DISKUZE K ČLÁNKU Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 01.10.2018 11:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 26.09.2018 12:11
Já nevím, jestli tento způsob přemýšlení není… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 26.09.2018 08:21
To jako že yb ve Formuli 1 měli soutěžit jen týmy… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 25.09.2018 11:50
No proč 3 VC navíc? Protože vydělají více peněz… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • icemix

    icemix

    90.178.157.XXX
    Presne tak! Tim, ze neco standardizuji, nikdo neusetri - tymy presunou penize jinam. Cely princip slevnovani resi FIA uplne z blbeho konce. Musi prece zacit u sebe: kdyz chci, aby bylo nece levnejsi, musim obecne slevnit vstupy. A temi vstupy jsou prece odmeny FIA na konci sezony, vstupenky apod. Tim prestanou teci do F1 ty silene penize a navratnost tymum se proto snizi. A co udelaji tymy? Snizi rozpocet. Je to strasne jednoduche, ale nikdo to neudela, protoze by si vsichni ten obrovsky rybnik penez v F1 upustili.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Já nevím, jestli tento způsob přemýšlení není trochu zcestný. Dobře, ušetří za převodovku 10mega. Tak ty stáje sníží rozpočet o 10 mega, nebo těch 10 mega vrazí stejně do něčeho jiného? Podle mne zůstane rozpočet stejný, jen se ty peníze utratí za něco jiného, možná ještě méně přínosného. 05

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Přesně. Jak na to tak koukám, říkám si, zda by nebylo ku prospěchu standardizovat lidi ve FIA a Liberty, kteří pořád vymýšlejí blbosti. Respektive pak ať nebrečí kvůli Haasu apod. To chtějí skončit tak, že si stáje navrhnou pilota a sedačku?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Myslím že tohle řešení, nad kterým uvažuje Brawn je z principu Formule 1 špatně. Pokud cht+ějí standardizované díly, tak ať pravidly umožní týmům tyto díly kupovat od konkurence a o zbytek se "postará trh". Příklad Haasu, Sauberu či TR ukáže cestu i ostatním, co nebudou mít na to vyvinout vlastní řešení. Ale brát nejlepším možnost získat díky své šikovnosti a invenci výhodu je v rozporu s duchem F1.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Ono vocamcáď pocamcaď - v minulosti byly formule z velké části unifikované, většina jich měla motor Cosworth a k tomu přiřazenou převodovku, brzdy a další věci si také týmy nevyráběli samy. Prakticky šlo jen o stavbu šasi, do které se tyto komponenty namontovaly. Pokud někdo bude vyrábět díl, který je ve všech formulích prakticky stejný pro všechny, tak co na tom. Prakticky nevidíme nic, co je pod karosérií. A když to ukáží při opravách v boxech, tak stejně nerozlišíme tvar dílů u Ferrari od Mercedesu - protože je to prakticky totožné. Se vždycky na začátku sezóny bavím komentáři, kdo má jak esteticky povedené auto, přitom jsou rozdíly tak malé, že na dálku při stejném zbarvení je od sebe jen velmi obtížně odlišíte. A u tohoto hledat co je krásné a co ne, to je fakt na palici.
    Problém F1 je v tom, že už není další cesty vpřed, protože výkony motorů jsou na hranici lidské zvládnutelnosti a ovládání auta taktéž. A další problém je v tom, že pokud bychom F1 škrtli a začali s novou F1 podle zcela jiných technických pravidel, nepomůžeme si, protože v jiných sériích je to, co by se mělo v F1 použít a tak vlastně není co vymýšlet. Prostě jsme se dostali na konec vývoje, už není co vymýšlet, aby to bylo o závodění a show, jak stále chtějí. Chcete show a sport? Vraťte se do padesátých a šedesátých let. Teď už je to jen o vymakanosti techniky.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    194.228.59.XXX
    Nevím, tohle se mi úplně nelíbí. To už se mi víc líbí, ať se spolupracuje na úrovni jako dnes (Haas, Ferrari). Tyhle díly můžou odebírat v rámci mateřský stáje, sníží se náklady a stále zde bude prostor pro inovace.
    Neříkám mít zákaznické vozy.

    Trochu doufám, že se střed pole teď dotáhne na přijatelnou úroveň, protože očekávám, že všichni začnou více méně dělat to co Haas. Takže jestli mají jezdit na špičce 3 (kéž by 4*) týmy, a za nimi o sekundu zbytek pole - to by mohla být dobrá podívaná.

    * doufejme že Renault a RB se dotáhne, respektive drží

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      No tak nevím, ale konstrukterský titul , když Haas nic zásadního nevymyslí, jen to přebere od Ferrari....co se ti na tom líbí? Když někteří ostatní si musí vyrobit , vymyslet vše sami?

      Haas by z tohoto soutěžení měl být vyřazen. Ač je jasné, že pravidla neporušuje....

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    37.48.24.XXX
    A co standartizovat piloty? Ti teď, po zavedení HALO, taky nejsou vidět ....

    Převodovky McL, brzdy HAAS.... To jsou hned dvě věci, které mě napadly jako rozdilove.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel003302

    uzivatel003302

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      No proč 3 VC navíc? Protože vydělají více peněz celkem...a bude, logicky více na rozdělení.

      Oni chtějí šetřit ale je to v módu více vydělat. 12

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Každá VC navíc je zkrácení doby na vývoj a stavbu nového auta pro další sezónu. K tomu zákaz testování, tak co pak chcete. Podle mě je max. počet VC 18, všechny další jen přinesou týmům vyšší náklady. Nevím, jak moc jsou jim pak FIA nebo těmi Amíky kompenzovány. A když k tomu přidám fenomenální rozdělování peněz z TV práv tak, že nejvíc dostanou ti nejbohatší, tak to je skutečně na makovici.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Graham to napsal dobře. Náklady navíc na 3 GP jsou jen na dopravu. Ale zisky to přinese vyšší.
          Max počet je jen o tom, jak se zvládnou týmy na tolik GP připravit.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jirka_1

            Jirka_1

            217.30.64.XXX
            Ano, pokud nic nerozbijí nebo jim něco neodejde. A koncem sezóny je daleko větší možnost zase oškubat nějaké to křídlo nebo skončit v kotrmelcíích, což je pro týmy ze chvostu další zátěž. A každá další VC zvyšuje opotřebení PJ a převodovky. Takže další problém pro konstruktéry.
            A vyšší zisk? O kolik %? Vyplatí se to v porovnání se zvýšenou únavou personálu?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Jo, máš pravdu. Jistě je nějaké opotřebení a případné nehody. Ale pořád si myslím, že náklady na tyto věci jsou v řádku několika milionů a příjmy v řádech stovek milionů. Jen si vem poplatky pořadatele za pořádání závodu, televizní práva, reklama..... 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Za tři závody jim nikdo nedá stovky milionů (možná tak madagarských franků) a když vezmu, že Mercedes atd. mají cca 400 milionů na sezónu, tak to z TV práv nedostanou ani omylem. Jinak by si Sauber a spol. vesele pískali... Co vím, tak frank Williams řekl, že náklady na sézónu jsou cca 100 milionů už nevím čeho a co je navíc, může dát na vývoj. Takže další tři závody jim skutečně nepřinesou zisk, o který by ukrutně stáli...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  OK, špatně jsem se to napsal. Stovky milionů budou pro celou F1. Samozřejmě týmy z toho dostanou pouze nějaký podíl, nejspíš by to bylo v desítkách milionů. I tak to opotřebení motorů a nějaká havárie tolik stát nebude. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Mick Schumacher - závod ve Francii

Schumacher vidí světlo na konci tunelu. Co říká na bitvu s Verstappenem? + VIDEO

Mattia Binotto vyslovil zajímavou, i když asi nereálnou myšlenku

Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

Zůstane Vettelovo druhé místo v Baku prozatím jediným pódiovým umístěním?

Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

Sebastian Vettel se svou trofejí za druhé místo po závodě v Baku

Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

Nové jméno ve Zlaté knize vítězů GP - Esteban Ocon a vlastně i Alpine F1

GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

Esteban Ocon při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

Christian Horner upíná pozornost na zítřek

Jak se Horner staví k Hamiltonovu pojetí závěru kvalifikace? Jaká je Hamiltonova reakce?

Hlavní rovinka v Maďarsku

GRAFIKA: Startovní rošt v Maďarsku - Mercedesy před Verstappenem s výhodou tvrdší směsi

Christian Horner a Toto Wolff mají další důvod si vyměňovat názory

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: jak reagovali piloti na vyhrocený maďarský čardáš F1?

Lewis Hamilton získal pole-position poněkud kontroverzním způsobem

Vyhrocenou kvalifikaci v Maďarsku vyhrává Hamilton, Mercedes má první řadu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama