DISKUZE K ČLÁNKU Shrnutí obou testů v Barceloně: 22 pilotů a nejrychlejší Ferrari - Mercedes ale svaly neukázal
V dnešním článku se ohlédneme za uplynulými dvěma týdny předsezónních testů v Barceloně. Kdy byl z jezdců nejrychlejší, který tým byl nejspolehlivější a jak na tom byli s počty kilometrů výrobci motorů? O kolik proti loňsku zrychlily a jak vypadaly nejvyšší rychlosti. Jaké závěry můžeme z testů vyvodit před závodní sezónou 2018?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Shrnutí obou testů v Barceloně: 22 pilotů a nejrychlejší Ferrari - Mercedes ale svaly neukázal
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
14:26 11.03.2018 77.236.218.XXXMajku, opět jsi těžce ale těžce pobavil. Raději ti to vysvětlím. Protože ty na to jdeš přes dvoučlenku a jen sčítaš a odčítaš. V zásadě je to strašný.
Boulier měl data monopostu Mclarenu s motorem HONDA v daném časové čase.(ber v potaz i spotřebu) Pak dostal parametry motoru Renault která si tam dosadil a vyšli mu nějaká čísla dle , okruhů a imho je to číslo "průměrné". Pokud vezmeš v potaz, že Honda ztrácela na začátku 120 koní na Mercedes, je realné aby tohle číslo vzniklo. Nakonec proč rozporovat něco, co týmy vzhledem k možnostem dokáží v rámci nějaké odchylky spočítat. Přesné parametry jakým způsobem a v jaké časové ose to bylo počítáno ale neznáme, ale to není vůbec podstané, fakt vůbec.
No a pokud se ptáš, kdy se ta vteřina projeví, tak už teď ti mohu s klidem odpovědět že nikdy. Tohle číslo dodané Boulierem se vztahovalo na minuloroční monopost značky Mclaren a porovnaní motorů roku 2017 Renault a Honda zasazené do daného monopostu v časové ose, která už proběhla a nelze zopakovat a nemá to žádnou návaznost. Mám na mysli to číslo.Nemá to souvislost a ani ji nemůže mít.
Vzhledem k tomu ,že od té doby se změnily pneumatiky a monopost Mclarenu je jiný, museli předělat celý zadek, Honda motor nejspiše vylepšila, je zhola nemožné a irelevenatní to porovnávat. Ano můžeš porovnat výkony týmů, ale rozhodně NE v rámci informace kterou podal Boulier.Vše je totiž jiné, motory, pneumatiky, šáska týmů o testování nemluvě. Ale klidně hledej dál šmudlo.-
Mike17
17:06 11.03.2018 185.149.130.XXXTak hlavně, že je Boullier jediný člověk na světě, který zná přesná čísla o všech motorech a o jejich vlivu na aerodynamiku. Každopádně jeho očekávání jsou někde jinde než realita a ta sekunda zlepšení, na kterou jste koncem roku byli schopní přísahat, se někam ztratila. Zatím to vypadá, že celá ta změna byla k ničemu a vaše ztráta Hondy 80k na Renault, se někam vypařila.
Je celkem jedno, jestli Honda vylepšila svůj motor, nebo Mclaren se nedokázal zatím srovnat se změnou šasi. Prostě jeho odhad se zatím nenaplnil. Stejně jako útok na vítězství v závodech. Ale uvidíme. Třeba se budu ještě divit. Zatím Mclaren mé výpočty z prosince ani nenaplnil a to byly poloviční, než ty vaše a Boullierovy odhady.-
GRAHAM
17:57 11.03.2018 77.236.218.XXXKoukám že neumíš česky a nemám na mysli pravopis. Pochop, že to co bude(je) nemá s tou vteřinou, kterou oznámil Boulier, nic společného. Jsou to oddělené situace. Smiř se s tím, že v monopostu Mclaren byl rozdíl mezi použítím motoru roku 2017 Honda a Renault 2017 avizovaná -+ 1 vteřina. Toliko k roku 2017 a tím bych to uzavřel, protože co bylo, bylo a už to nejde změnit. Jak to bude v roce 2018 se uvidí, je možné že Honda srovnala krok výkonově s Renaultem.Nebo Mclaren nemá teď na začátku ideální šásko, možné je cokoli. To se ale uvídí.
Prosím tě, nic nepočítej, je to zbytečné, tobě jde jen o to tady kopat do Mclarenu číi do jejich fanoušků a nebo hanět motor Renault. I když věřím, že zvládneš zkritizovat cokoli, prostě proti všem. Všímej si laskavě týmu kterému fandíš, pokud vůbec nějakému a nás toho ušetři. Možná a nejen ty zde, vždy fandíš tomu, kdo je úspěšný, nebo kdo zrovná útočí(fotbal , hokej) a těm co se zrovna nedaří chodíš okopávat kotníky a vysmívat se do diskuze. No tvůj boj. Je to ale nečestné a nesportovní.
-
Mike17
20:26 11.03.2018 185.149.130.XXXTvl, ty se mi snad jen zdáš.
Měl bych důvod se do vás navážet a předhazovat vám vaše prosincové tipy, včetně očekávání zlepšení o tu vteřinu. LETOS. Přesto jsem to v příspěvku vůbec nezmínil. Neměl jsem potřebu vás urážet, nebo vám předhazovat vaše výroky a zesměšňovat je.
Ty se tady do mne sám bez důvodu navezeš a když ti odpovím, začneš tu fňukat, jak tu do vás kopu, jak se vám vysmívám a půlku svých příspěvků věnuješ nelichotivým charakteristikám mé osoby. Říká ti něco pojem sebereflexe? Když už umíš česky...
Pokud ti vadí diskuse se mnou, dám ti jednoduchou radu. Tak mne sám neoslovuj. Jednoduchý co?
A jestli ti trhá žíly, že si dovolím kritizovat Mclaren, pak bych tě rád upozornil, že toto je diskusní fórum. Diskusní je proto, že se tu má diskutovat. A diskutovat neznamená, že máme mít všichni stejný názor. Nemám důvod se za svůj názor omlouvat. Mclaren kritzuji mnohem míň, než ty jsi kritizoval Hondu. Tedy bych opět odkázal na pojem sebereflexe. Nebo Honda se kritizovat smí, u Mclarenu se tomu říká kopání a hanění?
Co se týká fandovství, fandím Ferrari. Nevšiml jsem si, že by získali tituly, takže nefandím těm nejlepším. Nevzpomínám si, že bych loni Mercedes nějak kritizoval. Takže ani neokopávám kotníky úspěšným. O tom, jestli se dá Mclaren za úspěšný považovat, bych raději ponechal bez komentáře.
Na závěr ti dám ještě jednu radu. Mé příspěvky nečti. Nebudeš tolik trpět. Prosté že?
-
-
-
-
Radon
18:05 10.03.2018 84.242.97.XXXŘekl bych, soudě podle chování Mercedesu, že velký kus výkonnosti (ne že by to bylo letos poprvé) budou mít pneu, které ovšem díky počasí vlastně ani nevyzkoušeli. Takže možná hrubou představu mají, ale až přijedou do vyšších teplot, tak se teprve ukáže, kdo s nimi jak umí zacházet. A to bude alfa a omega výsledků na trati. Jako vždy.
Proto asi u Mercedesu zatím pohoda, Ferrari snad ukáže, že to s gumami nezapomnělo atd. Pneu budou letos hlavně oddělovat zrno od plev. A tím by se mohl setřít rozdíl ve výkonu. Prostě agresívnější taktikou dohnat rychlejšího. Na toto jsem hlavně zvědav. -
Situs
13:58 10.03.2018 85.70.164.XXXNo McLaren měl v testech potíže, a jejich prohlášení už někdy připomíná opravdu jiný svět, trochu se v tom koloritu PR, očekávání a kupě problémů ztratili a hledají v tom nějaký pevný bod od kterého se odrazit, ten tlak upřených očí médií a fanoušků na ně je určitě neskutečně extrémní. No rozhodně ale ještě není po válce. Věřím tomu že během sezony uvidíme nejlepší meziroční zlepšení z trati na trať, a opravdu bych si počkal s tím tvrdit že se nikam neposunuli. Jejich simulace závodu nebyla tragická a je tam o co se opřít, jejich rychlost rychlého kola nebyla tragická a je tam o co se opřít, spolehlivost je třeba řešit, ale k tomu testy také slouží a je třeba se s tím poprat. Ostatní taky nespí, je evidentní že HAAS dostal do vínku zajímavou raketu, ale cílem McLarenu je nastolit cestu zpět na místa kam patří, teď bych je rozhodně ještě nesoudil. Ať už "melou" cokoliv, dejme jim trochu času, zkusme pár závodů vydržet než je tu poženete klackem, jestli i potom budou ztrácet parník na bedny, pak rozhodně selhali.-
uzivatel001890
14:26 10.03.2018 85.239.64.XXXMě se vždy líbí ta formulace "kam patří" ... a kam tedy paří? Kam patří Williams, Lotus, Tyrell, Brabham,... ? (((to je jak u nás - tedy u sparťanských "ultras rours" "Spatrička"? ha ha :)))) ... Patří zřejmě tam kde je a je ztracený v tuhle chvíli určitě nemá správný kurz a jen zmatkuje s motory a má jezdce který je nespokojený a je daleko nad jejich aktuální potřebou ... (To je jako bych já měl Rolse :))) ...bych ani nezaplatil benzín a pojistku)
Denis odešel - patrně udělal chybu v jednání se sponzory byl moc optimistický a hlavně tím, že byl také moc optimistický a předčasně znovu podepsal Alonsa ve chvíli, kdy s Hondou teprve začínali - Alonso byl moc drahý a povahou naprosto nevhodný jezdec .. a pak už to šlo jen z kopce (Alonso ve skutečnosti kope spíše za Renault, než za Mclaren - kterého je spíše hrobníkem - ač je to dobrý jezdec, Mclarenu jen škodí dokonce paradoxně i tím, že dokáže i s mizerným autem celkem čarovat ... jenže to pak vede k mylnému hodnocení třebas i šasi ... v Alonsově rukou je i to nejblbější šasi zdánlivě dobré)
Denis tedy odešel a Ojjeh ... už je postarší a Tým je už ... asi jako Lotus, bez Chapmana ... je řízen Alonsem ... a jen se čeká kdy Ojjehovy dojdou pemíze, nebo na co? .... Kam patří? ... Dnes už rozhodně ne do špičky personálně ani finančně už se potápí - jen se to ještě pokoušejí kamuflovat a doufají v zázrak?
Opakuji Denis už z toho couvl ... což je solidní indicie
... Možná se pletu - uvidíme - ale nejde teď už ani daleka jen o to jestli třeba přeci něco nevyhrají ale o celou situaci Mclarenu - která nekončí a nezačíná s Alonsem.
PS: Redbull momentálně stojí úplně jinde, je moderně řízený a dokud lidé budou kupovat nápoj co dává křídla ... i kdyby měl stejné trable jako Mclaren a musel dělat díry do kastle ... považoval bych ho za silnější bez ohledu na retro slogan "kam patří" ... Redbul poslední desetiletku "patří" před Mclaren (před Williams,... :)
Miku - a všem díky za koment
-
Situs
14:35 10.03.2018 85.70.164.XXXVycouvání Rona není solidní indície, on byl vytlačen. Nabrání Alonsa do projektu nebyl chybou, ten projekt byl ambiciozním dílem, kde se ovšem jedna strana ukázala zcela nedostatečně připravena. Po válce je každý generál, ale Honda se měla prostě na vstup do F1 připravit lépe, takhle vstoupit do McLarenu, a s Alonsem, naprosto rozdílné úrovně konkurenceschopnosti, prostě ostuda.
A kam patří McLaren? Před vstupem těchto PU patřil ke špičce, teď se tam snaží vrátit.-
manson
14:43 10.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Situs
14:52 10.03.2018 85.70.164.XXXNemohu vstup Hondy do F1 označit jinak než jako hluboké zklamání a ostudy nehodné McLarenu. Ano, nelze Hondu od McLarenu jen tak odtrhnout a vše na ni házet, to ani nedělám, ale ani nelze přehlížet skutečnost že Honda svůj díl práce hrubě nezvládla.-
manson
15:00 10.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
jumpman
15:46 10.03.2018 178.255.168.XXXNo, je vidět na TR, že pokud se strana vozu přitpůsobí nárokům motorového partnera tak to začíná nést ovoce, jak ve spolehlivosti, tak ve výkonu. Pokud by k tomu přistoupil mcl stejně už v první sezoně, neřkuli pokud by "koupili" (zachránili) caterham nebo manor, měli by testovací mulu a mnohem víc možností vůz srovnat a šli by potom už jen nahoru, ale mcl chtěl evidentně všechno hned a honda zkrátka nezvládla nároky na ně nahrnuté a nezvládla ani přiznat, co už nezvládá a co potřebuje k tomu, aby se z toho dokázala vyhrabat-
Situs
16:01 10.03.2018 85.70.164.XXXMcLaren? Já četl spíše velmi optimistická prohlášení samotné Hondy. To že McLaren měl nejvyšší ambice mě rozhodně tak neudivilo jako ambice Hondy v porovnání s ukázaným výsledkem. To že Honda letos bude jezdit se celkem čekalo, v roce 2016 to už vypadalo také lépe, i když to rozhodně nebylo dost. Rok 2016 jsem jako propadák u Hondy neshledal, ovšem to jak opět uklouzla rokem 2017 si nešlo nevšimnout-
-
Situs
16:48 10.03.2018 85.70.164.XXXProtože se nečeká že to bude dost dobrý, to že jezdí tak že ob den vymění motor a na konci mu dokonce i selže co jsem četl, tak jako jo, dobrý, ale co jako? Všichni víme že největší tragédie byla v roce 2015 a 2017. Rok 2018 se dal brát rokem stabilizace pro Hondu jak z pohledu spolehlivosti, tak výkonu, podobně jako v tom roce 2016, no že dožene Mercedes, Ferrari, a ani Renault, tomu už McLaren nevěřil. Rozhodnutí tak padlo, chtějí víc. Navíc samotné Hondě to i opravdu pomůže a novej start je pro ni dobrý, ty vztahy po té bídě už byly mezi McLarenem a Hondou nejspíše negativně narušený.-
jumpman
18:20 10.03.2018 178.255.168.XXXto určitě byli, když to vezmeš s rozumem v hrsti - rok 2015 vystřízlivění z projektu zero - slabý jak výkon tak spolehlivost. Už v roce 2015 bylo jasné, že touhle cestou jít nelze - to zkoušelo v roce 2014 ferrari a zjistili, že aerodynamikou chybějící výkon skutečně nenaženou. Jenže co udělal mcl? Projekt zero pokračoval a začaly se množit nářky na slabou hondu. Jenže bez zvětšení turba neměli šanci ten výkon nahnat a i ta spolehlivost, si myslím, byla dost dána nedostatečným chlazením v šasi, protože honda na stolici problém neměla. Jenže přišel další rok a stále se snažili o co nejmenší motor, ikdyž už alespoň přemístili turbo a začali ten výkon nějak nahánět. Navíc ten problém s olejovou vanou v testech, jako ať to bylo jak chtělo, pochybuju, že viníkem je pouze honda. A když se rozešli, tak najednou TR jede, Honda má výkon který je poměrně blízko renaultu, jezdí spolehlivě a mcl? Trable s přehříváním, a spousty řečí jak oni testovat vlastně nepotřebují....
Jako nevím, podle mě to šlo celý řešit už v roce 2016 dalším autem co by mělo Hondu, i za cenu "nákupu" krachujícího týmu-
jon
20:23 10.03.2018 194.228.59.XXXProjekt "zero" pokračuje. How many laps have you competed today? Zero.
Je to tak, jak píšeš. McLaren osekával motor, aby měl aero. Tím pádem měl šasí, která se zdála být lepší ostatním. Jenže teď má motor, kterému se musí podřídit a plácají se v tom. Osobně jsem opravdu zvědav, co z toho v Melbourne vyleze, ale moc tomu nevěřím. Ostatní mají ty koncepce propracovanější. Už jen tím, že s tím jeli už loni.-
GRAHAM
14:51 11.03.2018 77.236.218.XXXTak na ZERU pracují všichni. Mercedes získal letos na ZERU 0,25 vteřiny, akorát ostatní o tom nemluví, ač všichni na tom pracují.
Jinak ano něco z toho vyleze, ale je snad každému jasné, že bude chvilku trvat než to vyladí.Je potřeba hodnotit až pozdějí. Buď to zvládnou a nebo ne.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek