DISKUZE K ČLÁNKU Shrnutí obou testů v Barceloně: 22 pilotů a nejrychlejší Ferrari - Mercedes ale svaly neukázal
V dnešním článku se ohlédneme za uplynulými dvěma týdny předsezónních testů v Barceloně. Kdy byl z jezdců nejrychlejší, který tým byl nejspolehlivější a jak na tom byli s počty kilometrů výrobci motorů? O kolik proti loňsku zrychlily a jak vypadaly nejvyšší rychlosti. Jaké závěry můžeme z testů vyvodit před závodní sezónou 2018?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Shrnutí obou testů v Barceloně: 22 pilotů a nejrychlejší Ferrari - Mercedes ale svaly neukázal
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
manson
13:13 10.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-Tony-
13:20 10.03.2018 85.135.73.XXXA co to jako dokazuje? Kolik, že to bylo v minulosti týmů, které dominovaly testům a nakonec to v dané sezóně kompletně prošustrovaly?
Testy mohou posloužit jako nějaké vodítko či napověda, ale až po třech, čtyřech závodech lze s velkou přesností říct, kdo je favorit a kdo to (opět) nezvládl ...-
manson
13:37 10.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
-
manson
14:18 10.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-Tony-
14:43 10.03.2018 85.135.73.XXXAno, shodnem se na tom, že kilometry na trati ničím nahradit nelze. Ale první dny letošních testů zrovna úplně ideální nebyly, pokud se týká počasí. Takže ano, data z trati jsou vždy hodnotnější než ty virtuální z kompu, ale myslím si, že úplně reprezentativní vzorek (hlavně minulý týden) to narozdíl od let minulých letos nebyl ...
Jinak já nejsem fanoušek stáje (originální Lotus Colina Chapmana bohužel už dávno neexistuje), takže házet mě do jednoho pytle z fans McLarenu je tak trochu mimo. Nicméně jsem fanoušek Alonsa (což je u nás minimálně na ukamenování) a tak mi ta špína, co se háže na McLaren vadí. Nejsem naivní a vím, že taky mají "máslo na hlavě" a Boulier není ten správný vůdčí typ, ale o skvělém šasi se psalo loni, nikoliv letos! Stejně tak byla ke konci loňské sezóny spolehlivost Hondy mnohém lepší, byt´ ne ideální. Takže dělat překvapeného, že letos Honda v testech jede, mi připadá poněkud přehnané.
Navíc nikdo z nás neví, jak moc na konci loňské sezóny Honda i Renault "zařízli" McLaren a Toro Rosso, když už dávno bylo jasné, jak se věci mají ...
S propojením Toro Rosso - Honda můžeš mít pravdu. Ovšem tyhle vzájemné komplimenty jsme si už zažili na počátku obnovené spolupráce McLaren - Honda, tak bych byl opatrný. Což nic nemění na tom, že oběma týmům přeji, at´ jim to šlape, jelikož konkurence je potřebná. Každopádně nejlepší odpovědí bude Melbourne, ale ještě více chytřejší budeme po třech, čtyřech závodech, takže nějaké definitivní soudy si nechám na později ...-
manson
14:55 10.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
13:11 10.03.2018 77.240.103.XXXPo tom co jsi napsal, nemohu nereagovat. V mnohém ti dávám za pravdu, ale zároveň se divím, že v případě McLarenu jsi schopný vnímat jejich prohlášení a realitu (šasi x motor), ale v případě RedBullíčků jsi stejná vyjadřování a realitu v minulosti, vnímal opačně. Proč asi?
I já si tu do McLarenu a Alonsa rýpnu, když čtu ty jejich PR kecy a pak sleduji realitu, jak se perou s funkčností svého auta. Ale v případě RedBullíčků tomu bylo v minulosti úplně stejně a možná, že ta vyjádření byla ještě optimističtější a realita podobná, aby pak vše svedli na pohonnou jednotku Renaultu. Očekával bych od tebe podobné stanovisko, jako před pár lety. Proč najednou od tebe zaznívá taková kritika McLarenu, zatímco RedBullíčky jsi tehdá vehementně obhajoval?
Já bych se být tebou zdržel unáhlených hodnocení a výpočů ztrát, jakož i rozdělování, kde ty ztráty jsou zastoupeny. Především proto, že jsme ještě neviděli všechna auta jet se stejnými podmínkami a v podobných režimech. Ty na jedné straně přesně víš, kolik na koho McLaren ztrácí i čím je to způsobeno a to jenom z výsledků testů, ve kterých nikdo (krom samotných týmů) neví, co právě testovali a s jakou konfigurací jeli.
A na druhé straně naznačuješ, že Mergl bude opět dominantní a čeká nás nudná sezóna. Přitom testy vyhrálo Ferrari.
Ne vše, co nám týmy předvedly v testech znamená, že tomu tak je. Ale to je zase to mé čtení mezi řádky a snaha vnímat souvislosti, které si dávám logicky dohromady. Což tobě bytostně vadí.
Ale s posledním tvým odstavcem souhasím téměř beze zbytku.-
Mike17
14:05 10.03.2018 185.149.130.XXXNo, to už mi dlouho chybělo.
OK. Já si nemyslím, že mám na obě situace různý pohled. RB po přechodu na nové jednotky brutálně ztrácel. Vynil z toho Renault. Marko tehdy řekl, že ten motor ztrácí na Mercedes 80k. Vzbudilo to spoustu emocí a já to schytal za to, že jsem se ho zastával. Na konci sezony sám Renault prohlásil, že jim chybělo 60-80k. Tedy se Marko opravu moc nezmýlil, ikdyby jsme brali prohlášení Renaultu za svaté. V některých částech sezony RB veřejně přiznával, že ani šasi nejlepší nebylo a někdy v některých své šasi prohlašovali za jedno z nejlepších, ne-li nejlepší vůbec (jistě si pamatuješ naše diskuse o významu totoho spojení). A já s tím souhlasil. Některé části sezon na špici nebyli, jiné evidentně ano. Dalo se to poznat na rozdílech mezi "motorovými" a technickými tratěmi.
U Mclarenu je to podobné. Nikdy jsem nepopíral, že většinu jejich ztráty dělá motor Honda. A kritika za špatnou spolehlivost i malý výkon je naprosto oprávněná. Rozdím vidím v reálnosti kritiky. Zatímco Renault víceméně potvrdil odhady RB, tak Honda udávala ztrátu menší, než Mclaren. Jasně, komu z nich věřit. Loni to nebylo moc jasné. Ale teď je celkem vidět, že Mclaren se změnou nikam moc neposunul a to samé se dá říct o STR. Jo, Mclaren může skrývat eso v rukávu. Ale jak vysvětlíš STR, potácející se loni na konci sezony se Sauberem na konci pole? Sauber dostal výrazně lepší motor, FI a W mají stejné, tak se mělo STR propadnout daleko za ně ne? Nebo něco skrývají i tyto 3 týmy? Nevím jak tobě, ale mně to vychází tak, že buď má Mclaren někde zašitou 0,5-1s na konkurenci a Sabuer. FI a W ještě víc, nebo prostě šasi Mclarenu na to redbulácké zdaleka nemá a rozdíl mezi H a R není zas tak velký. Abys rozumněl dobře, netvrdím, že jsou na tom stejně, ale evidentně Honda udělala větší pokrok. Tedy tu tvrdím, že je motor slabý. A rozhodně nedovolí RB se stejnou výkonností (po případném přechodu) vyhrávat. Ale tady mám pocit, že by Mclaren neměl na špici ani s motorem Mercedes. U RB jsem si celkem jistý, že by s ním o titul bojoval.
U Mercedesu a Ferrari je srovnání v závodních simulacích. Tam bylo celkem pěkně vidět, že jsou před Ferrari a Mclaren ještě kus za Ferrari. A když se podíváš na časy, pak byl sice Mercedes o 2,1s pomalejší než Ferrari, ale na střední směsi proti HS. Podle Pirelli mezi nimi je 2,5s rozdíl. Opět to vychází na necelou 0,5s pro Mercedes. Ano, jsou to jen testy a pořád opakuju, že se něco ještě změnit může. A proto i pořád opakuju, že jsou to jen odhady založené na testech. Realita může být jiná, ale nějaké dramatické zvraty nečekáš ani ty.-
odin
14:37 10.03.2018 77.240.103.XXXAle Miku, snad pamatuješ, když při prvních testech turboéry RedBullíčci řezali rozbruskou do svého super šasí díry na chlazení, dokonce jim garáži snad i hořelo. A už tehdá jsem ti ta jejich prohlášení dával sežrat. A ty ses jich zastával.
Klidně se může stát, že i McLaren v průběhu sezóny uzná, že nemá nejlepší šasi, tak jako to uznali ex post i u RBR. Problém je v tom, že RBR se tváří vždy jako nejlepší designér šasi v poli, i když tomu tak není a jejich rétorika se změní, až když provedou vylepšení a jedno z nejlepších šásek opravdu mají. Pak jsou ochotni přiznat, že se jim to předešlé nepodařilo. A zatím se tu my, na diskuzích, pořád dohadujeme, jak to je opravdu. Ale ty se jich tu zastáváš vždy. Trochu tě podezírám, že i ten tvůj kritický příspěvek k McLarenu je účelový. A má za cíl shodit vysoce hodnocené šásko McL z loňska. Ale toto šasí není stejné s letošním. Už jenom z důvodu odlišného motoru, jak rozměrově, tak uspořádáním. Museli dělat kompromisy. A je otázkou kolik výkonnosti je to stálo a kolik získali. Pokud si budeš chtít vzpomenout, tak už v dobách řezání děr do karosérie RedBullíčků jsem ti psal, že výkonnost auta závisí na výkonnosti pohonné jednotky a šasi, přičemž designér musí udělat přiměřené množství kompromisů, aby zajistil optimální podmínky provozu pohonné jednotky. Jinými slovy, ani TOP šasi RBR s TOP motorem Mercedes nejsou zárukou TOP auta.Už jenom proto, že by šasi vadilo motoru. Ale cítím, že v tom se asi neshodnem, protože Horner kdysi řekl, že by s Mercedesem vítězili a ty tyto žvásty slepě papouškuješ.
O esech v rukávu si povíme po Austrálii. Ale moje očekávání nejsou o moc jiná, než tvoje. Jenom ten pohled mám kritičtější k RBR, než k McLarenům. Už jenom kvůli tomu, že McL Hondu nevydíral a ve srovnání s RBR ani tolik nepomlouval. (Alespoň ne hned, jak se objevily první problémy).-
Mike17
15:04 10.03.2018 185.149.130.XXXJistě, že si to řezání pamatuju. A ani Mclarenu ho nevyčítám. Zdá se mi jen poněkud vtipné, že ho musí řezat navzdory prohlášením o menší potřebě chlazení a prohlášení o nepotřebnosti testování.
RB hodně kritizoval Renault, to beze sporu. Snad si vzpomeneš, že jsem i já tuto kritiku označil za zbytečně tvrdou, nicméně oprávněnou. A sorry, oprávněná byla. Stejně tak má Mclaren plné právo na kritiku Hondy a nevzpomínám si, že bych jim to vyčítal. Pouze jim vyčítám prognózy 1s zlepšení, které se zdály tenkrát nadhodnocené a nadhodnocené vypadají i teď.
Pokud jde o výknnost šasi v souvislosti s přechodem, jistě na výkon mít vliv může. Ale pokud tedy způsobí přechod na Renault o 1s horší šasi, pak musí být u RB naprosto geniální ne? Když to porovnáš s Mercedesem (který má stejný koncept jako Honda), pak by RB přechodem k Mercedesu získal kromě několika desetin díky většímu výkonu další 1s na šasi. To by Mercedesu dával kolo a zbytku 2 ne? To jsi tím asi nechtěl říct co? Ono to vliv mít bude, ale zase nijak dramatický. Rozdíly kvůli motoru jsou minimální. Evidentně má Ferrari se svým motorem špičkové šasi, letos i Mercedes se svým, STR s Hondou buď neztratil výkon, nebo šasi zlepšili na úroveň špičky a RB s Renaultem měl loni na konci asi nejlepší (shodli se na tom snad všichni). Tedy nevidím důvod, který Mclarenu brání mít nejlepší šasi také. Evidentně to s motorem Renault jde. Tedy rozdíly díky motoru jsou, ale ne velké.
Jo, je to letošní šasi, ne loňské. Ale nikdo se netají tím, že vychází z loňského. Kromě Halo se nic na vozech nezměnilo, tedy se nedá předpokládat, že RB našel přes zimu skoro o 1s víc, než Mclaren. Proti ostatním to patrné není. Pak je jedině možnost, že Mclaren hodně zaspal. Opravdu hodně. Protože z toho pak vyplývá, že téměř všichni odvedli mnohem lepší práci, když se rozdíly k Mclarenu příliš nezměnily.-
odin
15:51 10.03.2018 77.240.103.XXXMiku, výkonnost šasi je o aerodynamice. O obtékání vzduchu okolo všech částí auta. O vytváření podtlaku a maximální eliminaci odporu. O zajištění dostatku chladicího vzduchu, který zároveň způsobuje jistý odpor atd. atd.
Nikdo mi nevymluví, že jiný rozměr a tvar pohonné jednotky nezpůsobí překopání téměř celé aerodynamiky auta. Prostě motor Honda není Renault a Renault není Mercedes. A nemluvím o výkonnosti.
Je mi jasné, že Newey by časem zvládl zakomponovat Mergl do RBR, ale nikdo neví za jak dlouho a zda by také během testů neřezali díry do super šasí.
V F1 se vše vyvíjí i během sezóny a kdo měl náskok na konci jedné sezóny, má jej i na začátku té další. To by konkurence musela zapravcovat na 250%, aby se dostala před lídry. Z roku na rok se to neděje, kór v dnešních podmínkách konzervatismu. Proto nevěřím Hornerovým kecům. Továrna bude mít vždy náskok na zákazníky. A pokud by současná pravidla vydržela delší dobu, viděl bys, že Renault by RBR předstihl. Renaultu smůla byla, že vtoupil pozdě do F1, jakožto tovární tým. Tam je ta jejich ztráta.
Přechod McL na Rencek a jejich šasi. Ty evidentně nechápeš o co mi jde. RBR jezdí s turboRenaultem 4roky. A tyto 4 roky vyvíjí a upravuje své šásko tak, aby fungovalo nejoptimálněji spolu s pohonnou jednotkou. McLaren má Renault poprvé a úpravy šasí ho ještě čekají. Oba začali stejně - řezáním děr do svých karoserií... a nezměrným optimismem. Tak neporovnávej výkonnost. Alespoň zatím...-
Mike17
16:06 10.03.2018 185.149.130.XXXAno, vím o čem je aerodynamika. Překopat se velká část jistě musí. A určitě to nezvládnou ze dne na den. K tomu potřebují testovat, tedy podle mne, ne podle Alonsa. Ale STR muselo udělat to samé a podle všeho ten úkon zvládli o dost líp. Chápu, že proti RB má Mclaren náročnější úkol, ale to fakt nedělá 1s. Tedy s ní aspoň Boullier nepočítal, když měl pocit, že automaticky budou o 1s rychlejší.
Pokud jde o RB s motorem Mercedes, pak jsem nikdy netvrdil, že lusknutím prstů budou lepší. Nepochybuju, že by jim nějakou dobu trvalo to zase vyladit. Ale dřív nebo později by prostě začali konkurenci drtit. Včetně továrny a proto jejich motor nedostali. Doufám, že se Honda zvetí a umožní jim se na špici dostat. Nebyli by závislí na zákaznických produktech. Hlavní je, aby se něco začlo dít. Tahle nuda už není ke koukání.-
odin
18:04 10.03.2018 77.240.103.XXXMiku, (napsal jsem to výše) v mnohém s tebou souhlasím a chápu tvoje reakce. (Já jsem reagoval podobně na kecy RBR). Alonso nepotřebuje testovat v F1, když se soustředí na přípravu v jiných sériích a zisk trojkoruny. Podle mého to v F1 už zabalil. A teď vytrestá McLaren za to, že mu nebyli schopni za tři roky (a nejspíše za více než tři roky) připravit auto schopné bojovat o titul. Psal jsem ti to tady kdysi, že Alonso zoufale touží získat třetí titul a je ochoten pro něj obětovat cokoliv. Dnes je mu jasné, že v dohledné době mít auto na titul nebude. A on už nemá tolik času. Tak z toho chce vytěžit maximum. Bude McL tlačit ke zdi a klást si podmínky, které mu umožní brát obrovské prachy z F1 a zároveň závodit jinde. Typický Alonso.
O Mercedesu v útrobách RBR nemám stejné mínění. Továrna by měla navrch. Co se týče Hondy a RBR, tak se obávám, že bude málo času na vyladění a realizaci než změní pravidla. I když.... Mají tam svého Trójského koně. Ale souhlasím, že tady by šanci měli. Ostatně i projektu McLaren-Honda jsem věřil, že to je cesta, jak porazit tovární týmy.
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek