FIA predložila zmeny po roku 2008

Jozef Smrtník, 16. června 2005, 20:16 Google+

Zo strany FIA sa jedná snáď o najväčšie zmeny v histórii Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Na písaní pravidiel sa podieľali inžinieri a maximálne technickí riaditelia tímov. Ako sa ukázalo, v budúcnosti to už takto nebude. Tímom bude predložených viacero podnetov, z ktorých si stajne vyberú tú najvhodnejšiu variantu.

Dôjde však k viacerím veľkým zmenám, ktoré budú mať za úlohu najmä bezpečnosť, férovosť a udržanie stajní v seriáli. Vedenie FIA chce v prvom rade radikálne znížiť náklady a to až o 90%.

Pravidlá by mali byť definitívne schválené do konca roka 2005. Pre ukážku vám uvedieme pár zmien:

Pravidlá musia byť jasné a každý musí mať šancu pretekať na rovnakej úrovni. Pomôcky pilotov budú eliminované, ako to len bude možné. Mal by sa drasticky znížiť prítlak a mechanický grip pre dosiahnutie vyrovnanejšieho pretekania. Údajne bude mať monopost iba 10% súčasného prítlaku. Prídavné krídelka budú zakázané.

Tímy budú môcť používať aj motor V10, na ktorom bude oproti motorom V8 obmedzený výkon. Obmedzí sa počet testovacích kilometrov na 30 000. Pre stajne bude zákaz mať k dispozícii náhradný monopost a pneumatiky bude dodávať iba jeden výrobca! Zmenou v pneumatikách je návrat k hladkému dezénu a zákaz predhrievania v tepelných vakoch.

Ak máte záujem o kompletné zmeny, k dispozícii sú na oficiálnej stránke FIA: www.fia.com


Foto: Panasonic Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: FIA predložila zmeny po roku 2008

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Čakáme slnečnú Ameriku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud