Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Petr Hlawiczka, 13. března 2018, 06:20 Google+

Piloti Mercedesu přiznali, že letos poprvé projížděli 9. zatáčku v Barceloně naplno. Byl to pro ně výjimečný zážitek, při němž cítili, jak se auto ohýbá. Mnohem vyššího přítlaku si všímají také jejich nejbližší soupeři z Red Bullu.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 14.03. 20:02) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v druhých předsezonních testech v Barceloně

Lewis Hamilton v druhých předsezonních testech v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Lewis Hamilton i Valtteri Bottas prozradili, že projížděli zatáčky tři i devět, aniž by uvolnili plynový pedál, což ještě v minulém roce nebylo možné, byť s novými širšími vozy došlo k rapidnímu nárůstu přítlaku a rychlosti v zatáčkách stouply zhruba o 10 %.

Letos týmy vozy ještě vylepšily a úroveň přítlaku a rychlostí je ještě vyšší. "Je to něco opravdu výjimečného. Tak těžko se to popisuje. V zatáčce č. 3 a 9 dosahujete bočního přetížení téměř 5 G. A zkrátka to cítíte," uvádí finský pilot Mercedesu.

"Ta auta mají při těchto rychlostech tolik přítlaku, že fakt cítíte, jak se auto začíná kroutit a ohýbat a vy stále máte přilnavost. Musíte té přilnavosti důvěřovat. Smyk s autem v těchto rychlostech je dobrým pocitem, pokaždé mi to vykouzlí na tváři úsměv," přibližuje Bottas.

Mapa okruhu s přehledem nejrychlejších sektorů dosažených během předsezónních testů v Barceloně

Mapa okruhu s přehledem nejrychlejších sektorů dosažených během předsezónních testů v Barceloně | zdroj: Formula1.com

Jeho týmový kolega potvrzuje, že takový výkon v zatáčkách ve své kariéře v F1 ještě nikdy nezažil: "Přicházíme na to, protože máte mnohem vyšší přítlak, že zatáčkou č. 3 projíždíme naplno. Projel jsem ji naplno i zatáčku č. 9, což se mi nikdy za celých 10, 12 let, co závodím, nepovedlo. Je to úžasné."

Vyšší rychlosti podle Hamiltona ale umožňují i změny v povrchu dráhy: "Nemyslím si, že v prvním závodě budeme o tři či čtyři sekundy rychlejší. Podle mě půjde spíše o jednu či dvě sekundy."

img-responsive

Valtteri Bottas vnímal, jak se auto v rychlých zatáčkách vlivem vyššího přítlaku a rychlosti kroutí | foto: Daimler AG

Vyšší rychlosti v zatáčkách komentoval i sportovní ředitel Pirelli Mario Isola, jenž měl zpětnou vazbu od dalších pilotů: "Legrační popis měl Ricciardo, když říkal, že kvůli bočnímu přetížení v zatáčce č. 9 přichází o hlavu."

"Ale je pravdou, že to je celkem působivé: brzdí do zatáčky č. 1, pak jedou s plným plynem až do té čtvrté. Takže první, druhá a třetí zatáčka naplno - a rychlost je fakt vysoká. Loni jsme v zatáčce č. 3 jezdili o 32, 35 km/h rychleji v zatáčkách č. 3, 9. Musím se podívat na data, ale dochází v nich k dalšímu pokroku. Vozy se kvůli zrychlení působícímu na tělo pilota stávají na ovládání fyzicky opravdu náročnými," dodává Isola.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 14.03.2018 20:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg s přebarveným Lotusem E20 v Nice

Renault prohnal své vozy F1 centrem Nice, své umění znovu ukázal i Prost s RE40…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  2. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Jak bude vypadat trať ve Vietnamu, kam F1 zamíří poprvé v roce 2020?

  5. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud