Trénink začínal ve 13 hod našeho času za 30 °C teplot, dráha byla rozpálená na 42 °C a vlhkost vzduchu dosahovala jen 33 %. Na zaprášenou trať se jako první vydal Verstappen následovaný Leclercem a Vettelem. Vozy byly pokryté flow-visem, týmy testují nové díly a stále poznávají své letošní vozy.
Zaměří se na chování super-měkkých, měkkých a středně-tvrdých pneumatik, aby zjistily, zda v neděli budou muset do boxů dvakrát nebo zda si vystačí s jednozastávkovou strategií. Monitorovat budou také spotřebu. První trénink se ale jede za odlišných podmínek než kvalifikace a závod, ten druhý proto bude mít větší vypovídací hodnotu.
Šákhír je citlivější na výkon než Melbourne, ale motory zde stále nehrají tak velkou roli, jak například v Baku. Absolutní rekord zde drží z loňského roku Bottas (1:28,769 min), Vettel zde v 1. tréninku tehdy zajel kolo za 1:32,697 min.
All-important aero testing for @McLarenF1 🎨
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
The team have big upgrades planned for this weekend#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/VsGZ2YUaPE
McLaren přivezl nové bočnicové panely, které nejsou propojeny s podlahou. Tým má připraven pro tento víkend velký balík vylepšení ve snaze přiblížit se špičce ve složení Mercedes, Ferrari a Red Bull. Podle Alonsa budou následující dva měsíce kritickým ukazatelem pro to, zda letos budou bojovat o pódia či nikoliv. Španěl stále věří, že to dokážou ještě letos.
Po šesti min hlásil Verstappen závodu: "Myslím, že slyším turbo... Auto nezrychluje." Odstavil ho vedle dráhy a po vystoupení jej opřený o ochranu kokpitu Halo tlačil zpět do boxové uličky. Šlo o elektrický problém, jehož příčiny Red Bull řeší.
The worst possible start to the weekend for @Max33Verstappen 😟#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/byLcGewNzC
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
Prvního měřeného kola jsme se dočkali v podání Ocona na super-měkké směsi - 1:35,687 min. Po chvilce jej překonávají Pérez (1:35,191), Ricciardo (1:34,333) a Räikkönen (1:33,770 min) na středně-tvrdé.
Po půl hodině se na čele usadily Mercedesy: Hamilton (1:32,532) byl skoro o půl sekundy rychlejší Bottase (1:33,001 min), oba na měkkých pneumatikách. Před piloty Ferrari se na třetí příčku probojoval Vandoorne s McLarenem (1:33,647).
STR: "I have too much oversteer"
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
LEC: "I spun"
Synchronised spinning for two of F1's young guns 🔄#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/B0TacroWXi
Do smyku se dostali Stroll a Leclerc, Gasly si stěžoval na to, že nemůže na výjezdech ze zatáčky pořádně sešlápnout plyn. Spokojený nebyl ani Sainz s Renaultem: "Auto je v absolutním nepořádku. Velmi, velmi obtížně ovladatelné."
V polovině se rozjel Alonso na super-měkkých (1:33,223 min) a předčil svého týmového kolegu, kterého odsunul z třetí pozice. Na Bottase ztrácel dvě desetiny. Po něm ho přeskočil Magnussen s velmi rychlým Haasem (1:32,971) a Grosjean dokonce i Hamiltona (1:32,516 min) - všichni na super-měkkých pneumatikách.
Those laps times keep on tumbling in #FP1@ValtteriBottas goes nearly a second quicker with a 1:31.364 on Softs 🔥#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/Wfrrie6wJ8
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
Tím vyprovokovali Stříbrné šípky k další aktivitě - Bottas na měkké směsi reagoval časem 1:31,364 a šel znovu do čela. Hamilton po dobré prvním sektoru zablokoval kolo v nájezdu do zatáčky č. 9 a projíždí ji zeširoka, odveta nevyšla (1:32,272). Räikkönen se vklínil mezi ně (1:31,458 min).
Čtvrt hodiny před koncem vytáhl nejrychlejší kolo (1:31,060 min) Ricciardo na měkké směsi a o 3 desetiny překonal Bottase. V zákulisí italští novináři hovoří o tom, že nedávno podepsal předběžnou smlouvu s Ferrari. Poté se již nic významnějšího nestal, piloti se v závěru věnovali jízdám s vyšším množstvím paliva.
Max. rychlosti (v km/h): 1. Leclerc 325,1; 2. Gasly 320,8; 3. Ericsson 317,6; 4. Stroll 317,4; 5. Hamilton 316,2; 6. Sirotkin 316,1; 7. Pérez 315,8; 8. Vettel 315,5... 19. Ricciardo 307; 20. Alonso 306.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:31,060 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:31,364 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:31,458 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:31,470 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:32,272 |
6. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:32,516 |
7. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:32,779 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:32,885 |
9. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:32,971 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:33,104 |
11. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:33,223 |
12. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:33,278 |
13. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:33,364 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:33,379 |
15. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:33,467 |
16. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:33,497 |
17. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:33,508 |
18. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:33,662 |
19. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:33,794 |
20. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | bez času |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ