DISKUZE K ČLÁNKU Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 2 lidé)
26.09.2018 08:21
To jako že yb ve Formuli 1 měli soutěžit jen týmy… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
icemix
06:05 27.09.2018 90.178.157.XXXPresne tak! Tim, ze neco standardizuji, nikdo neusetri - tymy presunou penize jinam. Cely princip slevnovani resi FIA uplne z blbeho konce. Musi prece zacit u sebe: kdyz chci, aby bylo nece levnejsi, musim obecne slevnit vstupy. A temi vstupy jsou prece odmeny FIA na konci sezony, vstupenky apod. Tim prestanou teci do F1 ty silene penize a navratnost tymum se proto snizi. A co udelaji tymy? Snizi rozpocet. Je to strasne jednoduche, ale nikdo to neudela, protoze by si vsichni ten obrovsky rybnik penez v F1 upustili. -
Mike17
12:11 26.09.2018 185.149.130.XXXJá nevím, jestli tento způsob přemýšlení není trochu zcestný. Dobře, ušetří za převodovku 10mega. Tak ty stáje sníží rozpočet o 10 mega, nebo těch 10 mega vrazí stejně do něčeho jiného? Podle mne zůstane rozpočet stejný, jen se ty peníze utratí za něco jiného, možná ještě méně přínosného. -
-
airwar1939
08:19 26.09.2018 176.74.141.XXXMyslím že tohle řešení, nad kterým uvažuje Brawn je z principu Formule 1 špatně. Pokud cht+ějí standardizované díly, tak ať pravidly umožní týmům tyto díly kupovat od konkurence a o zbytek se "postará trh". Příklad Haasu, Sauberu či TR ukáže cestu i ostatním, co nebudou mít na to vyvinout vlastní řešení. Ale brát nejlepším možnost získat díky své šikovnosti a invenci výhodu je v rozporu s duchem F1. -
Jirka_1
17:24 25.09.2018 217.30.64.XXXOno vocamcáď pocamcaď - v minulosti byly formule z velké části unifikované, většina jich měla motor Cosworth a k tomu přiřazenou převodovku, brzdy a další věci si také týmy nevyráběli samy. Prakticky šlo jen o stavbu šasi, do které se tyto komponenty namontovaly. Pokud někdo bude vyrábět díl, který je ve všech formulích prakticky stejný pro všechny, tak co na tom. Prakticky nevidíme nic, co je pod karosérií. A když to ukáží při opravách v boxech, tak stejně nerozlišíme tvar dílů u Ferrari od Mercedesu - protože je to prakticky totožné. Se vždycky na začátku sezóny bavím komentáři, kdo má jak esteticky povedené auto, přitom jsou rozdíly tak malé, že na dálku při stejném zbarvení je od sebe jen velmi obtížně odlišíte. A u tohoto hledat co je krásné a co ne, to je fakt na palici.
Problém F1 je v tom, že už není další cesty vpřed, protože výkony motorů jsou na hranici lidské zvládnutelnosti a ovládání auta taktéž. A další problém je v tom, že pokud bychom F1 škrtli a začali s novou F1 podle zcela jiných technických pravidel, nepomůžeme si, protože v jiných sériích je to, co by se mělo v F1 použít a tak vlastně není co vymýšlet. Prostě jsme se dostali na konec vývoje, už není co vymýšlet, aby to bylo o závodění a show, jak stále chtějí. Chcete show a sport? Vraťte se do padesátých a šedesátých let. Teď už je to jen o vymakanosti techniky.
-
Lahva
13:22 25.09.2018 194.228.59.XXXNevím, tohle se mi úplně nelíbí. To už se mi víc líbí, ať se spolupracuje na úrovni jako dnes (Haas, Ferrari). Tyhle díly můžou odebírat v rámci mateřský stáje, sníží se náklady a stále zde bude prostor pro inovace.
Neříkám mít zákaznické vozy.
Trochu doufám, že se střed pole teď dotáhne na přijatelnou úroveň, protože očekávám, že všichni začnou více méně dělat to co Haas. Takže jestli mají jezdit na špičce 3 (kéž by 4*) týmy, a za nimi o sekundu zbytek pole - to by mohla být dobrá podívaná.
* doufejme že Renault a RB se dotáhne, respektive drží-
GRAHAM
16:41 25.09.2018 77.236.218.XXXNo tak nevím, ale konstrukterský titul , když Haas nic zásadního nevymyslí, jen to přebere od Ferrari....co se ti na tom líbí? Když někteří ostatní si musí vyrobit , vymyslet vše sami?
Haas by z tohoto soutěžení měl být vyřazen. Ač je jasné, že pravidla neporušuje....-
-
-
airwar1939
08:21 26.09.2018 176.74.141.XXXTo jako že yb ve Formuli 1 měli soutěžit jen týmy, co jsou tam kvůli vítězství... tedy letos maximálně tři týmy?
-
-
-
-
-
uzivatel003302
11:36 25.09.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
Jirka_1
17:27 25.09.2018 217.30.64.XXXKaždá VC navíc je zkrácení doby na vývoj a stavbu nového auta pro další sezónu. K tomu zákaz testování, tak co pak chcete. Podle mě je max. počet VC 18, všechny další jen přinesou týmům vyšší náklady. Nevím, jak moc jsou jim pak FIA nebo těmi Amíky kompenzovány. A když k tomu přidám fenomenální rozdělování peněz z TV práv tak, že nejvíc dostanou ti nejbohatší, tak to je skutečně na makovici.-
-
Jirka_1
12:32 26.09.2018 217.30.64.XXXAno, pokud nic nerozbijí nebo jim něco neodejde. A koncem sezóny je daleko větší možnost zase oškubat nějaké to křídlo nebo skončit v kotrmelcíích, což je pro týmy ze chvostu další zátěž. A každá další VC zvyšuje opotřebení PJ a převodovky. Takže další problém pro konstruktéry.
A vyšší zisk? O kolik %? Vyplatí se to v porovnání se zvýšenou únavou personálu?-
Mike17
13:03 26.09.2018 185.149.130.XXXJo, máš pravdu. Jistě je nějaké opotřebení a případné nehody. Ale pořád si myslím, že náklady na tyto věci jsou v řádku několika milionů a příjmy v řádech stovek milionů. Jen si vem poplatky pořadatele za pořádání závodu, televizní práva, reklama.....-
Jirka_1
13:25 26.09.2018 217.30.64.XXXZa tři závody jim nikdo nedá stovky milionů (možná tak madagarských franků) a když vezmu, že Mercedes atd. mají cca 400 milionů na sezónu, tak to z TV práv nedostanou ani omylem. Jinak by si Sauber a spol. vesele pískali... Co vím, tak frank Williams řekl, že náklady na sézónu jsou cca 100 milionů už nevím čeho a co je navíc, může dát na vývoj. Takže další tři závody jim skutečně nepřinesou zisk, o který by ukrutně stáli...
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek