Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Petr Hlawiczka, 25. září 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 01.10. 11:28) Napište svůj názor
Převodovka Renaultu

Převodovka Renaultu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

"V technických pravidlech chceme udělat několik změn v oblastech vozu, jež podle nás netvoří v konkurenceschopnosti rozdíl, který by fanoušci oceňovali. Hovořím o konkurenčních prvcích mezi týmy, jež zkrátka neposkytují hodnotné soutěžení," vysvětluje Brawn.

"Chceme postoupit o krok dále a říci: 'Proč nemůžeme mít všichni stejná převodová ústrojí?' Alespoň jejich jádrové součástí - stejné hřídele, stejné diferenciály. To by mělo celkem významný ekonomický vliv. A dopad na vnímání soutěžení ve sportu by byl přitom zanedbatelný," pokračuje bývalý technický ředitel Benettonu, Ferrari a Mercedesu.

"Náklady vynakládané týmy na drobné zisky jsou velké. Pokud vyvíjíte své vlastní převodové ústrojí, tak bych je odhadl na 5 - 10 milionů dolarů ročně - a nikdo to nevidí," poukazuje Brawn spoustu peněz, které týmy stojí díly, jež mají velmi malý dopad na rozdíly v jejich výkonnosti - navíc jsou před fanoušky ukryty.

img-responsive

Brawn chce týmům ušetřit peníze pomocí standardizace dílů, které stejně nepříspívají k velkým rozdílům ve výkonnosti | foto: Red Bull Racing

"Existuje několik dalších oblastí, kde sledujeme podobný záměr - brzdové systémy, zavěšení, omezení aerodynamiky - to vše, abychom snížili náklady.  I když chcete udělat změnu z dobrého důvodu, musíte si promyslet následky - jak to ovlivní závody, jak si je vyloží týmy. Protože by to nebylo fér představit fanouškům návrh, aniž byste chápali, jako to může či nemusí mít důsledky," říká Brawn stojící před nelehkým úkolem.

Snaží se vylepšit sport tak, aby to přispělo "ke zlepšení show a fanouškům poskytlo vzrušující zážitek bez obětování DNA, které z F1 tvoří tu nejlepší závodní podívanou na planetě. Není to jednoduché, ale máme pár nápadů." Uvidíme tedy, jestli se F1 od roku 2021 vydá cestou větší standardizace.

Vytisknout

Diskuze: Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 01.10.2018 11:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Závěr předsezónních testů v Bahrajnu - v poslední hodině překvapil Cunoda, Leclerc stále v čele

Charles Lecler s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

Alexander Albon při testu nového Williamsu FW46

V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

Nový Red Bull RB20

Nálada u Red Bullu po prvotním testu RB20? Coulthard sděluje své dojmy, hodnotí soupeře

Verstappen v souboji s Leclercem

Verstappen k Ferrari? "Nikdy neříkej nikdy," komentuje Max

Leclerc testuje nové Ferrari SF-24

VIDEO: Ferrari SF-24 poprvé v akci ve Fioranu

Red Bull RB20

Mistrovský Red Bull odhaluje novou zbraň R20. Podaří se Neweymu opět zaskočit soupeře? + FOTO

Lewis Hamilton testoval nový vůz Mercedes F1 W15 na okruhu v Silverstone

Mercedes vytahuje nový Stříbrný šíp W15, poslední pro Hamiltona + FOTO z okruhu

McLaren MCL38 - Mercedes

Nový McLaren MCL38 představen - zatopí špičkovým týmům? + FOTO

Ferrari SF-24

Ferrari odhaluje nový monopost SF-24. Konečně soupeř pro Red Bull?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Singapuru pokračoval se specifikací C motoru Renault

Ricciarda pokrok Renaultu s novou specifikací motoru před jeho přestupem…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

  2. Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

  3. Závěr předsezónních testů v Bahrajnu - v poslední hodině překvapil Cunoda, Leclerc stále v čele

  4. Verstappen k Ferrari? "Nikdy neříkej nikdy," komentuje Max

  5. VIDEO: Ferrari SF-24 poprvé v akci ve Fioranu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud