Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Petr Hlawiczka, 25. září 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 01.10. 11:28) Napište svůj názor
Převodovka Renaultu

Převodovka Renaultu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

"V technických pravidlech chceme udělat několik změn v oblastech vozu, jež podle nás netvoří v konkurenceschopnosti rozdíl, který by fanoušci oceňovali. Hovořím o konkurenčních prvcích mezi týmy, jež zkrátka neposkytují hodnotné soutěžení," vysvětluje Brawn.

"Chceme postoupit o krok dále a říci: 'Proč nemůžeme mít všichni stejná převodová ústrojí?' Alespoň jejich jádrové součástí - stejné hřídele, stejné diferenciály. To by mělo celkem významný ekonomický vliv. A dopad na vnímání soutěžení ve sportu by byl přitom zanedbatelný," pokračuje bývalý technický ředitel Benettonu, Ferrari a Mercedesu.

"Náklady vynakládané týmy na drobné zisky jsou velké. Pokud vyvíjíte své vlastní převodové ústrojí, tak bych je odhadl na 5 - 10 milionů dolarů ročně - a nikdo to nevidí," poukazuje Brawn spoustu peněz, které týmy stojí díly, jež mají velmi malý dopad na rozdíly v jejich výkonnosti - navíc jsou před fanoušky ukryty.

img-responsive

Brawn chce týmům ušetřit peníze pomocí standardizace dílů, které stejně nepříspívají k velkým rozdílům ve výkonnosti | foto: Red Bull Racing

"Existuje několik dalších oblastí, kde sledujeme podobný záměr - brzdové systémy, zavěšení, omezení aerodynamiky - to vše, abychom snížili náklady.  I když chcete udělat změnu z dobrého důvodu, musíte si promyslet následky - jak to ovlivní závody, jak si je vyloží týmy. Protože by to nebylo fér představit fanouškům návrh, aniž byste chápali, jako to může či nemusí mít důsledky," říká Brawn stojící před nelehkým úkolem.

Snaží se vylepšit sport tak, aby to přispělo "ke zlepšení show a fanouškům poskytlo vzrušující zážitek bez obětování DNA, které z F1 tvoří tu nejlepší závodní podívanou na planetě. Není to jednoduché, ale máme pár nápadů." Uvidíme tedy, jestli se F1 od roku 2021 vydá cestou větší standardizace.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 01.10.2018 11:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz během testování pneumatik v Abú Zabí

Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

Sebastian Vettel během posledních testů v Abú Zabí

Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

Kimi Räikkönen je po prvním testu se Sauberem spokojen

Räikkönen: Sauber má vše potřebné pro to, aby v roce 2019 postavil skvělé auto

Pohonná jednotka Mercedesu

Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

Stoffel Vandoorne ve Velké ceně Abú Zabí

"Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

Lewis Hamilton a Max Verstappen na pódiu v Abú Zabí

Hamilton poráží Verstappena - šéfové týmů volili nejlepší piloty za rok 2018

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Singapuru pokračoval se specifikací C motoru Renault

Ricciarda pokrok Renaultu s novou specifikací motoru před jeho přestupem…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

  2. "Před příští sezónou to vypadá slibně," těší se Verstappen. Red Bull s Hondou pomýšlí na titul

  3. Hamilton poráží Verstappena - šéfové týmů volili nejlepší piloty za rok 2018

  4. Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

  5. "Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

  6. Sainze letos mátla nestabilita Renaultu RS18, když se snažil jezdit na limitu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud