Úřadující šampion s Mercedesem ztrácel přes 2 vteřiny, obutou měl ovšem podstatně pomalejší středně-tvrdou směs. Ty nejměkčí (značeny růžovou barvou) si totiž jeho tým u Pirelli pro testy v Barceloně vůbec neobjednal. Na ultra-měkkých byl ale ve středu o 1,2 s pomalejší.
#F1 Testing in #Barcelona: Best times, tyre compounds & number of laps of ALL 7 DAYS 📊:#Vettel powered by #Ferrari holds the track record on hypersofts & done 643 laps (2993.165km) already pic.twitter.com/RGLptfL81q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 8, 2018
"Já jsem ani neviděl, jaké časy zajíždějí," řekl po včerejších jízdách Hamilton navzdory tomu, že všude visí obrazovky s průběžnými časy i počty kol. Když mu tedy bylo sděleno, že Vettel zajel 1:17,182 min, tak jen reagoval: "Nevím, jestli to je dobrý čas. Myslím, že to je o něco rychlejší, než jsme dosáhli my před pár dny."
"Nevím, jestli to zajeli v rámci simulaci kvalifikace. Fakt nevím, opravdu mě to při testech nezajímá. Vážně to není důležité. Někdo mi řekl, že jsem byl dnes jedenáctý - zkrátka na tom nesejde," pokračuje hvězda Mercedesu, která bude letos útočit na svůj pátý titul.
"To, na čem záleží, bude třetí část kvalifikace v prvním závodě, kdy všichni pojedou s malým množstvím paliva. My jsme ještě s takovým množstvím nejezdili, takže nemám ponětí, kam s vozem můžeme zajít. Ale doufám, že šlo o dobrý čas a že to znamená, že jsou silní a budeme moci závodit," přeje si Hamilton silnější soupeře.
K Red Bullu poznamenal, že pro Mercedes budou "skutečnou výzvou" v letošní sezóně. "Jejich auto vypadá skvěle." Mnozí lidé z padoku považují rakouský tým dokonce za silnější, než je Ferrari.
A jaké má pocity ze svého letošního monopostu W09? "Auto je zlepšením oproti loňsku. To bylo skvělé, tohle auto je ještě lepší. Vlastnosti momentálně nejsou nastaveny perfektně. Nevím, jestli ho budeme moci nastavit lépe, ale věřím, že se to podaří. Snad tím budeme moci strávit více času.
Jak si na tom stojíme ve srovnání s ostatními, to nevím. Ale momentálně vypadáme silně. V testech jsme dnes procházeli různými pneumatikami, abychom viděli, jak se během několika kol chovají a jak dlouho vydrží. Zítra se podle mě zaměříme na závodní systémy. Bude to více jako závodění, takže to budete brát vážněji a dělat více poznámek, protože vůz se během každé jízdy chová jinak," dodává Hamilton.