mercedesy na domácí půdě zatím tak pevnou půdu pod nohama nemají, nebo snad při oslavách svého výročí 125 let působení v motorsportu skrývají svůj skutečný potenciál?

Nebe nad tratí v Hockenheimu bylo před začátkem kvalifikace takřka zatažené, teplota vzduchu dosahovala ještě snesitelných 28 °C při vlhkosti 52 %, přičemž povrch dráhy se ohřál na 45 °C a listí na stromech se při vánku 4,7 km/h téměř nepohnulo. Pirelli přivezlo na tento víkend střed ze svého spektra, tedy C2 (bílá - tvrdá), C3 (žlutá - střední) a C4 (červená - měkká).

PRVNÍ ČÁST

Prvním vozem na dráze byl Robert Kubica na Williamsu, následovaný svým stájovým kolegou Georgem Russellem a připojil se k nim Lance Stroll v Racing Pointu. Po třech minutách byla na trati asi polovina jezdců. První měřené časy zaznamenaly vozy Williamsu (Russell 1:15,682 a Kubica 1:16,125), samozřejmě stále ještě hodně daleko za zbytkem pole, Lance Stroll dosáhl času 1:13,393, tedy o více než dvě sekundy před modro-bílými auty tradiční britské stáje z Grove.

Všichni piloti vyrážejí v první etapě kvalifikace rovnou na nejměkčích pneumatikách. Sedm minut uběhlo a na dráze se objevily oba vozy Maranella - avšak problém na voze Sebastiana Vettela! Německý jezdec sdělil týmu do vysílačky, že má potíže s pohonnou jednotkou...

Přesně po devíti minutách probíhají v garáži Ferrari hektické práce, zatímco Charles Leclerc se vyšvihl na první místo s časem 1:12,229 před Maxe Verstappena (1:12,593). Na dráhu již vyjel také Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sedm minut jako jediný před koncem ještě z boxů nevyrazil a na kontě společně se Sebastianem Vettelem neměl žádný čas.

Finský pilot ve službách Mercedesu asi pět minut před koncem přece jenom zaznamenal čas 1:13,075, což v tu chvíli stačilo na čtvrté místo, na tom třetím byl v tento moment dokonce Kimi Räikkönen (1:13,066).

Pro Sebastiana Vettela dnešní kvalifikace skončila, německý pilot vylezl čtyři minuty před vypršením časomíry ze svého vozu, čímž vyklidil bitevní pole konkurentům od Mercedesu a Red Bullu. Vozy z Maranella mají totiž na této trati formu, což potvrzuje Charles Leclerc, jehož zatím nikdo další z prvního místa nesesadil.

Ke konci se míchalo pořadí ve středu pole, avšak druhý Max Verstappen ztrácel přes tři desetiny, třetí Lewis Hamilton (1:12,852) dokonce více jak šest desetin na prvního Leclerca. Na čtvrtou pozici se vyšplhal Pierre Gasly s časem 1:12,991.

Dále nepostupují: Lando Norris, Alexander Albon, George Russell, Robert Kubica a Sebastian Vettel.

DRUHÁ ČÁST

Tentokrát na trať vyráží jako první mezi všemi Lewis Hamilton společně s Valtteri Bottasem na středně tvrdých pneumatikách. Stejnou strategii zvolilo také Ferrari u Charlese Leclerca. Red Bully tři minuty po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky zatím vyčkávaly v garážích.

Po prvních měřených kolech šel do čela Lewis Hamilton (1:12,149), jeho stájový kolega dosáhl času o více jak tři desetiny pomalejšího (1:12,487). Na dráhu vyrazili už všichni piloti a žlutě označené pneumatiky zvolil také Max Verstappen. Charles Leclerc svůj první pokus vzdal, protože porušil hranice tratě, avšak druhým ostrým kolem (1:12,344) se zařadil na bezpečné druhé místo. Na třetím místě se usadil Valtteri Bottas (1:12,487), zatímco na čtvrté pozici se pohyboval Carlos Sainz v McLarenu (1:12,632).

V polovině této kvalifikační epizody se na třetí místo vyšvihl Pierre Gasly (1:12,385). Šesté a sedmé místo patřilo vozům týmu Haas (Romain Grosjean 1:12,769 a Kevin Magnussen 1:12,789 - rozdíl pouhých 20 tisícin!). Max Verstappen na středních pneumatikách neměl zaznamenám žádný čas a vrátil se do boxů pro nejměkčí směs, aby pět minut před koncem nasadil tempo pro postup do závěrečné části kvalifikace.

Holanďan jel své výjezdové kolo tak pomalu, jako by měl nějaké technické potíže, avšak před nájezdem do ostrého kola nabral rychlost a časem 1:12,427 se vyhoupl na čtvrté místo za svého stájového kolegu. Oba vozy Red Bullu tak budou do zítřejšího závodu startovat na červeně označených pneumatikách.

V závěru si ještě Lewis Hamilton vyzkoušel červené pneumatiky, ale bez přepisu svého času. Do finální desítky se v posledních vteřinách dostal Nico Hülkenberg (1:12,766) na osmé pozici, zatímco Daniel Ricciardo skončil na místě třináctém s časem 1:12,799. Od osmého místa do třináctého to však bylo velmi našlapané, vždyť těchto šest pilotů bylo v rozmezí 33 tisícin sekundy.

Dále nepostupují: Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, Daniil Kvjat a Lance Stroll.

TŘETÍ ČÁST

Před začátkem závěrečných soubojů o pole position sdělilo Ferrari, že u vozu Sebastiana Vettela se vyskytl problém s turbodmychadlem, stejně tak probíhala kontrola na monopostu Charlese Leclerca.

Na dráhu okamžitě po startu odpočtu posledních dvanácti minut vyrazili oba piloti Mercedesu v čele s Valtteri Bottasem. V garáži Charlese Leclerca panovala ovšem zjevná bezmoc všech účastníků v červených kombinézách... Měli bychom se obávat účasti monackého jezdce v barvách Ferrari v boji o první místo na startovním roštu?

Bohužel ve chvíli, kdy se do čela tabulky vyšvihl Lewis Hamilton (1:11,767) před Valtteri Bottasem (1:12,113) z vozu vystupuje Charles Leclerc a podtrhuje tím dnešní katastrofální výsledek týmu z Maranella! Mercedesy rozdělil Max Verstappen (1:12,113), zatímco Pierre Gasly s dalším Red Bullem se zařadil na místo čtvrté (1:12,522).

V závěrečných pokusech dvě minuty před koncem si pozici na trati oba piloti Mercedesu prohodili. Lewis Hamilton se však v prvním ani ve druhém sektoru nezlepšil, což se v tom prvním podařilo alespoň Valtterimu Bottasovi. Poslední sektor měl pětinásobný šampion fialový, svůj dosavadní čas nezlepšil, což mu ale určitě nevadí, neboť má pole position! První dvě řady na roštu budou tedy promíchané Mercedesy a Red Bully. A ještě vypíchneme páté místo, které patří Kimimu Räikkönenovi s Alfou Romeo!

GP Německa (Hockenheimring)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:11,767
2. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:12,113
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:12,129
4. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing1:12,522
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:12,538
6. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:12,851
7. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:12,897
8. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:13,065
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:13,126
10. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari-
11. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:12,786
12. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:12,789
13. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:12,799
14. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:13,135
15. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:13,450
16. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:13,333
17. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:13,461
18. 63 George RUSSELL gbrWilliams Martini Racing1:14,721
19. 88 Robert KUBICA polWilliams Martini Racing1:14,839
20. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Pole-position na Hockenheimu pevně v rukou Hamiltona, technická katastrofa u Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 67, poslední 28.07.2019 15:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 67 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 během 1. trénink v Německu

PROHLÁŠENÍ: "Co se stalo," ptají se u Ferrari, Verstappen věří, že mohli…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  5. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud