FIA predložila zmeny po roku 2008

Jozef Smrtník, 16. června 2005, 20:16 Google+

Zo strany FIA sa jedná snáď o najväčšie zmeny v histórii Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Na písaní pravidiel sa podieľali inžinieri a maximálne technickí riaditelia tímov. Ako sa ukázalo, v budúcnosti to už takto nebude. Tímom bude predložených viacero podnetov, z ktorých si stajne vyberú tú najvhodnejšiu variantu.

Dôjde však k viacerím veľkým zmenám, ktoré budú mať za úlohu najmä bezpečnosť, férovosť a udržanie stajní v seriáli. Vedenie FIA chce v prvom rade radikálne znížiť náklady a to až o 90%.

Pravidlá by mali byť definitívne schválené do konca roka 2005. Pre ukážku vám uvedieme pár zmien:

Pravidlá musia byť jasné a každý musí mať šancu pretekať na rovnakej úrovni. Pomôcky pilotov budú eliminované, ako to len bude možné. Mal by sa drasticky znížiť prítlak a mechanický grip pre dosiahnutie vyrovnanejšieho pretekania. Údajne bude mať monopost iba 10% súčasného prítlaku. Prídavné krídelka budú zakázané.

Tímy budú môcť používať aj motor V10, na ktorom bude oproti motorom V8 obmedzený výkon. Obmedzí sa počet testovacích kilometrov na 30 000. Pre stajne bude zákaz mať k dispozícii náhradný monopost a pneumatiky bude dodávať iba jeden výrobca! Zmenou v pneumatikách je návrat k hladkému dezénu a zákaz predhrievania v tepelných vakoch.

Ak máte záujem o kompletné zmeny, k dispozícii sú na oficiálnej stránke FIA: www.fia.com


Foto: Panasonic Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: FIA predložila zmeny po roku 2008

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový technický ředitel Mercedesu James Allison

Překvapení u Mercedesu. Stříbrné šípy mění technického ředitele

Model Mercedesu pro testování v aerodynamickém tunelu

Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

Valtteri Bottas - závod v Bahrajnu

Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

Fernando Alonso - páteční trénink v Bahrajnu

Nejlepší sezona? 2012, říká Alonso. O jeho budoucnosti rozhodnou nová pravidla

Sebastian Vettel během testování Aston Martinu AMR21

"FIA jsme před dopadem nových pravidel varovali." Šéf Aston Martinu změny trpce snáší

Sebastian Vettel - první předsezonní testy v Bahrajnu

Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

Carlos Sainz - kvalifikace v Bahrajnu

Sainz věří, že měl lepší tempo než McLaren. Co říká na rychlost Leclerca?

Nikita Mazepin havaroval v prvním kole závodu v Bahrajnu

Steiner se vrací k chybám jeho pilotů v Bahrajnu

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán

Charles Leclerc - závod v Bahrajnu

Binotto je s pokrokem spokojený, Ferrari však už teď dává prioritu novému vozu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Čakáme slnečnú Ameriku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz věří, že měl lepší tempo než McLaren. Co říká na rychlost Leclerca?

  2. Steiner se vrací k chybám jeho pilotů v Bahrajnu

  3. Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

  4. Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

  5. Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

  6. Nejlepší sezona? 2012, říká Alonso. O jeho budoucnosti rozhodnou nová pravidla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud