MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Je to šok. Pole position jsem opravdu nečekal. Obzvlášť, když máme první řadu a Ferarri tu bylo tak rychlé. Ale potom se rozpršelo... Je to požehnání. Mohlo se po pokazit každému z nás, nevím, jaký byl scénář, ale kvůli časovému omezení to bylo na hraně pro každého. Náš týmy myslím odvedl výjimečnou práci a vytáhli se. Asi proto byl na konci slyšet Bono - bylo to pro všechny nervy drásající. Snažíme se dělat maximum, a to všechny týmy. Když jsem jel do posledního kola, věděl jsem, že musím zajet na maximum všechny sektory. Celkově to myslím bylo dobré kolo, ale hlavní rozdíl asi udělal především poslední sektor. Můžeme zítra ale Ferrari porazit, i když bude sucho.
"Tomorrow I think is going to be dry, so positioning is really everything..."#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/wdE3H0hp6E
— Formula 1 (@F1) July 28, 2018
Valtteri Bottas, 2. místo
Cítil jsem, že je to moc dobré kolo, zvlášť první dva sektory. V těchto podmínkách vyjedete a máte jedno kolo, a podmínky se kolo od kola mění. Takže samozřejmě to můžete zkusit a něco vymyslet, takže myslím, že jsem mohl vytěžit ještě víc a Lewis je na pole position s podobným autem, takže se těším na data, abych zjistil, co jsem mohl udělat lépe.
Toto Wolff, šéf týmu
Bylo to náročné, v podobné dny to lehce pokazíte. Ferrari vypadalo, že jsou rachlejší a možná jsme měli výhodu, když došlo na pneumatiky do mokra. Ale dnešní rozdíl byl dán lidmi. Reagovali jsme s klidem a správně a Valtteri a Lewis na to šlápli. Gratuluji jim, jeli bezchybně. Máme nejlepší možnou startovní pozici a nyní to musíme přetavit na body.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 3. místo
Hodně jsem si to za deště užil. Je to škoda kvůli poslednímu kolu, protože jsem se zdržel za Haasem. Trošku smůla s pneumatikami, chyběla přilnavost a kvůli morku nebylo vidět, kam jedu, když jsem sledoval Haas a nemohl jsem se zlepšit. Byla tu rozhodně šance v těchto podmínkách být na pole position, ale zítra je další den.
Like father, like son...
— Formula 1 (@F1) July 28, 2018
🍦🇫🇮#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/I1lyUGBYn1
Sebastian Vettel, 4. místo
Nemyslím, že jsme ztratil moc a nebo neco zmeškal. Prostě jsme nebyli dostatečně rychlí. V mokru to bylo náročné dostat z auta všechno. Kola byla podle mě ok, ale prostě ne dost rychlá. Nejsme si tak jistí v dešti jako na suchu a na tom musíme zapracovat. Dnes to bylo náročné a mohlo to dopadnout jakkoliv, ale až do konce jsme se drželi dobře, jen jsme trošku ztráceli, to je vše. Na suchu to máme pěkně pod kontrolou, podle mého názoru, ale dnes sucho nebylo. Uvidíme zítra. Nebude to lehké a je lepší startovat tu první, ale jsme čtvrtí, tak se soustřeďmě na to, jak vyhrát ze čtvrtého místa.
RENAULT
Carlos Sainz, 5.
To byla ale intenzivní kvalifikace! Jsem opravdu spokojený s dnešní výkonností. Je to skvělé, když to vyjde! To, že před sebou máme jen Mercedesy a Ferrari je velmi dobrou známkou toho, jak dobře jsme zvládli tyto podmínky. Trochu jsme zariskovali, když jsme zůstali venku na stejné sadě pneumatik v Q3. To znamenalo, že jsem dokázal zajet velmi dobrý čas, i když výkonnost pneumatik už v mém posledním kole nebyla špičková. Fakt jsem měl radost, když jsem viděl na displeji 3. místo a na konci páté. Je to také hodně dobrý pocit. Body se ale udělují až zítra. Pneumatiková strategie a start budou obzvlášť důležité, ale věřím, že dokážeme odjet silný závod.
Nico Hülkenberg, 13.
Měl jsem problémy s palivovým čerpadlem, což znamená, že jsme ve voze neměli na startu Q2 dostatek benzínu, proto jsme přišli o čas na trati, kdy byla nejlepší. Jakmile začalo hustě pršet, tak to byl v podstatě konec, i když jsme to zkusili na pneumatikách do deště. Žel bez úspěchu. Načasování je v takových podmínkách jako dnes klíčové, takže to je škoda mít v garáži drobný technický problém. Tady se těžce předjíždí, ale máme silné auto, proto doufám v dobrý závod. Mokrý závod by to trochu okořenil, ale přistupují k zítřku s otevřenou myslí. Chci několik míst získat a zabodovat.
Alan Permane, sportovní ředitel
Takové kvalifikace nejsou nikdy jednoduché. Tým a Carlos odvedly skvělou práci ve velmi náročné třetí části, kterou Carlos odjel extrémně dobře, a my jsme zaznamenali zatím naši nejlepší kvalifikační výkonnost. Nico měl žel problém na začátku Q2 s palivovým čerpadlem, proto nemohl zajet kolo, když byla dráha nejsušší. Zkoušeli jsme to na pneumatikách do deště, ale vody už bylo na zrychlení příliš. Před závodem mají všichni svobodu ve volbě pneumatik, což otevírá možnosti. Předpověď slibuje suchý závod, ale pořád tam je nějaká šance, že se znovu spustí déšť, mohlo by tedy jít o závod plný různých událostí. Budeme se snažit maximálně využít každou příležitost.
TORO ROSSO
Pierre Gasly, 6. místo
Neuvěřitelné. Šílená kvalifikace. Jel jsem na hladkých, přechodných i pneumatikách do mokra. Faktastický výsledek pro tým po náročném víkendu. Těžko se tomu věří. A bylo to upřímně hodně náročné kvůli podmínkám, které se každé dvě kola měnily. Kluci odvedli dobrou práci a já se snažil dávat zpětnou vazbu, ale oni správně rozhodovali. Auto bylo od začátku víkendu dobré a je to okruh, který mám rád. Věděl jsem, že tu budeme mít příležitost a zatím to šlo dobře, ale hlavní je závod. takže doufejme, že to tak půjde dál. Za námi je Max a také Daniel, ti jsou mega rychlí, takže to bude náročné je udržet za sebou, ale pokusíme se dojet s oběma vozy v první desítce. Skvělý výkon a snad budeme zítra bodovat.
Brendon Hartley, 8. místo
Bylo to těžké a jsem moc spokojen, šťastný, že jsem se poprvé dostal do první desítky. Udělal jsem pár chybiček v Q3, kdy jsem jel na hraně a tak je Pierre rychlejší, a já dojel osmý. Tým odvedl úžasnou práci a auto bylo dobré. Myslím, že jsme vždy poblíž top 10, ale dnes to byl velký výsledek. Těžko se tu předjíždí, takže musím mít co nejlepší start a dobré první kolo, a svojí roli může hrát strategie, protože tady často jen sledujete vedoucího a snad si udržíme body.
Jonathan Eddolls, závodní inženýr
Fantastický den, děkuji všem. Věděli jsme, že tu je potenciál na dobrý výsledek díky charakteristice našeho auto, ale tohle překonalo představy! Po tréninku jsme pokračovali ve vyladění vyvážení a byli jsme spokojeni. I když jsme nezajeli nejčistější kola, ale před kvalifikací jsme věřili, že jeden vůz bude v první desícte. Ale potom začalo pršet. V tu chvíli jsme byli zklamaní, čekali jsme nenáročnou kvalifikaci a dobrý výko, ale nakonec nám to vlastně pomohlo a tým odvedl skvělou práci co se komunikace týče. Oba naši jezdci jsou nezkušení, ale dokázali z auta dostat maximum. V Q3 se počítalo jedno kolo a to to poslední a oba do toho dali vše. A my neudělali jedinou chybu. Co se zítřka týče, má být sucho a naše závodní rychlost vypadá dobře, bude to asi zajímavý závod a cílem jsou body.
RED BULL
Max Verstappen, 7. místo
Hlavním problémem byla dnes nedostatečná přilnavost. Přechodné nebyly tak špatné, ale na mokrých to bylo náročné. Letošní vůz se v dešti proti loňskému trápí a musíme se podívat, proč tomu tak je. Trápíme se se zahříváním pneumatik. Většinou se cítím dobře na to zajet pořádné alespoň jedno kolo, ale dnes tomu tak nebylo. Mám pocit, že kvůli dešti jsme zmeškali možnost na hodně dobrou kvalifikaci. To je frustrující. Po ranním tréninku jsme udělali pár změn v nastavení a myslím, že by to fungovalo, kdyby nepršelo. To je dobré pro zítřek, ale sedmé místo, to tu není dobré. Ale má být teplo, ale to mělo být i dneska. Takže uvidíme.
Daniel Ricciardo, 12. místo
Přišel déšť a první na trati měl nejlepší podmínky, pro ostatní to bylo jen horší a horší. Přede mnou dostal hodiny Stroll a musel jsem ten pokus vzdát a potom bylo příliš mokro na přechodné pneumatiky. V posledním sektoru jsem se jen snažil přežít. Takže jsem musel přezout a podmínky už nebyly takové jako na začátku. Počítal se první pokus, přede mnou byl ten Williams, takže jsem měl jednoduše smůlu.
Christian Horner, šéf týmu
Je to frustrující. Kvůli dešti to bylo náročné. Daniel musel vypustit kolo poté, co dostal hodiny Stroll, ale potom se podmínky zhoršily a on už se nedokázal zlepšit. A nepostoupil do první desítky. Max neměl v Q3 dostatečnou přilnavost, když začalo víc pršet a chyběla mu přilnavost na to, aby atakoval nejrchlejší časy. Není to výsledek, který bychom chtěli, ale zítra má být pěkně a naše auto vypadá na suchu konkurenceschopně a snad toho tedy využijeme a posuneme se. Jak jsme viděli, počasí se tu rychle mění, takže to může být zajímavý závod.
HAAS
Kevin Magnussen, 9. místo
Nejsem zklamaný, ale doufali jsme ve víc. Na suchu především, ale bylo to náročné a pršelo. Tým odvedl dobrou práci a neudělal špatná rozhodnutí, což by bylo lehké. V takových podmínkách jste navíc pod velkým tlakem. Dobrá práce, protože to zvládli.
Romain Grosjean, 10.
Se svou prací jsem dnes spokojený, s výsledkem v Q3 jsem však zklamaný. Zablokoval mě Max [Verstappen] v poslední zatáčce předposledního kola. Začal jsem ve vodní tříšti za ním a v posledním kole jsem nic neviděl. Jsem tím trochu zklamaný. Myslím, že za sucha jsme byli velmi, velmi rychlí. V jednu chvíli jsem byl první, a pak druhý. Auto na to mělo, ale pršelo a dostat se do Q3, to byla výzva. Povedlo se to, což je skvělé. Na voze bude třeba za deště odvést nějakou práci. Nebyli jsme zcela konkurenceschopní, ale myslím si, že to je poprvé, co jsme s Haasem VF-18 jezdili za těchto podmínek, proto se z toho můžeme hodně naučit, což je pozitivní. Samozřejmě je vše před zítřejším závodem otevřené.
Günther Steiner, šét týmu
Vzrušující kvalifikace. Mít opět oba vozy v první desítce je fantastický výsledek, jde je to pozitivní den.
MCLAREN
Fernando Alonso, 11. místo
Podmínky dnes byly náročné a v takové situaci musíte mít štěstí a být na trati ve správnou chvíli. Nejsme tu moc konkurenceschopní a tak jsme se i báli, jestli postoupíme do Q2. Díky počasí jsme získali jedenácté místo, což není špatné, blízko bodům. Startovní pozice je tu důležitá a jsme tu možná výš, než jsme si původně mysleli, že budeme. Na konci Q2 hodně pršelo a tak jsme se rozhodli jet další pokus na mokrých pneu, i když jsme věděli, že to bude pomalejší, ale šli jsme do toho i tak.
Stoffel Vandoorne, 16. místo
Dnes to bylo celkem náročné. Především start, poznat, na kterých pneumatikách máte jet a my se rozhodli správně. Když jsme přejeli cílovou čáru, byli jsme konkurenceschopní, v první desítce a to na přechodných i pneumatikách do sucha. Bylo to jen o tom být ve správnou chvíli na správném místě. A šlo jen o načasování, museli jsme totiž do boxů a obě auta vyjeli minutu před koncem a tak jsme nezajeli poslední kolo, kdy byla trať nejsušší. A nestačilo to na Q2. V podobných podmínkách je to vždy risk. Může se to povést či pokazit. Je to smůla, ale stává se to. Snažili jsme se.
Gil De Ferran, sportovní ředitel
Dnešní podmínky znamenaly loterii i co se provozu týče či výběru pneumatik. Počasí bylo nestabilní a proto je hodně výsledků kvalifikace nereprezentativních. A to ale může znamenat zajímavý a vzrušující závod. Stoffel měl dnes smůlu, ale Fernando zajel výkon více odpovídající naší rychlosti. Jsme v dobré pozici získat body a uvítali bychom proměnlivé počasí, aby měli fanoušci dobrou show.
SAUBER
Marcus Erricson, 14. místo
Bylo to náročné a počasí hrálo hlavní úlohu. Připomnělo mi to Hockenheim, ale cítil jsem se dobře. Bylo dobré se dostat do Q2, bylo to však hodně těsné. Viděl jsem žlutou vlajku, když byly podmínky v nejlepším. Zkusil jsem se zlepšovat, ale bylo moc mokro. A je z toho 14. místo. To není špatné a uvidíme, co s tím svedeme.
Charles Leclerc, 17. místo
Nebyl to dobrý den, bylo to náročné, protože začalo poprchat ještě před začátkem a potom trať oschla, takže jsme museli přezou z přechodných. Bojovali jsme s ostatními, ale podmínky a pozice se hodně rychle měnily. Nakonec to dnes nebylo dost. Snad to bude zajímavý závod a posuneme se vpřed.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 18. místo
Přišel jsem o zadní brzdy, brzdila mi jen 2 kola, takže to bylo těžké. Zjistili jsme to v boxech, nemohl jsem jezdit s autem na plno, mělo mnohem na víc, takže je to velká škoda.
Sergio Pérez, 19. místo
Je to zklamání, čekali jsme ke konci silnější déšť a tak jsme vyjeli dřív a pneumatiky potom nebyly nejnovější. Ale ke konci se podmínky ohromně zlepšily a tak jsme ztratili. To se někdy stává, když se takto rychle mění počasí. Ale měli jsme rozhodně na víc. Zítra to bude hodně náročné, pokud to bude normální závod, ale nikdy nevíte a my se nikdy nevzdáváme.
Otmar Szafnauer, šéf inženýr
Náročná kvalifikace, který nevyšla podle plánu. Problém s brzdami zastavila Estebana, zvlášť ke konci, kdy se podmínky zlepšovaly. Nebylo to jednoduché se správně rozhodnout a déšť nepřišel tak, jak jsme předpovídali. Checko nezajel svůj čas, kdy byla trať nejrychlejší a tak se nedostal z Q1. Musíme se z toho poučit a doufat, že se zítra posuneme a získáme body.
WILLIAMS
Lance Stroll, 15. místo
Měl jsem dobrou Q1 a dostal se dál. To bylo pěkné a myslím, že jsme využili počasí, to je pozitivní. Bohužel jsem na to tlačil v mokru a dostal hodiny a to byl konec. Občas vás to prostě dostane. Byla to smůla, kde se to stalo, protože tam byla zeď a kdyby se to stalo dál já se mohl jen roztočit a jet dál. Snad ze závodu zítra něco vytěžíme.
Sergej Sirotkin, 20. místo
Bylo to těžké, rozhodně ne takové, jaké jsem si přál. Kdykoliv jsme vyjeli, byli jsme na špatných pneumatikách. V prvních kolech jsem byl vždy rychlý, ale ke konci jsem narazil na pomalejší auto, to nás dostalo do problémů. Je to škoda, víc toho pak nenaděláte. Doufám, že zítřek bude lepší. Jen to je fakt škoda kvůli toho, co všechno jsme včera zkoušeli a jak jsme se zlepšili.
Paddy Lowe, technický ředitel
Pro všechny to bylo náročné. Vyjeli jsme na přechodných a brzy bylo jasné, že trať osychá. Rozhodli jsme se potom zajet pro další výměnu, což nikdo jiný neudělal a trošku jsme tím získali, protože Lance se tak dostal dál. Bohužel Sergej se dostal do provozu a nepostoupil. V Q2 to bylo obráceně, vyjeli jsme na suchých a ono začalo pršet. A tak jsme Lance zavolali do boxů ve chvíli, kdy se muselo zajet rychlé kolo, protože začalo víc pršet. On potom dostal hodiny v zatáčce deset a poškodil si přední křídlo, takže jsme zajeli do garáže, protože se nikdo nezlepšovat. Je to dobré umístění a je škoda Sergeje, protože auto se ukázalo být slibným, víc, než ukazuje jeho startovní pozice. Uvidíme, co zítra zvládneme.