V závěru kvalifikace lítala do éteru i ostřejší slova + VIDEO

"Easy", 13. dubna 2019, 17:07 Google+

Jedna trať, jeden časový limit a hned deset jezdců chce mít na dráze co nejlepší podmínky pro zajetí svého co nejlepšího měřeného kola. A to nekončí vždy dobře, alespoň ne pro všechny účastníky. A ne všichni pak mají na vzniklou situaci shodný názor...

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 13.04. 21:26) Napište svůj názor
Nejen ve vysílačce Maxe Verstappena to řádně jiskřilo

Nejen ve vysílačce Maxe Verstappena to řádně jiskřilo | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

V samotném závěru kvalifikace na čínskou grand prix nechali někteří své závěrečné jízdy takřka na poslední chvíli a hned čtyři piloti nestihli najet do měřeného kola. Důvod byl zcela jasný - každý by rád vyrážel na dráhu co nejpozději (dobře pogumovaná trať) a zároveň měl před sebou dostatečný odstup od ostatních vozů (čistý vzduch). Samozřejmě se to nemůže podařit všem a tak pro podobné situace existuje jakési nepsané pravidlo o tom, že se jezdci nebudou těsně před ostrým kolem předjíždět. Ale jak už to tak bývá, ani na toto nemají všichni stejný pohled na věc.

Asi nejrozzlobenějším účastníkem třetí části kvalifikace byl beze sporu Max Verstappen, jehož na konci přípravného kola předjeli Sebastian Vettel,  Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo. "Snažil jsem se následovat Ferrari přede mnou a snažil se být hodný," říká holandský pilot stáje Red Bull. "Také jsem ho býval mohl předjet, ale to není to, co v kvalifikaci děláte. Tentokrát jsem se nechal nachytat, takže samozřejmě z toho nemám radost, ale ono se to otočí a ostatním se to vrátí. Naštve to, protože jsme dnes mohli bojovat o třetí místo. Teď prostě musíme více předjíždět. Je to v zásadě druh džentlmenské dohody, že zůstanete vzadu, tak jsem to udělal. Nicméně jsem si myslel, že nám stále zbývá nějakých dvacet, třicet sekund. Řekl bych, že ta další auta vzadu, která mě potom předjela, dostala pokyn od svých inženýrů, aby si pospíšila, protože zbývalo pouze deset sekund. Tak to je."

img-responsive

Max Verstappen je po kvalifikaci pěkně naštvaný | foto: Red Bull Content Pool

"Nikoli," reagoval stručně Lewis Hamilton na souhlas s nepsanou úmluvou mezi jezdci. K úřadujícímu pětinásobnému šampionovi se přidává také Charles Leclerc. "Abych byl naprosto upřímný, pro nepředjíždění se v přípravném kole nemůžete mít nějakou dohodu, protože různé týmy mají různé strategie s pneumatikami," vysvětluje monacký pilot ve službách Ferrari. "V zásadě musíme sledovat to, co je nám řečeno, takže to bohužel není možné."

Také Daniel Ricciardo obhajuje svůj přístup k závěrečným fázím kvalifikačního klání. "Musíte jet," říká. "Myslím, že každý to prostě nechal na poslední chvíli. Lidé jsou naštvaní, protože jak bych řekl, byli jsme na hraně. Musíte udělat to, co musíte udělat. Obvykle existuje nějaká etiketa, ale ta tím, jak to bylo těsné, šla bokem."

K incidentu se vyjádřil také Sebastian Vettel. "Zjevně to každý načasoval stejně, takže pro nás všechny zbyl jeden flek," hájí své počínání. "Jestliže jste byli na konci vláčku, což já byl, pak to bylo docela složité. Když mi tým sdělil, že máme jenom desetisekundovou rezervu na to, abychom včas protnuli cílovou čáru pro další pokus, neměl jsem o čem přemýšlet. Nevím, zda ostatním nebylo řečeno, že když každý zrychlí, což jsem učinil, pak bychom to všichni stihli. Nicméně v ten moment jsem dal samozřejmě přednost tomu, abych zvládl kolo. Vypadá to tak, že ostatní si toho nebyli vědomi."

img-responsive

Sebastian Vettel nechtěl při kvalifikaci ponechat nic náhodě | foto: Scuderia Ferrari

S nějakou nepsanou dohodou mezi piloty se nijak zvlášť nechce zabývat ani Kevin Magnussen, jenž přitom sám společně se svým stájovým kolegou Romainem Grosjeanem přišel špatným načasováním o možnost uskutečnit ještě jedno ostré kolo. "Ke konci toho kola to bylo docela zapeklité," říká dánský jezdec závodící za Haas. "Každý se snažil odstartovat, ale zároveň měl někoho před sebou a skončilo to tak, že toho bylo příliš a pár kluků to stálo kolo. Každý také vyrážel z boxů v přesně tu samou chvíli. Byli jsme jeden před druhým a již to bylo trochu napjaté a pak ke konci kola jste nevěděli, zda se pokusit ty lidi předjet, v jakém případě se pokusí bránit. Nechci být za kreténa. Závodíme, nejsem příliš za toto džentlmenské pravidlo. Na nikoho jsem nezaútočil, ne proto, že bych byl džentlmen, ale protože jsem si myslel, že moje šance na postup přes ostatní by byly docela nízké, jelikož oni vás nechějí pustit a je to prostě komplikované. Nechci nikoho naštvat, nevidím v tom žádný smysl. Snažím se dělat svou vlastní věc a snažím se za sebe mít slušnou kvalifikaci a nikdy bych se nesnažil kohokoli jenom tak bezdůvodně naštvat."

Závěrem bude následovat ještě ukázka z rádiové komunikace některých jezdců. Expresivní výrazy nechávám na fantazii čtenáře... ;-)

Max Verstappen
tým > jezdec: "Ok, potřebujeme minimálně pětisekundovou mezeru na Leclerca."
tým > jezdec (předjíždí ho Vettel): "Ok, momentálně tři a půl."
tým > jezdec: "Pět sekund na Vettela. Pojďme na to."
tým > jezdec (předjíždí ho Hülkenberg): "Kámo, musíš teď jet."
jezdec > tým (nestíhá protnout cílovou čáru): "Myslím tím do h****u. Jsem vyřízen, správně."
tým > jezdec: "Skončili jsme."
jezdec > tým: "Jo, to jsou takoví č****i, upřímně. Každý se pouze řadí a oni na to prostě s***u. Snaží se být pouze hodní, ale každý na to prostě s**e."

Romain Grosjean
tým > jezdec: "Nemáme rezervu. Zbývá dvacet sekund."
tým > jezdec: "Patnáct sekund."
tým > jezdec: "Pět sekund."
jezdec > tým: "Musíte si ze mně dělat legraci."

Kevin Magnussen
tým > jezdec: "Ok, dotáhněme se na tu skupinu vpředu. Máme menší časovou tíseň, ale budeme v pohodě."
tým > jezdec (předjíždí ho Gasly): "Máš osm sekund do začátku kola, mělo by to být v pohodě. Šlápni na to, abys začal kolo."
jezdec > tým: "Cože do p****e?"
tým > jezdec: "Nestihli jsme to."
jezdec > tým: "Do h****u. K***a."
tým > jezdec: "Ok, sorry chlape. Zmáčkni tlačíko IN."

Google+ Vytisknout

Diskuze: V závěru kvalifikace lítala do éteru i ostřejší slova + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 13.04.2019 21:26 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Pierre Gasly v GP Číny předvedl nejrychlejší kolo, s vozem RB15 se ale pořád trápí

Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

McLaren s číslem 66 postavený pro Fernanda Alonsa na závod Indianapolis 500

VIDEO: Stavba McLarenu 66 pro Alonsův závod v Indy 500 (zrychleně)

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 během sezónních testů v Bahrajnu

"Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc při tréninku v Číně

ANALÝZA: Hamilton předčil Bottase ve všech sektorech, nestačilo to. Kam se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Číně: "Jsem na sebe naštvaný," ulevuje si mladík Ferrari

  2. Mercedes v 2. tréninku těsně před Ferrari, které je velmi rychlé na rovinkách

  3. ANALÝZA: Hamilton předčil Bottase ve všech sektorech, nestačilo to. Kam se poděla rychlost Ferrari?

  4. Triumf Mercedesu při kvalifikaci v Číně. Verstappen a Vettel si zřejmě servítky brát nebudou

  5. "Týmová režie neměla zvýhodnit Vettela," tvrdí šéf Ferrari a chlácholí naštvaného Leclerca + VIDEO

  6. Jubilejní závod vyhrává Hamilton, konkurenci zcela vymazal

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud