K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší spolehlivost?

Petr Hlawiczka, 11. ledna 2018, 06:30 Google+

Renault popisuje, jak letos hodlá zlepšit své pohonné jednotky. Při navyšování výkonnosti se podle svého ředitele Cyrila Abiteboula přísně zaměří na kontrolu kvality, aby se neopakoval svou blamáž ze závěru sezóny 2017.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 14.01. 14:26) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault Energy

Pohonná jednotka Renault Energy | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Loni Renault obdržel za výměnu nadlimitních komponent pohonné jednotky celkem 320 trestných míst, horší už byla jen Honda. Šéf Red Bullu Christian Horner si postěžoval, že jeho tým kvůli tomu zažil nejhorší sezónu z pohledu spolehlivosti od roku 2006, a Toro Rosso se dostalo do otevřené roztržky s francouzským výrobcem.

Vyšší stabilita + drakonická opatření = zlepšení spolehlivosti
Tomu dle jeho výpočtů uniklo kvůli poruchám 45 mistrovských bodů a 5. místo v šampionátu konstruktérů, proto hodlá přijmout "drakoničtější" opatření při schvalování nových dílů, které mají řešit jeho potíže.

"Stabilita je podstatně vyšší v tom smyslu, že se motor tomu loňskému mnohem více podobá, než tomu bylo ve srovnání s předminulým rokem. Měníme pouze díly, které způsobí rozdíl ve výkonnosti, zatímco před rokem jsme sáhli v podstatě na vše - motor s vnitřním spalováním a hybridní část byly nové," popisuje pro Autosport Abiteboul.

"Také měníme naše vnitřní procedury při schvalování a zajišťujeme, abychom byli drakoničtější ve způsobu, jakým přistupujeme k milníkům projektu a schvalování nových dílů. Pevně věřím, že to, co děláme na dynamometru, je velmi reprezentativní, a že nám to poskytne produkt, který bude mnohem vyspělejší, jakmile začnou zimní testy," pokračuje.

img-responsive

Cyril Abiteboul věří, že letos bude jejich pohonná jednotka i přes přísnější pravidla spolehlivější | foto: Renault Sport F1

Podle něj ve Viry nepotřebují žádnou restrukturalizaci, pro zlepšení spolehlivosti postačí jen hloubková revize jejich oddělení jejich motorového oddělení.

Ferrari a Mercedes s relativně slabšími kvalifikačními módy?
Renault bude muset zapracovat na svých kvalifikačních módech, které požadoval Red Bull, aby se o sobotách přiblížil Ferrari a Mercedesu. Podle Abiteboula výkonnost Renaultu v Abú Zabí, kde Nico Hülkenberg stáhl pětisekundové manko zapříčiněné penalizací při souboji se Sergiem Pérezem, dokládá, že se Renault zlepšuje v získávání vyšší výkonnosti ze svého motoru.

Přísnější limity v letošním roce (pouze 3 motory na sezónu) pak podle něj povedou k tomu, že všichni výrobci upřednostní spolehlivost, což se podepíše právě na slabších kvalifikačních módech.

img-responsive

Podaří se Renaultu porazit své zákazníky? | foto: Renault Sport F1

"Rychlost v Abú Zabí ukázala, že jsme mnohem lepší při vyhodnocování toho nejlepšího kompromisu mezi výkonností a spolehlivostí. A v dalším ročníku toho přijde ještě víc, i když víme, že také pravidla ztíží používání čistě kvalifikačních módů," říká šéf Renaultu.

"V následující sezóně si budete muset vystačit jen se 3 motory na jezdce na sezónu, což je také třeba brát v úvahu, protože kvalifikační mód je kombinací triků, možná jako spalování oleje, což bude také omezenější, ale i faktem, že poškozujete svůj motor."

"Očekávám, že většina výrobců bude konzervativnější ve způsobu, jakým budou provozovat své motory. My ale také sledujeme své vlastní cesty, jak dostat více výkonnosti při omezeném počtu kol," dodává Abiteboul, jenž by se svým týmem rád bojoval o pódia. Silní budou také jeho zákazníci - Red Bull a McLaren, kteří měli dle svých slov loni ta nejlepší šasi.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší spolehlivost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 14.01.2018 14:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v Maďarsku?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll a Stoffel Vandoorne v závodě v Austinu

McLaren je hrozbou, uvědomuje si Lowe. Poslední vývoj Williamsu si ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  6. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud