Pirelli na 4,361 km dlouhý okruh přivezlo ty nejměkčí směsi, které má v nabídce: C3 - C5. Pořadatelé odvedli dobrou práci, když za 12 měsíců stihli vybudovat nový padok. Teplota na počátku dosahovala 18 °C a asfalt měl 27 °C.
Jako první v 16 hod našeho času vyrazil na okruh Carlos Sainz s McLarenem, který přivezl nová zrcátka, podlahu a několik verzí předního a zadního křídla. Jeho týmový kolega Norris si po 5 min jako první připsal měřené kolo: 1:23,598.
Po půlhodince se do čela dostaly dle očekávání Mercedesy, které společně se svými zákazníky (Racing Point a Williams) nasadily nové motory. Williams, jenž dal šanci Latifimu místo Kubici, zkoušel nové zavěšení, zatímco se v padoku rozebírají výhody předního i zadního zavěšení Mercedesu, díky němuž jejich dlouhý vůz dokáže hbitě projíždět pomalé zatáčky, přičemž přední část zůstává těsně nad zemí.
“The track’s insanely dirty” says @Max33Verstappen, as @ScuderiaFerrari comes out to join the party. Finally @MercedesAMGF1 also makes an appearance, complete with new engine. The circuit is incredibly slippery, with plenty of dirt on the surface. pic.twitter.com/84tjjo3ns6
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 7, 2019
Na čele se v polovině držel Bottas (1:13,001) před Hamiltonem (1:13,148), třetí Verstappen už ztrácel skoro 1,4 sekundy (1:14,376). Red Bull kvůli slabšímu motoru očekává náročnější víkend, o vítězství by naopak mohlo bojovat Ferrari se svou efektivní aerodynamikou. To se rozjíždělo pomaleji a na tvrdých pneumatikách, na rovinkách bylo ale už i tak o 5 km/h rychlejší (Leclerc 331,3 km/h, 2. Pérez 326,9 km/h).
Bottas se po 55 min na měkkých pneumatikách zlepšil na 1:12,914, Hamilton byl ale na středně-tvrdých úspěšnější - 1:12,767 min. Zaprášený povrch dráhy se rychle vyvíjel a časy ke konci klesaly.
Giovinazzi (1:14,582) se s Alfou Romeo dostal na chvíli na čtvrtou příčku za Verstappena, poté ale vše pokazil nárazem do zdi - poškodil si ráfek a zadní zavěšení. Gasly prudce probrzdil v nájezdu do 1. zatáčky, jakoby mu vůbec nebrzdila zadní kola, bez poškození ale pokračoval.
A little over 30 minutes of FP1 to go at the #CanadianGP. Carlos is currently P3, Lando P11. 🇨🇦 pic.twitter.com/LzCQzkqTYr
— McLaren (@McLarenF1) June 7, 2019
Na třetí příčku se těsně před nasazením virtuálního safety caru dostal překvapivě Sainz (1:13,973), poté ihned zamířil do boxů k další výměně předního křídla.
Poslední 25minutovku po odklizení Giovinazziho vozu z dráhy na to začala tlačit i Ferrari - Leclerc (1:13,720) se vyhoupl na třetí pozici, Vettel na pátou (1:14,118 a 1:13,905) - oba stále na středně-tvrdých pneumatikách, v dalším kole však dostal v pomalé vlásence přetáčivý smyk.
Dominantní Mercedes na čele tak už nikdo neohrozil, mezi obě Ferrari se protlačil pouze Verstappen - všichni ale na Hamiltona s Bottasem ztráceli už kolem jedné vteřiny. Fin ale s novým motorem ke konci zaznamenal problémy - stěžoval si na to, že mu vynechává zapalování, podle inženýrů se ale jednalo o pokles tlaku paliva.
Nejlepším týmem středu pole se stala Alfa Romeo - Räikkönen se prosadil na šestou příčku před Sainze a Ricciarda, první desítku uzavřel Pérez s Magnussenem.
FASTEST SECTORS:
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019
Mercedes have hit the ground running here in Montreal#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/dWPCoWJVry
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:12,767 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:12,914 |
3. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:13,720 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:13,755 |
5. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:13,905 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:13,945 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:13,973 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:14,123 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:14,172 |
10. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:14,202 |
11. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:14,246 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:14,474 |
13. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 1:14,570 |
14. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:14,582 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:14,645 |
16. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:14,703 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:14,812 |
18. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:15,343 |
19. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:15,989 |
20. | 40 | Nicholas LATIFI | can | Rokit Williams Racing | 1:16,199 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ