Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Petr Hlawiczka, 25. září 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 01.10. 11:28) Napište svůj názor
Převodovka Renaultu

Převodovka Renaultu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

"V technických pravidlech chceme udělat několik změn v oblastech vozu, jež podle nás netvoří v konkurenceschopnosti rozdíl, který by fanoušci oceňovali. Hovořím o konkurenčních prvcích mezi týmy, jež zkrátka neposkytují hodnotné soutěžení," vysvětluje Brawn.

"Chceme postoupit o krok dále a říci: 'Proč nemůžeme mít všichni stejná převodová ústrojí?' Alespoň jejich jádrové součástí - stejné hřídele, stejné diferenciály. To by mělo celkem významný ekonomický vliv. A dopad na vnímání soutěžení ve sportu by byl přitom zanedbatelný," pokračuje bývalý technický ředitel Benettonu, Ferrari a Mercedesu.

"Náklady vynakládané týmy na drobné zisky jsou velké. Pokud vyvíjíte své vlastní převodové ústrojí, tak bych je odhadl na 5 - 10 milionů dolarů ročně - a nikdo to nevidí," poukazuje Brawn spoustu peněz, které týmy stojí díly, jež mají velmi malý dopad na rozdíly v jejich výkonnosti - navíc jsou před fanoušky ukryty.

img-responsive

Brawn chce týmům ušetřit peníze pomocí standardizace dílů, které stejně nepříspívají k velkým rozdílům ve výkonnosti | foto: Red Bull Racing

"Existuje několik dalších oblastí, kde sledujeme podobný záměr - brzdové systémy, zavěšení, omezení aerodynamiky - to vše, abychom snížili náklady.  I když chcete udělat změnu z dobrého důvodu, musíte si promyslet následky - jak to ovlivní závody, jak si je vyloží týmy. Protože by to nebylo fér představit fanouškům návrh, aniž byste chápali, jako to může či nemusí mít důsledky," říká Brawn stojící před nelehkým úkolem.

Snaží se vylepšit sport tak, aby to přispělo "ke zlepšení show a fanouškům poskytlo vzrušující zážitek bez obětování DNA, které z F1 tvoří tu nejlepší závodní podívanou na planetě. Není to jednoduché, ale máme pár nápadů." Uvidíme tedy, jestli se F1 od roku 2021 vydá cestou větší standardizace.

Vytisknout

Diskuze: Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 01.10.2018 11:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Singapuru pokračoval se specifikací C motoru Renault

Ricciarda pokrok Renaultu s novou specifikací motoru před jeho přestupem…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud