Mercedes s novým motorem v 1. tréninku o sekundu před Ferrari a Red Bullem

Petr Hlawiczka, 7. června 2019, 17:30 Google+

MONTREAL - 1. TRÉNINK; Mercedesy po nasazení nového motoru pokračují v suverénní jízdě také na okruhu Gillese Villeneuva s dlouhými rovinkami. V prvním tréninku před Velkou cenou Kanady byl nejrychlejší Lewis Hamilton před svými týmovým kolegou Valtterim Bottasem, soupeři v čele s Ferrari a Red Bullem ale ztrácejí už kolem jedné sekundy.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 08.06. 15:40) Napište svůj názor
Mercedes se pořád drží na čele

Mercedes se pořád drží na čele | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Pirelli na 4,361 km dlouhý okruh přivezlo ty nejměkčí směsi, které má v nabídce: C3 - C5. Pořadatelé odvedli dobrou práci, když za 12 měsíců stihli vybudovat nový padok. Teplota na počátku dosahovala 18 °C a asfalt měl 27 °C.

Jako první v 16 hod našeho času vyrazil na okruh Carlos Sainz s McLarenem, který přivezl nová zrcátka, podlahu a několik verzí předního a zadního křídla. Jeho týmový kolega Norris si po 5 min jako první připsal měřené kolo: 1:23,598.

Po půlhodince se do čela dostaly dle očekávání Mercedesy, které společně se svými zákazníky (Racing Point a Williams) nasadily nové motory. Williams, jenž dal šanci Latifimu místo Kubici, zkoušel nové zavěšení, zatímco se v padoku rozebírají výhody předního i zadního zavěšení Mercedesu, díky němuž jejich dlouhý vůz dokáže hbitě projíždět pomalé zatáčky, přičemž přední část zůstává těsně nad zemí.

Na čele se v polovině držel Bottas (1:13,001) před Hamiltonem (1:13,148), třetí Verstappen už ztrácel skoro 1,4 sekundy (1:14,376). Red Bull kvůli slabšímu motoru očekává náročnější víkend, o vítězství by naopak mohlo bojovat Ferrari se svou efektivní aerodynamikou. To se rozjíždělo pomaleji a na tvrdých pneumatikách, na rovinkách bylo ale už i tak o 5 km/h rychlejší (Leclerc 331,3 km/h, 2. Pérez 326,9 km/h).

Bottas se po 55 min na měkkých pneumatikách zlepšil na 1:12,914, Hamilton byl ale na středně-tvrdých úspěšnější - 1:12,767 min. Zaprášený povrch dráhy se rychle vyvíjel a časy ke konci klesaly.

Giovinazzi (1:14,582) se s Alfou Romeo dostal na chvíli na čtvrtou příčku za Verstappena, poté ale vše pokazil nárazem do zdi - poškodil si ráfek a zadní zavěšení. Gasly prudce probrzdil v nájezdu do 1. zatáčky, jakoby mu vůbec nebrzdila zadní kola, bez poškození ale pokračoval.

Na třetí příčku se těsně před nasazením virtuálního safety caru dostal překvapivě Sainz (1:13,973), poté ihned zamířil do boxů k další výměně předního křídla.

Poslední 25minutovku po odklizení Giovinazziho vozu z dráhy na to začala tlačit i Ferrari - Leclerc (1:13,720) se vyhoupl na třetí pozici, Vettel na pátou (1:14,118 a 1:13,905) - oba stále na středně-tvrdých pneumatikách, v dalším kole však dostal v pomalé vlásence přetáčivý smyk.

Dominantní Mercedes na čele tak už nikdo neohrozil, mezi obě Ferrari se protlačil pouze Verstappen - všichni ale na Hamiltona s Bottasem ztráceli už kolem jedné vteřiny. Fin ale s novým motorem ke konci zaznamenal problémy - stěžoval si na to, že mu vynechává zapalování, podle inženýrů se ale jednalo o pokles tlaku paliva.

Nejlepším týmem středu pole se stala Alfa Romeo -  Räikkönen se prosadil na šestou příčku před Sainze a Ricciarda, první desítku uzavřel Pérez s Magnussenem.

GP Kanady (Gilles Villeneuve Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:12,767
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:12,914
3. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:13,720
4. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:13,755
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:13,905
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:13,945
7. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:13,973
8. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:14,123
9. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:14,172
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:14,202
11. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:14,246
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:14,474
13. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing1:14,570
14. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:14,582
15. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:14,645
16. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:14,703
17. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:14,812
18. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:15,343
19. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:15,989
20. 40 Nicholas LATIFI canRokit Williams Racing1:16,199

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mercedes s novým motorem v 1. tréninku o sekundu před Ferrari a Red Bullem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 08.06.2019 15:40 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Valtteri Bottas při úspěšném rallyovém pokusu ve Francii

VIDEO: Vítězná jízda Bottase v rallye na okruhu Paul Ricard

Lewis Hamilton se svým šéfem Totem Wolffem

Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

Šéf Red Bullu Christian Horner

Red Bull a Honda? Horner je s prvním rokem partnerství spokojený

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel stále pomýšlí na titul

Vettel se naděje na titul nevzdává. Stanovuje termín, do kdy se musí Ferrari…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  2. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  3. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  4. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  5. Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

  6. Co radí Webber Vettelovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud