Nejrychleji přezouval Red Bull, Mercedes potěšil zdařilou dvojzastávkou. Jaké strategie týmy volily?

PH, 15. dubna 2019, 09:00 Google+

ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Číny 2019 v boxech a jaké strategie volily pro své piloty?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rychlá zastávka v podání Red Bullu

Rychlá zastávka v podání Red Bullu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Nejlepší zastávky předváděli mechanici Red Bullu, kteří stihli přezout Verstappena v 34. kole závodu za 2,15 sekundy a Gaslyho o 15. kol dříve za 2,19 sekundy.

Druhým nejrychlejším týmem bylo v Šanghaji Ferrari - Vettela v 35. kole odbavilo za 2,29 s a "dvojku" Leclerca v 22. kole za 2,8 s. Za strategii si ale Scuderia pochvalu nezaslouží - pozdní druhou zastávkou u mladšího ze svých pilotů jej připravila o čtvrtou příčku, ze které se pak radoval Verstappen.

Mercedes si potřetí ze tří letošních závodů dojel pro double, v rychlosti zastávek mu ale patří až 3. místo. Bottase v 21. kole zdržel 2,37 s a Hamiltona o kolo později 2,92 s. Krásnou souhru ale předvedl v 36. kole, kdy se nebál jít do rizika (chyba při přezutí prvního jezdce automaticky zbrzdí i druhého) a brilantně zvládl dvojzastávku.

Čtvrtým nejrychlejším týmem v boxech byl McLaren, po smolném prvním kole (do obou narazil Kvjat, za což dostal penalizaci, Toro Rosso ho později kvůli šetření pohonné jednotky stáhlo) stihl přezutí u Sainze i Norrise do 2,6 s.

Přehled zastávek v boxech

Přehled zastávek v boxech | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do závodu startovala většina jezdců na středně-tvrdé (C3) směsi, pouze 7 pilotů (Gasly, Giovinazzi, Grosjean, Hülkenberg, Magnussen, Ricciardo a Stroll) začínalo na měkké (C4).

Ta sice byla o sekundu na kolo rychlejší, pro závod se však kvůli výbornému poměru mezi výkonností a degradací hodila spíše středně-tvrdá. V neděli bylo o něco chladněji, což se dotklo výkonnosti tvrdé (C2) směsi (vyšší opotřebení předních pneumatik s negativním dopadem na výkonnost).

Většina se nakonec rozhodla pro strategii o dvou zastávkách, s jedinou si vystačili bodující Albon, Kubica, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, třikrát se v boxech ukázali Norris, jenž měl kolizi v 1. kole, a Gasly, který se v závěru rozhodl "zdarma" si vyměnit pneumatiky a úspěšně zaútočit na nejrychlejší kolo Vettela. Zároveň byl nejlépe umístěným jezdcem startujícím na měkkých pneumatikách.

Grafický přehled pneumatikových strategií GP Číny 2019

Grafický přehled pneumatikových strategií GP Číny 2019 | zdroj: Pirelli

Verstappen byl v obou vlnách jako první v boxech, což se mu vyplatilo, protože díky tomu podsekl Leclerca. Pilot Red Bullu tím vždy přiměl soupeře k reakci.

Nejdelší stint předvedl na tvrdé směsi Ricciardo s Renaultem - vydržel na ní 37 z celkových 56 kol, tj. 66 % závodu. Na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik toho nejvíce zvládl Kubica (26 kol), na měkkých trojice Albon, Gasly a Sainz - shodně 19 kol.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nejrychleji přezouval Red Bull, Mercedes potěšil zdařilou dvojzastávkou. Jaké strategie týmy volily?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Pierre Gasly v GP Číny předvedl nejrychlejší kolo, s vozem RB15 se ale pořád trápí

Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

První tisícovka za námi

Tisíc Grand Prix a jejich podoby

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Týmová režie neměla zvýhodnit Vettela," tvrdí šéf Ferrari a chlácholí naštvaného Leclerca + VIDEO

  2. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  3. Jubilejní závod vyhrává Hamilton, konkurenci zcela vymazal

  4. Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

  5. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  6. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud