Magnussen doufá, že už nebude docházet ke "směšnému" šetření palivem, Grosjean si tím jistý není

Petr Hlawiczka, 8. února 2019, 06:20 Google+

Pilot Haasu Kevin Magnussen doufá, že v sezóně 2019 nebudou muset během závod extrémně šetřit palivo, což v minulém roce považoval ve Formuli 1 za špatný vtip. Jeho týmový kolega Romain Grosjean je ale o něco pesimističtější. Proč?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.02. 12:50) Napište svůj názor
Kevin Magnussen

Kevin Magnussen | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Po loňské Velké ceně Spojených států láteřil, že musí jezdit "jako babička," když byl diskvalifikován poté, co o 170 gramů překročil limit spotřeby paliva, který činil 105 kg na závod. Před letošní sezónou bude zvýšen o 5 kg, a proto dánský jezdec doufá, že benzínem už nebude muset tolik šetřit.

"Máme trochu více paliva, což je příjemné. Nejvíce frustrující je to, když musíte příliš šetřit palivem. Trocha šetření je v pořádku, k tomu do určité míry docházelo v F1 vždycky, ale způsob, jakým jsme to museli dělat několikrát minulý rok, to byl podle mě vtip," komentuje Magnussen.

Nejde však o úplně jistou věc - je totiž možné, že týmy nezvětší svou palivovou nádrž, aby nově pojala až 110 kg paliva, a kvůli úspoře hmotnosti a časové výhodě budou benzínem šetřit i nadále, podobně jako je tomu například s pneumatikami, kdy raději krouží na dráze pomaleji, než aby zajeli do boxů k jejich výměně.

img-responsive

Nový vůz Haasu VF-19 | foto: Haas F1 Team

"To s pneumatikami, to je další věc. V Mexiku nám to nevyšlo, v závodě jezdili jsme o osm sekund pomaleji, než jsme mohli na nových pneumatikách, a to je také velmi frustrující," pokračuje pilot Haasu, jenž včera představil své nové auta a zbarvení.

"Zkrátka doufám, že se nedostaneme k tak extrémním scénářům, kdybychom znovu nezávodili. Šetřit těmito extrémními a směšnými způsoby, jak jsme to několikrát museli dělat, ať už to bylo palivo či pneumatiky, je trochu hloupé. Doufám, že se situace změnila," poznamenává Magnussen.

img-responsive

Grosjean s Magnussenem během slavnostní prezentace | foto: Haas F1 Team

Jeho týmový kolega Romain Grosjean je v předpovědích raději opatrný: "V minulosti jsem prohlásil, že nejsem moc velkým optimistou, pokud jde o změny závodění k lepšímu, ale snad jsem se mýlil. Doufám, že závodění bude lepší. Více paliva, ano, ale nebudou mít auta kvůli širším křídlům také větší odpor? Pak budeme znovu v některých velkých cenách ve stejné situaci."

Prvotní pocity už získal na simulátoru, vážnější závěry z nich ale nevyvozuje, protože "jde jen o velkou videohru. Zapnuli jsme ho, jezdili jsme na něm a viděli to, co jsme vidět museli. Další velkou věcí bude získat korelaci z okruhů, abychom zjistili, jestli je to reálné nebo ne," dodává Francouz.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Magnussen doufá, že už nebude docházet ke "směšnému" šetření palivem, Grosjean si tím jistý není

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.02.2019 12:50 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica s Williamsem FW42 během tréninku v Silverstone

Williams zrychlí možná až o sekundu, Racing Point připravuje B-verzi auta

Ochutnávka slavnostního zbarvení Mercedesu

Mercedes oslaví velké výročí motorsportu, láká na zvláštní zbarvení

Lando Norris s McLarenem MCL34

Norris se ve voze F1 cítí lépe, v F2 to pro něj bylo fyzicky mnohem těžší

Práce na voze Ferrari, vzadu převodovka a výfuk

V čem tkví tajemná zbraň Ferrari? Soupeři netuší

Pierre Gasly s Red Bullem RB15

Gaslyho chuť roste, po velkém zlepšení v Silverstone chce víc

Valtteri Bottas v Rakousku

Co říká Bottas na možnost využití mentálního kouče?

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Silverstone

Sleduje Hamilton výsledky svého bývalého týmu?

Vettel, Sebastian

Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy

Antonio Giovinazzi v kvalifikaci v Kanadě

S Räikkönenem Giovinazzi prohrává na celé čáře. Co na to šéf Alfy Romeo?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Silverstone

Sainze udivila max. rychlost Renaultu. Má McLaren k dispozici stejný "párty" mód a padlo už 1000 koní?

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Pátek

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Sobota

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nové zbarvení na voze VF-19

Prezentace Haasu: nový hlavní sponzor a nové zbarvení vozu VF-19

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. S Räikkönenem Giovinazzi prohrává na celé čáře. Co na to šéf Alfy Romeo?

  2. Sainze udivila max. rychlost Renaultu. Má McLaren k dispozici stejný "párty" mód a padlo už 1000 koní?

  3. V čem tkví tajemná zbraň Ferrari? Soupeři netuší

  4. Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy

  5. Je už Red Bull 2. nejrychlejším týmem? Hodnotí šéf Ferrari + VIDEO

  6. Návrat do "neatraktivní" F1 pro Alonsa už není prioritou. Kam má namířeno?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud