FIA chce po Ericssonově nehodě debatovat s technickými řediteli týmů

Robert RoBertino Pavelka, 6. září 2018, 22:00 Google+

Nehoda Marcuse Ericssona na Monze, kdy u jeho Sauberu selhalo zařízení DRS a následovaly hrůzostrašné přemety, vedla závodního ředitele FIA Charlie Whitinga k rozhodnutí absolvovat v pátek setkání s technickými řediteli jednotlivých týmů.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.09. 22:54) Napište svůj názor
Marcus Ericsson zažil ve svém voze chvíle hrůzy (ilustrační foto)

Marcus Ericsson zažil ve svém voze chvíle hrůzy (ilustrační foto) | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Švéd dva dny před svými narozeninami (osmadvacetiny slavil v den závodu) při druhém tréninku prosvištěl cílovou rovinkou a poté šel před šikanou Variante del Rettifilo na brzdy. Místo zpomalení ale následovala ztráta kontroly nad vozem, protože se mu nedovřela klapka systému DRS. Byl to Carlos Sainz jr., který vyzval představitele F1, aby se postarali o eliminaci "nebezpečného systému" při další změně pravidel.

Mechanici Sauberu dali přes noc Ericssonův vůz dohromady a FIA ho uznala jako způsobilý dalšího provozu, ale Whiting by rád předešel opakování téhož problému, proto chce pátek po závodě věnovat schůzce s technickými šéfy jednotlivých týmů, na níž by se měl najít způsob, jak podobným situacím předcházet.

img-responsive

Charlie Whiting a Marcus Ericsson | foto: Sauber Motorsport AG

"Ve čtvrtek jsme se setkali s pracovní technickou skupinou a povedeme další diskusi. Po kvalifikaci jsme zkontrolovali systémy DRS na dalších vozech, abychom  měli jistotu, že se nebude opakovat nic podobného jako u Sauberu. Všechno fungovalo, ale mohlo dojít ke snadné anomálii ve středu systému. Když pilot zabrzdí nebo ubere plyn pod určitou prahovou hodnotu, DRS reaguje pomaleji ve středové fázi," vysvětluje Whiting možné problémy. 

Na Monze se do podobně svízelné situace dostal v tréninkových jízdách také Nico Hülkenberg, u jehož Renaultu rovněž zůstal systém DRS otevřený. Naštěstí pro německého pilota bez následků podobných těm, které stihly Ericssona. "Předpokládám, že podobné věci se v důsledku selhání nějaké části vozuz mohou stát. Kimimu se to například stalo ve Spa po jeho nehodě," dodává Whiting.

Vytisknout

Diskuze: FIA chce po Ericssonově nehodě debatovat s technickými řediteli týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.09.2018 22:54 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Po startu v zatáčce St. Devote

GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Fernando Alonso na pódiu po závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

Max Verstappen v závodě v Austrálii

Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

Max Verstappen v závodě v Bahrajnu (Sakhir)

Závěrečný trénink ovládl Verstappen. Hamilton boural

Max Verstappen před závodem v Austrálii

Druhý trénink pro Verstappena. Sainz ve svodidlech

Monacký přístav

Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

Lewis Hamilton

Hamilton do Ferrari? Nejednáme, zní z obou táborů

Pohonná jednotka Honda RA617H

Honda se vrací do F1, motory bude dodávat Aston Martinu

Fernando Alonso v GP Saúdské Arábie

Může Aston Martin letos vyhrát? Technický ředitel týmu o Alonsově cíli

Fernando Alonso po závodě v Austrálii

Coulthard o Alonsovi: Má pořád hlad! Co srovnání se Schumacherem?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton, Kimi a Max Verstappen v závodě v Monze

Připravila vás vaše televize o přenosy Formule 1? S námi zůstanete v obraze!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

  2. Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

  3. Honda se vrací do F1, motory bude dodávat Aston Martinu

  4. Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

  5. Druhý trénink pro Verstappena. Sainz ve svodidlech

  6. GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud