Jak oznámil Tojoharu Tanabe, technický ředitel projektu Honda F1, oba piloti dostanou k dispozici aktualizovaná turbodmychadla a komponenty MGU-H. Tanabe dále vysvětlil, že právě problémy s turbem a MGU-H byly příčinou poškození motoru s vnitřním spalováním. Výměna komponentů byla ze strany Hondy vedena snahou se vyhnout opakovaným potížím, u vozu Brendona Hartleye jde o preventivní opatření. Pochopitelně Gasly bude mít k dispozici nový ICE.
Piloti mají letos k dispozici pouze tři ICE, MGU-H a komponenty turba, za použití dalších nových částí jim hrozí penalizace. Takže pokud Gasly vyjede s novým vybavením, má na zbývajících dvacet závodních víkendů v rezervě pouze jeden motor s vnitřním spalováním a MGU-H. Hartley je na tom lépe v oblasti ICE, v Bahrajnu pojede s původním motorem.
"Výměna součástí před druhým závodem byla obtížným rozhodnutím, protože počet pohonných jednotek a pomocných komponentů je nyní ještě více omezen. Domníváme se však, že jde o správnou cestu. Budeme pokračovat ve svém vývoji, abychom měli jistotu, že se podobná věc nebude opakovat. I když je okruh Sakhir pro motory náročný, doufáme, že tento těžký krok zvládneme, chceme se soustředit na tento a následující závody," popsal situaci Tanabe.
#F1 Used power-unit components ahead of #BahrainGP: #Honda Gasly takes new ICE, MGU-H and turbo, Hartley new MGU-H + turbo (updated version as a precaution). pic.twitter.com/Su4NMMHVh2
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 4, 2018