K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

"Tohle už je příliš!" Brawn se s Lowem v otázce hmotnosti monopostů shoduje

Petr Hlawiczka, 20. března 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn souhlasí s názorem Paddyho Lowea, že v budoucnu bude třeba snížit hmotnost závodních monopostů - nyní jsou jednoduše příliš těžké.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 21.03. 23:14) Napište svůj názor
Současné monoposty F1 jsou příliš těžké

Současné monoposty F1 jsou příliš těžké | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

"Pokud je F1 zamýšlena tak, aby se jednalo s formuli sprintu, a tato auta mají být neuvěřitelně rychlá v kvalifikaci a v 1,5hodinovém závodě na 300 km - takže ještě nejde o vytrvalostní vozy, pak hmotnost stoupla k úrovním, které se blíží spíše těm vytrvalostním formulím než ke sprintu," kritizuje technický ředitel Williamsu.

"Časy na kolo jsou momentálně velmi rychlé, protože máme hodně výkonu a obrovské množství přítlaku - více než kdykoliv jindy v historii. Ale hmotnost je také neuvěřitelně vysoká a podle mě by tyto věci měly být vyvážené. Pokud bych něco navrhoval pro rok 2021, pak bych chtěl vidět významnou úsporu hmotnosti," vysvětluje Lowe.

Ross Brawn, jenž kdysi pracoval jako technický ředitel Ferrari a nyní vyjednává s týmy o budoucí podobě pravidel, s ním v tomto souhlasí: "Hmotnost vozů bude snížena. Čím je auto těžší, tím více opotřebovává pneumatiky a spotřebovává paliva."

img-responsive

Ferrari si v roce 2004 vystačilo v závodech s 600 kg včetně jezdce | foto: Scuderia Ferrari

Minimální hmotnost vozu včetně jezdce neustále roste. Zatímco v roce 2016 byla 702 kg, loni po zavedení širších vozů s širšími pneumatikami stoupla na 728 kg, letos na 734 kg a příští se zvýší o dalších 6 kg na 740 kg (bude stanoveno minimum 80 kg pro jezdce se sedačkou, pod kterou se bude umísťovat závaží dle hmotnosti jezdců).

"Vzhledem k hybridní technologii není realistické se vrátit k 500 kg, ale 733 kg, na kterých jsme nyní, to je příliš. To se od sportovních vozů moc neliší," uznává sportovní ředitel Formule 1.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Tohle už je příliš!" Brawn se s Lowem v otázce hmotnosti monopostů shoduje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 21.03.2018 23:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton ukázal v kvalifikaci docela jinou tvář

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Německa

Sebastian Vettel v tréninku v Německu

Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

Startovní rovinka na Hockenheimringu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Vettel 1., Hamilton 14., Ricciardo poslední

Charles Leclerc se Sauberem v dešti

V 3. deštivém tréninku nejrychlejší Leclerc, Mercedesy a Red Bully bez časů

Max Verstappen a Kimi Räikkönen v závodě v Silverstone

Verstappen si po pátečních trénincích v Německu věří

Max Verstappen v tréninku v Německu

Verstappen ovládl 2. trénink na domácí půdě Mercedesu + VIDEO

Daniel Ricciardo s Red Bullem

Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Valtteri Bottas v tréninku ve Francii

Mercedes potvrzuje i druhého jezdce, kdo bude v roce 2019 týmovým kolegou Hamiltona?

Fernando Alonso při fotbalovém utkání

Alonso v rádiu naříkal jako Neymar, ohodnotil Magnussen + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Británie

Leclerc by s přestupem k Ferrari neměl spěchat, myslí si Vettel

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne s novým McLarenem MCL33 při testech v Barceloně

McLaren potíže z testů vyřešil, Boullier ale "zázraky za noc" nečeká

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappen ovládl 2. trénink na domácí půdě Mercedesu + VIDEO

  2. Renault musí řešit alternativu za Sainze, v budoucnu chce vychovávat vlastní talenty

  3. Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

  4. Boullier padl u McLarenu jako obětní beránek neprávem, říká Coulthard

  5. Ferrari a Red Bull větří šanci, Mercedes teď podle Ricciarda vypadá zranitelně

  6. Mercedes potvrzuje i druhého jezdce, kdo bude v roce 2019 týmovým kolegou Hamiltona?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud