Ochrana kokpitu nového Toro Rosso vypadá o něco lépe, tvrdí Key

Petr Hlawiczka, 23. ledna 2018, 06:20 Google+

Ochrana kokpitu typu Halo, kterou musí být od letošní sezóny vybaveny všechny monoposty, vypadá v podání Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye o něco lépe, než jsme dosud viděli.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 23.01. 16:07) Napište svůj názor
Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13 | foto: Sean Bull

Sdílejte článek

FIA si na základě zvýšení bezpečnosti vynutila od tohoto roku další bezpečnostní prvek, který se objeví také v nižších formulových sériích. Halo je však často kritizováno z estetického hlediska jako prvek, který vozy hyzdí. Stáji Toro Rosso se ale povedlo pomocí úprav a drobných křidélek snížit dopad této ochrany kokpitu na aerodynamiku i na vzhled.

"Uvidíme, jak to půjde. Myslím, že s aerodynamickými prvky na něm to vypadá, řekněme o něco více jako Formule 1, než jsme viděli dříve. Bude vizuálně trochu vylepšeno, protože týmy mají čas na optimalizaci aerodynamiky kolem něj," říká Key.

img-responsive

Ochrana kokpitu Halo, kterou testovalo Toro Rosso loni | foto: Red Bull Content Pool

"Ale můj podvědomý pocit mi říká, že jde o něco, na co si stejně zvykneme. Bude se o tom hodně hovořit a padne celá řada názorů, tím jsem si jistý - všechny určitě oprávněně, ale nakonec podle mě půjde o něco, na co si zkrátka zvykneme a docela rychle se začneme zase starat o závodění," pokračuje pro Racer technický ředitel Toro Rosso, jehož nový vůz minulý týden prošel povinnými nárazovými testy.

Náročnější zátěžové testy
Ty byly letos pro týmy kvůli ochraně kokpitu Halo o něco větší výzvou než v minulosti: "Myslím, že to bylo ze dvou důvodů opravdu těžší. Jedním z nich je to, že šlo o nový test, s čímž je tedy vždy spojeno několik neznámých. K něčemu tak novému a odlišnému, jako jsou testy Halo, nemáte žádnou historickou referenci pro srovnání."

Halo musí vydržet v každém směru předepsanou statickou zátěž

Halo musí vydržet v každém směru předepsanou statickou zátěž | zdroj: Giorgio Piola

"A také proto, že jde o celkem náročné testy. Samozřejmě, že musí jít o velmi robustní rám kolem jezdce, což vyžaduje poměrně vysoké zatížení a obtížné podmínky, abychom zajistili, že bude vyhovovat.

Rozhodně šlo o docela nový test a novou sadu požadavků, jež bylo třeba zohlednit při konstrukci šasi. Všichni byli samozřejmě trochu nervózní, když jste to poprvé zkoušeli, ale jsem rád, že to vyšlo tak, jak jsme plánovali," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: Ochrana kokpitu nového Toro Rosso vypadá o něco lépe, tvrdí Key

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.01.2018 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud