FIA chce po Ericssonově nehodě debatovat s technickými řediteli týmů

Robert RoBertino Pavelka, 6. září 2018, 22:00 Google+

Nehoda Marcuse Ericssona na Monze, kdy u jeho Sauberu selhalo zařízení DRS a následovaly hrůzostrašné přemety, vedla závodního ředitele FIA Charlie Whitinga k rozhodnutí absolvovat v pátek setkání s technickými řediteli jednotlivých týmů.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.09. 22:54) Napište svůj názor
Marcus Ericsson zažil ve svém voze chvíle hrůzy (ilustrační foto)

Marcus Ericsson zažil ve svém voze chvíle hrůzy (ilustrační foto) | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Švéd dva dny před svými narozeninami (osmadvacetiny slavil v den závodu) při druhém tréninku prosvištěl cílovou rovinkou a poté šel před šikanou Variante del Rettifilo na brzdy. Místo zpomalení ale následovala ztráta kontroly nad vozem, protože se mu nedovřela klapka systému DRS. Byl to Carlos Sainz jr., který vyzval představitele F1, aby se postarali o eliminaci "nebezpečného systému" při další změně pravidel.

Mechanici Sauberu dali přes noc Ericssonův vůz dohromady a FIA ho uznala jako způsobilý dalšího provozu, ale Whiting by rád předešel opakování téhož problému, proto chce pátek po závodě věnovat schůzce s technickými šéfy jednotlivých týmů, na níž by se měl najít způsob, jak podobným situacím předcházet.

img-responsive

Charlie Whiting a Marcus Ericsson | foto: Sauber Motorsport AG

"Ve čtvrtek jsme se setkali s pracovní technickou skupinou a povedeme další diskusi. Po kvalifikaci jsme zkontrolovali systémy DRS na dalších vozech, abychom  měli jistotu, že se nebude opakovat nic podobného jako u Sauberu. Všechno fungovalo, ale mohlo dojít ke snadné anomálii ve středu systému. Když pilot zabrzdí nebo ubere plyn pod určitou prahovou hodnotu, DRS reaguje pomaleji ve středové fázi," vysvětluje Whiting možné problémy. 

Na Monze se do podobně svízelné situace dostal v tréninkových jízdách také Nico Hülkenberg, u jehož Renaultu rovněž zůstal systém DRS otevřený. Naštěstí pro německého pilota bez následků podobných těm, které stihly Ericssona. "Předpokládám, že podobné věci se v důsledku selhání nějaké části vozuz mohou stát. Kimimu se to například stalo ve Spa po jeho nehodě," dodává Whiting.

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA chce po Ericssonově nehodě debatovat s technickými řediteli týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.09.2018 22:54 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton, Kimi a Max Verstappen v závodě v Monze

Připravila vás vaše televize o přenosy Formule 1? S námi zůstanete v obraze!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  2. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Jak bude vypadat trať ve Vietnamu, kam F1 zamíří poprvé v roce 2020?

  5. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud