Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Petr Hlawiczka, 17. dubna 2019, 06:20 Google+

McLaren byl podle Landa Norrise v nedělní Velké ceně Číny 2019 nejrychlejším ze zbytku pole za velkou trojkou: Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Doplatil však na kolizi v prvním kole, v němž zvládl oba vozy najednou poškodit Daniil Kvjat z Toro Rosso.

Počet komentářů:  35 komentářů (Poslední 18.04. 23:40) Napište svůj názor
Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Norris se s Carlosem Sainzem kvalifikovali až na 14. a 15. místě. Před odjezdem do Číny sice McLaren očekával, že pro ně půjde po Austrálii a Bahrajnu o slabší trať, a v postup do Q3 nedoufal, jenže výsledek druhého tréninku je namlsal, a tak pro ně byla sobota zklamáním.

Po zmíněném incidentu v 1. kole závodu Norris nakonec odstoupil a Sainz dojel na 14. místě, což byl podle jeho týmového kolegy skvělý výsledek, který poukazuje na to, že měli rychlost dojet na bodech.

"Když se podívám na rychlost Carlose, který neutrpěl tak velké poškození, tak to vypadalo velmi dobře - lépe než Renaulty, v podstatě lépe než kdokoliv kromě špičkových třech týmů," řekl pro Autosport Norris, jenž zamířil do garáže 6 kol před koncem velké ceny.

"Měli jsme velký potenciál, což ještě zhoršuje to, že jsme dosáhli takového výsledku. Musíme se ale zaměřit na Baku. V pátek jsme byli celkem ve formě. Jen jsme nedokázali udělat v sobotu pokrok," pokračuje 19letý britský pilot.

"Ne kvůli tomu, že bychom se jako tým nezlepšovali - podle mě jsme dosáhli pokroků, ale náš balík jako celek nás příliš limitoval. Kvůli tomu jsme se nemohli posunout dopředu o tolik, o kolik bychom rádi. Tým odvedl skvělou práci, pokud jde o získání maxima z auta, které máme," vysvětluje Norris.

"Jen jsme v kvalifikaci neměli rychlost. Ale pokud jde o závodní tempo, tak nikdy nevíte, jestli budete úžasní či příšerní. Ale to vypadalo dobře. To je něco, co si před dalšími závody musíme zapamatovat: že naše závodní rychlost je o něco lepší než ta kvalifikační," vyzdvihuje jezdec McLarenu.

img-responsive

Carlos Sainz dojel v závodě po úvodní kolizi s Daniilem Kvjatem a propadu dozadu nakonec na 14. místě | foto: McLaren

Jeho týmový kolega Sainz uznává, že "jsme vzhledem k té rychlosti, kterou jsme měli, mohli zabojovat o body." Jenže opět měl smůlu poté, co v Austrálii a v Bahrajnu musel kvůli mechanickým problémům odstoupit.

"Šlo o třetí závod po sobě, kdy se přihodilo něco, co jsem nemohl ovlivnit. V autě i v týmu se cítím dobře. Myslím, že děláme věci správně, jen to byla další skvrna, kdy se zdá, že vše hraje proti vám. Ale když jste spokojeni s autem i s týmem, tak to přijde," věří Španěl.

Vývoj časů na kolo ve středu pole v průběhu GP Číny 2019

Vývoj časů na kolo ve středu pole v průběhu GP Číny 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 18.04.2019 23:40 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 35 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly v GP Číny předvedl nejrychlejší kolo, s vozem RB15 se ale pořád trápí

Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  2. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  3. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  6. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud