K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Force India zvýšuje efektivitu aerodynamického tunelu v Kolíně, plánuje zlepšení továrny

Petr Hlawiczka, 10. ledna 2018, 06:20 Google+

Force India chce po nejúspěšnější sezóně v F1 dostat všechny své lidi pod jednu střehu. Kromě toho pomáhá také Toyotě zvýšit efektivitu jejího aerodynamického tunelu v Kolíně nad Rýnem.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 10.01. 20:05) Napište svůj názor
Aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem

Aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem | foto: Toyota Motorsport GmbH

Sdílejte článek

Indická stáj letos vybojovala 187 bodů, čímž dosáhla svého rekordu v F1. Na odměnách vydělává slušný balík peněz, které urychlují její vývoj a poznávání monopostu. Ráda by však učinila další krok, a k tomu bude potřebovat, aby veškeré činnosti probíhaly pod jednou střechou.

"Společné umístění hodně pomáhá, když jsou všichni pod stejnou střechou, což u nás neplatí - my jsme rozdělení 75:25. Snad tomu tak bude do dvou nebo tří let," říká pro Autosport provozní ředitel Otmar Szafnauer.

Od roku 2015 tým sídlící v Silverstone svůj vůz vyvíjí v aerodynamickém tunelu Toyoty v německém Kolíně nad Rýnem. Japonská automobilka se z F1 stáhla před 9 lety a Force India ji nyní pomáhá ve zlepšování její továrny.

"Větší výrobní kapacity pomáhají, totéž platí pro efektivitu aerodynamického tunelu a CFD. Existují tedy velké věci, které stále musíme dát dohromady, abychom učinili další krok vpřed nebo zůstali tam, kde jsme," pokračuje provozní ředitel Force Indie.

img-responsive

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Některé z těchto věcí se nyní dějí. Některé dotáhneme do konce v krátkodobém horizontu, jiné spíše v tom střednědobém. Spolupracujeme s nimi [s Toyotou] na zefektivnění jejich tunelu. Některé změnu již nesou ovoce," pochvaluje si Szafnauer.

Aby se Force India mohla dát do těchto kroků, musela letos udržet čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů a zajistit si tak dostatečný přísun peněz. "Čtvrté místo pro nás bylo ohromně důležité, jelikož máme ten nejmenší rozpočet v F1. To znamená, že diskreční část rozpočtu je fakt malá.

Pokud se odměny výrazně sníží, pak tu diskreční část nebudeme moci utratit. Zajišťují nám vývojové schopnosti a možnost věnovat se našim experimentům, abychom byli schopni rozvíjet výkonnost vozu. Takže je pro nás velmi důležité to udržet," dodává Szafnauer.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Force India zvýšuje efektivitu aerodynamického tunelu v Kolíně, plánuje zlepšení továrny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 10.01.2018 20:05 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady moc důvodů k radosti neměl

"Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Kanadě

Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

Renault získává posily, v budoucnu chce útočit na titul

Renault získává Harmana - odborníka Mercedesu pro integraci pohonného ústrojí do vozu

Fernando Alonso zkouší různé výzvy

"Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

Max Verstappen zvládl víkend v Montrealu bez chyb

Verstappen umlčel "hloupou kritiku," Marko vyzdvihuje i rychlost Red Bullu v Kanadě

Lewis Hamilton měl v Kanadě se svým motorem potíže

Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jeden z neoficiálních grafických návrhů McLarenu

McLaren letos projde tou největší změnou vzhledu ze všech, překvapit hodlá i…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ týmů po Grand Prix Kanady: "Perfektní den," hodnotí Vettel

  2. Jednodušší aerodynamika - jak se změní pravidla v roce 2019? + VIDEO

  3. Čtyřikrát druhý, to Fina žere: "Musíme se zlepšit." Jeho šéf volí podstatně ostřejší slova

  4. Renault vysílá Red Bullu jasný signál: "Do Rakouska na vaše rozhodnutí čekat nemůžeme"

  5. Zakázaná dohoda? FIA na žádost týmů prošetřovala předjetí Ocona Hamiltonem v Monaku

  6. Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud