Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Petr Hlawiczka, 13. března 2018, 06:20 Google+

Piloti Mercedesu přiznali, že letos poprvé projížděli 9. zatáčku v Barceloně naplno. Byl to pro ně výjimečný zážitek, při němž cítili, jak se auto ohýbá. Mnohem vyššího přítlaku si všímají také jejich nejbližší soupeři z Red Bullu.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 14.03. 20:02) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v druhých předsezonních testech v Barceloně

Lewis Hamilton v druhých předsezonních testech v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Lewis Hamilton i Valtteri Bottas prozradili, že projížděli zatáčky tři i devět, aniž by uvolnili plynový pedál, což ještě v minulém roce nebylo možné, byť s novými širšími vozy došlo k rapidnímu nárůstu přítlaku a rychlosti v zatáčkách stouply zhruba o 10 %.

Letos týmy vozy ještě vylepšily a úroveň přítlaku a rychlostí je ještě vyšší. "Je to něco opravdu výjimečného. Tak těžko se to popisuje. V zatáčce č. 3 a 9 dosahujete bočního přetížení téměř 5 G. A zkrátka to cítíte," uvádí finský pilot Mercedesu.

"Ta auta mají při těchto rychlostech tolik přítlaku, že fakt cítíte, jak se auto začíná kroutit a ohýbat a vy stále máte přilnavost. Musíte té přilnavosti důvěřovat. Smyk s autem v těchto rychlostech je dobrým pocitem, pokaždé mi to vykouzlí na tváři úsměv," přibližuje Bottas.

Mapa okruhu s přehledem nejrychlejších sektorů dosažených během předsezónních testů v Barceloně

Mapa okruhu s přehledem nejrychlejších sektorů dosažených během předsezónních testů v Barceloně | zdroj: Formula1.com

Jeho týmový kolega potvrzuje, že takový výkon v zatáčkách ve své kariéře v F1 ještě nikdy nezažil: "Přicházíme na to, protože máte mnohem vyšší přítlak, že zatáčkou č. 3 projíždíme naplno. Projel jsem ji naplno i zatáčku č. 9, což se mi nikdy za celých 10, 12 let, co závodím, nepovedlo. Je to úžasné."

Vyšší rychlosti podle Hamiltona ale umožňují i změny v povrchu dráhy: "Nemyslím si, že v prvním závodě budeme o tři či čtyři sekundy rychlejší. Podle mě půjde spíše o jednu či dvě sekundy."

img-responsive

Valtteri Bottas vnímal, jak se auto v rychlých zatáčkách vlivem vyššího přítlaku a rychlosti kroutí | foto: Daimler AG

Vyšší rychlosti v zatáčkách komentoval i sportovní ředitel Pirelli Mario Isola, jenž měl zpětnou vazbu od dalších pilotů: "Legrační popis měl Ricciardo, když říkal, že kvůli bočnímu přetížení v zatáčce č. 9 přichází o hlavu."

"Ale je pravdou, že to je celkem působivé: brzdí do zatáčky č. 1, pak jedou s plným plynem až do té čtvrté. Takže první, druhá a třetí zatáčka naplno - a rychlost je fakt vysoká. Loni jsme v zatáčce č. 3 jezdili o 32, 35 km/h rychleji v zatáčkách č. 3, 9. Musím se podívat na data, ale dochází v nich k dalšímu pokroku. Vozy se kvůli zrychlení působícímu na tělo pilota stávají na ovládání fyzicky opravdu náročnými," dodává Isola.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes projížděl 9. zatáčku naplno, piloti oceňují vysoký přítlak: "Cítíte, jak se auto kroutí"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 14.03.2018 20:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šéf Ferrari Mattia Binotto s Mickem Schumacherem

Schumachera čeká v Bahrajnu debut s Ferrari, testovat bude i s Alfou Romeo

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v Melbourne

Ferrari našlo příčiny svého trápení v Austrálii. Očekává, že v Bahrajnu bude opět ve formě

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg s přebarveným Lotusem E20 v Nice

Renault prohnal své vozy F1 centrem Nice, své umění znovu ukázal i Prost s RE40…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  2. Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

  3. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  4. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

  5. Ferrari našlo příčiny svého trápení v Austrálii. Očekává, že v Bahrajnu bude opět ve formě

  6. "Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud