Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

Petr Hlawiczka, 13. června 2018, 06:30 Google+

Jak velké problémy měl Lewis Hamilton ve Velké ceně Kanady se svým motorem a proč si tam nechal Mercedes přivézt pro celý víkend pouze pět sad hyper-měkkých pneumatik a tím se připravit o lepší výsledek v kvalifikaci?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton měl v Kanadě se svým motorem potíže

Lewis Hamilton měl v Kanadě se svým motorem potíže | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Hamilton kvůli výpadkům výkonu očekával, že mu motor exploduje
Britský pilot se domníval, že do cíle v Montrealu, kde již šestkrát ve své kariéře vyhrál (2007, 2010, 2012, 2015 - 2017), tentokrát nedojede a v šampionátu přijde o více bodů: "Měl jsem obrovský problém. Myslel jsem, že motor vybouchne."

Všechny týmy Mercedesu musely nastoupit se starým motorem, ačkoliv podobně jako ostatní měli v plánu nasadit novou, výkonnější specifikaci, která by na kanadském okruhu vedla "ke slušným ziskům." Deset koní navíc tam totiž v čase na kolo dělá přibližně čtvrt sekundy. Jenže "při posledním testu na dynamometru na dynamometru se objevily potíže s kvalitou," potvrzují Stříbrné šípy.

Ale i s tím starším, jehož degradace se pohybovala kolem 0,1 sekundy, se Hamilton v závodě trápil: "Dostal jsem se v prvním kole do 2. zatáčky a výkon začal vypadávat. Motor měl velké prodlevy. Jsem si jistý, že to v příštích dnech bude ještě bolestivější. Nakonec šlo o bídný víkend, ale také z toho mohlo být DNF [nedokončení závodu]."

img-responsive

Cílem projel jako pátý před Kimim Räikkönenem | foto: Daimler AG

Kvůli problému, který se týkal šasi, se mu začal motor přehřívat, proto jej Mercedes povolal do boxů, jakmile se dostal do svého funkčního okna pro zastávku - už v 16. kole ze 70, na které byla vypsána Velká cena Kanady. Tým mu během ní nechal otevřít otvory kolem hlavy a zvýšit bohatost palivové směsi, aby se zlepšilo chlazení motoru. Mezitím se Daniel Ricciardo dostal po své zastávce před Lewise.

"Celá pohonná jednotka nefungovala správně. Řazení, v podstatě všechno za mnou. Jezdil jsem na 120 %. Riskoval jsem, ale nemohl jsem se dostatečně přiblížit a scházel mi výkon. Tlačil jsem na to tak silně. I dvě kola před koncem jsem se setkával s velkými výpadky ve výkonu," přibližuje Hamilton, který se po závodě propadl v šampionátu na druhou příčku za Vettela.

Mercedes po celý víkend v úzkých kvůli špatné volbě pneumatik
Dalším prvkem, který německému týmu o víkendu vůbec nepomohl, byla volba pneumatik, zejména těch hyper-měkkých. Zatímco ostatní týmy (Ferrari, Red Bull, Force India, Renault, Toro Rosso) si nechali přivézt po osmi sadách, Mercedes si před 15 týdny u Pirelli objednal pouze pět sad těch nejměkčích pneumatik. Proč?

Výběr pneumatik pro závodní víkend v Kanadě

Výběr pneumatik pro závodní víkend v Kanadě | zdroj: Pirelli

"Neexistuje jediný důvod, proč jsme nepodali takový výkon, jaký jsme měli, ale všichni si uvědomujeme, že na základě poznatků z loňského testu pneumatik v Abú Zabí jsme byli zavedeni nesprávným směrem," prozrazuje sportovní šéf Toto Wolff.

"Kdybychom měli o jednu nebo dvě sady více, piloti by se na ně více zvykli a zřejmě by nám to pomohlo si pojistit kvalifikaci... Poslat Lewise poprvé na hyper-měkkých pneumatikách na trať v sobotu dopoledne, to bylo zřejmě příliš pozdě," pokračuje.

Náskok Stříbrných šípů na Ferrari v šampionátu konstruktérů se po Kanadě zmenšil na 17 bodů. "Do Montrealu jsme přijeli s tím, že naše auto bude opravdu silné. Odjeli jsme s tím, že jsme na tom nebyli tak, jak jsme měli. To je pro všechny členy týmu velkým budíčkem. Všichni musí vyhodnotit, jak zlepšit výkonnost, abychom optimalizovali ty marginální zisky. Ty totiž způsobí veškerý rozdíl," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Esteban Ocon v Monaku

Zakázaná dohoda? FIA na žádost týmů prošetřovala předjetí Ocona Hamiltonem v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud